GM spodziewa się w bieżącym roku zysku operacyjnego 13-15 mld dolarów, czyli podobnie do rekordowych 14,3 mld w 2021 r. i przewiduje zwiększenie produkcji samochodów wraz z poprawą dostaw półprzewodników. Jest też zadowolony z cen sprzedaży. - Zasadniczo wykorzystamy część dodatkowych przychodów z większej sprzedaży w przyspieszenie produkcji , a nie będziemy dążyć do uzyskiwania maksymalnego zysku krótkoterminowego - wyjaśnił Paul Jacobson, szef pionu finansowego. Poinformował, że GM zamierza przeznaczyć na inwestycje w tym roku 9-10 mld dolarów i podobne kwoty w następnych latach. Koncern nie wypłaca dywidendy.
Czytaj więcej
W 2021 roku niemiecki koncern dostarczył klientom na świecie 453 tysiące elektrycznych aut. Dwa razy więcej niż rok wcześniej. E-samochody stanowią obecnie 5,1 procent dostaw do klientów na świecie.
Mary Barra, prezes koncernu ogłosiła, że GM „przyspieszy w latach 2020-25 z inwestowaniem 35 mld dolarów, ale dojdzie też trochę innych inwestycji”, planowanych pod koniec bieżącej dekady. Koncern ogłosi pod koniec czerwca lokalizację czwartej fabryki baterii do e-aut i zainwestuje w trzecią montownię e-furgonetek. Mary Barra poinformowała również, że firma ma już 110 tys. zamówień na elektryczną wersję pickupa Silverado. Nie ujawniła jednak nowej wysokości łącznych inwestycji w elektryki do 2025 r. GM podał wcześniej w bilansie kwartalnym, że w bieżącym roku wyda o 1,5 mld więcej na przyspieszenie prac nad oprogramowaniem i gamą swych e-aut.
Chevrolet Silverado EV
Według prezes Barra, oferowanie elektryków po bardziej przystępnych cenach ma zasadnicze znaczenie dla planów firmy. W przyszłym roku GM wyprodukuje 30 tys. elektrycznych aut Chevrolet Equinox z ceną sprzedaży 30 tys. dolarów i pracuje już nad kolejnym, tańszym autem. W IV kwartale 2021 GM nie produkował praktycznie w Ameryce Północnej aut elektrycznych z powodu akcji przywoławczej baterii. Wstrzymano linię montażową Chevroleta Bolt, sprzedano niespełna 25 tys. sztuk tego modelu. W bieżącym roku i w następnym GM zamierza dostarczyć w Ameryce Płn. 400 tys. elektryków, planuje 20 premier, a na świecie 30 do 2025 r. — Myślimy, że niektóre z tych modeli będą powstawać w liczbie ponad 100 tys. rocznie — powiedziała Barra w relacji Reutera.