Zgodnie z danymi IBRM Samar, od stycznia do czerwca SsangYong dostarczył do klientów 657 pojazdów. Jest to wzrost o 638,2 procent więcej niż w tym samym okresie rok wcześniej. Największym popytem cieszył się model Korando – 278 sztuk (wzrost 578,05 proc.), Tivoli 258 egzemplarzy (+789,7 proc.) oraz Tivoli Grand – 102 szt. (+1940 proc.). SsangYoung nie tylko na rynku polskim poradził sobie całkiem dobrze. Również w Europie odnotował dodatnią sprzedaż. Pod względem wolumenu sprzedaży SsangYong Polska zajmuje wśród europejskich krajów (kraje UE wraz z Wielką Brytanią) siódme miejsce – co oznacza awans z dziesiątej pozycji.

Czytaj więcej

Mariusz Jakimiuk, dyrektor SsangYong Polska: Zwiększyć świadomość marki

Możliwe, że w kolejnych miesiącach marka utrzyma dobrą passę. Wszystko przez fakt, że kolejne samochody już zmierzają do Europy. Jerzy Prządka, członek zarządu SsangYong Auto Polska, zapewnia, że w drodze z Korei jest kolejna dostawa kilkuset samochodów, które już niebawem trafią do 23 autoryzowanych salonów SsangYong w Polsce. Wyniki uzyskane przez południowokoreańską markę są godne podziwu biorąc pod uwagę, że tylko w czerwcu 2022 roku, zarejestrowano ponad 45,1 tys. nowych pojazdów osobowych oraz dostawczych o dmc do 3,5 tony. Jest to o 10,72 proc. gorszy wynik niż przed rokiem oraz o 9,5 proc. gorzej niż w maju br. Według Instytutu to już 12. z rzędu spadek sprzedaży w ujęciu rocznym. – Dane skumulowane za 6 miesięcy (243 972 sztuki) wskazują na spadek sprzedaży w tym roku o 13,11 proc. w porównaniu do tego samego okresu w 2021 r. - poinformował Samar.

mat. prasowe

Czytaj więcej

Firmy szukają aut na rynku wtórnym