Grupa Volkswagen 5 lat temu postawiła na elektromobilność prezentując platformę MEB przeznaczoną do produkcji samochodów elektrycznych. Wyniki sprzedaży pokazują, że była to dobra decyzja. Sprzedaż samochodów elektrycznych rośnie z miesiąca na miesiąc. W Europie Grupa jest zdecydowanym liderem rynku samochodów elektrycznych A ofensywa wciąż przyspiesza. Koncern z Wolfsburga po raz kolejny zwiększa nakłady na elektromobilność i cyfryzację. - Grupa Volkswagen przechodzi największą transformację w swojej historii. Przekształcamy się w dostawcę zorientowanej na oprogramowaniu zrównoważonej mobilności. Dzięki strategii New Auto nakreśliliśmy jasną mapę drogową do 2030 roku. Zakłada ona ambitną elektryfikację, którą już rozpoczęliśmy, ale zrobimy większy krok niż tylko przejście z silnika spalinowego na elektryczny. Mam na myśli cyfryzację samochodów. Autonomiczna, elektryczna jazda wniesie istotny wkład w mobilność w mieście i bezpieczeństwo ruchu drogowego. Inwestycje w przyszłe technologie, elektryczną mobilność i cyfryzację w ciągu najbliższych 5 lat wyniosą 89 miliardów euro - powiedział Pavel Solc, prezes Zarządu Volkswagen Group Polska.
Czytaj więcej
Volkswagen ID.5 to coś więcej niż ID.4 z nowym nadwoziem w modnym ostatnio stylu SUV Coupe. Poza odmiennym wyglądem nowy elektryczny model ma większy zasięg, wyższą moc ładowania i nowe oprogramowanie.
Koncern Volkswagen chce najpóźniej do 2050 stać się firmą neutralną pod względem emisji CO2, a do 2030 roku średnia emisja dwutlenku węgla na samochód ma zostać zmniejszona o 40 procent (w porównaniu z rokiem 2018). Ten plan można zrealizować tylko dzięki szerokiej, elektrycznej ofensywie, dlatego 2030 roku na rynku pojawi się ok. 70 modeli aut elektrycznych i ok. 60 – z napędem hybrydowym plug-in. Także w tym roku Grupa zaoferuje klientom nowe modele aut elektrycznych. Marka Volkswagen wprowadzi zbudowane na platformie MEB SUV-y coupe – ID.5 i ID.5 GTX, a także prawdziwą ikonę – ID. Buzz. Także Skoda i Cupra wprowadzą auta, zbudowane na platformie MEB – będą to odpowiednio: Enyaq iV Coupe i Born z szerszym wyborem pojemności akumulatorów i w wersji e-Boost. Audi pokaże unowocześnionego e-trona, a Porsche przedstawi nowe wersje Taycana i Taycana Sport Turismo.