Rejestracje Toyoty przekroczyły poziom 51,7 tys. i wyprzedziły drugą w skumulowanym zestawieniu Skodę o 16,6 tys. samochodów. Ostatnie miejsce na podium zajął Volkswagen ze sprzedażą niespełna 25,5 tys. sztuk. Sierpniowe wyniki rejestracji aut osobowych i lekkich dostawczych okazały się nieco słabsze w porównaniu do ubiegłego roku, a także do lipca. Wyniosły niecałe 38,8 tys., co daje spadek o 2 proc. w ujęciu rok do roku i o niecałe 13 proc. miesiąc do miesiąca. Za to zsumowana sprzedaż od stycznia jest o prawie jedną czwartą wyższa niż w ubiegłym roku (o 71,7 tys. aut) i zamknęła się na poziomie prawie 364 tys. sztuk.

Toyota Yaris

Toyota Yaris

mat. prasowe

Z danych Samaru wynika, że 14 marek z pierwszej piętnastki najpopularniejszych na polskim rynku odnotowało w tym roku wzrost sprzedaży samochodów osobowych. Najwyżej poszybowało Suzuki, gdzie wzrost rejestracji sięgnął 98 proc. Duży wzrost miał miejsce także w przypadku Hyundai, gdzie liczba rejestracji tej koreańskiej marki zwiększyła się rok do roku 64,4 proc. Spadek zanotował natomiast Renault – o 19,7 proc. Dobrze sprzedawały się samochody marek premium: szóste miejsce w rocznym zestawieniu zajęło BMW, tuz za nim znalazło się Audi wyprzedzające Mercedesa.

Suzuki Vitara Hybrid

Suzuki Vitara Hybrid

mat. prasowe

W rankingu modeli Toyota okazała się bezkonkurencyjna. Liderem rynku pozostaje Corolla z sierpniowa sprzedażą prawie 1,2 tys. sztuk i 14,9 tys. od stycznia. W sierpniowym zestawieniu drugi był RAV4, a w rocznym Yaris. Ciekawie wyglądają natomiast kolejne miejsca z ubiegłego miesiąca: trzecie miejsce zajął Fiat Tipo, za nim uplasował się Hyundai i30. Na kolejnych miejscach ulokowały się: Dacia Duster, Toyota C-HR, Skoda Fabia, Toyota Yaris, Skoda Octavia oraz Hyundai Tucson.

Fiat Tipo

Fiat Tipo

mat. prasowe

Rynek zakupowy zdominowany jest przez firmy. W ubiegłym miesiącu ich udział w rejestracjach samochodów osobowych wyniósł 75,6 proc. Statystyka ta jednak nie uwzględnia osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą oraz spółek cywilnych, które w CEPiK klasyfikowane są w grupie „osób fizycznych”. - Ponieważ w grupie osób fizycznych mogą również znaleźć się firmy, rzeczywisty rozkład rejestracji pomiędzy obiema grupami klientów może się jeszcze bardziej zwiększyć – komentuje Samar.