Patrząc na nie, niełatwo byłoby wpaść na pomysł, że e-tron GT dzieli technologię z Porsche Taycanem. Nie ma w tym niczego złego, dzisiaj takie dzielenie się wśród firm (tym bardziej w ramach jednego koncernu) jest absolutnie czymś normalnym. Dodatkowo ta konstrukcja i pomysły rozwiązań bardzo dobrze wpisują się w obecną linię modeli Audi. W konkursie jeden na jeden i pytaniu: „który podoba ci się bardziej”, Audi wygrałoby ten pojedynek. Stonowany, a jednak futurystyczny i niecodzienny wygląd limuzyny nadal robi wrażenie. Nadal, bo premierę rynkową e-tron GT miał w 2021 roku, ale koncept tego modelu zaprezentowano w 2018 roku, sześć lat temu. Za projekt nadwozia odpowiedzialny jest Polak, Parys Cybulski, który pracuje dla Audi od 2013 r. Chowany tylny spoiler, drzwi bez ramek, prawie pięć metrów długości i 1,37 m wysokości – Audi A8 jest 10 cm wyższe.
Audi RS e-tron GT
W środku jest pod względem kształtów i wyglądu zdecydowanie bardziej klasycznie. Styl, obsługa i wrażenia są bez wątpienia charakterystyczne dla Audi. Wszystko jest na swoim miejscu, ale i tu, podobnie jak w Porsche, nie uniknięto pewnych wad. Brakuje miejsca na codzienne rzeczy, uchwyty na kubki są bardzo niewygodnie rozmieszczone, a gniazda USB są zabudowane na środkowej półce w taki sposób, że podłączenie kabla ładującego staje się irytującym ćwiczeniem. Za to fotele są bardzo wygodne, a pozycja za kierownicą znakomita. To raczej wnętrze sportowej limuzyny i nie ma co tu liczyć (szczególnie z tyłu) na ogromną przestrzeń. Bagażnik pomieści 405 litrów, a z przodu pod maską znajdziemy dodatkowo przestrzeń 85 litrów. Po modernizacji poprawiono znacznie jakość użytych materiałów. Wszystkie plastykowe elementy przeszyto skórą lub alcantarą, zastrzeżeń nie można mieć do jakości spasowania elementów.
Czytaj więcej
Po dłuższej przerwie Audi ponownie oferuje modele z silnikami V6. Taka jednostka napędowa pojawiła się w nowym Audi S5. Nowy silnik spalinowy ma być wyjątkowo czysty i ekonomiczny dzięki zastosowaniu technologii VTG, TSG, AVS czy MHEV.
Audi RS e-tron GT