Reklama

Peugeot 208 GTI: Powrót kultowego skrótu

Peugeot przywraca skrót GTi. Tyle, że w nowej w pełni elektrycznej formie. Nowy E-208 GTi łączy moc 280 KM, dobre osiągi i francuski styl w sportowym, kompaktowym nadwoziu.

Publikacja: 14.06.2025 07:48

Elektryczny Peugeot-e-208_GTi-2025

Elektryczny Peugeot-e-208_GTi-2025

Foto: mat. prasowe

Peugeot chyba pozazdrościł sukcesów Renault, które w znakomity sposób wykorzystało swoje dziedzictwo w nowych modelach Renault 5 i Renault 4. Francuska marka ma w swojej historii kilka kultowych modeli i bezsprzecznie do nich należy 205 GTi. Powstał więc nowy Gti tyle, że elektryczny e-208 GTi. Nie tylko szeroki kół (plus 56 mm z przodu i 27 mm z tyłu), obniżone o 30 mm zawieszenie zapewnia sportowy wygląd. Już sam model 208 miał potencjał do tego żeby stać się fanym GTi.

Peugeot e-208 GTi

Peugeot e-208 GTi

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Peugeot powraca do historycznego oznaczenia sportowych modeli

Jasnoczerwony specjalny lakier nawiązuje do kultowego koloru GTi – czerwony był podobno najpopularniejszym kolorem w poprzednim modelu. Nadwozie jest pełne fajnych detali - są czerwone akcenty w osłonie chłodnicy, zaciskach hamulcowych, światłach i tylnym spojlerze. Czerwień znajdziemy również we wnętrzu: dywaniki, pasy bezpieczeństwa i ozdobne przeszycia oddają hołd sportowemu przodkowi. Przednie siedzenia ze zintegrowanymi zagłówkami, z czerwonymi panelami środkowymi, przypominają klasyczne modele GTi. Kierownica jest wykonana z perforowanej skóry i alcantary z czerwonym emblematem GTi. Oświetlenie ambiente, wyświetlacz informacyjny i instrumenty również mają czerwone podświetlenie już w trybie standardowym, ale oczywiście można je zmienić na inne.

Peugeot e-208 GTi

Peugeot e-208 GTi

Foto: mat. prasowe

Reklama
Reklama

Nowa era GTi – elektryczna frajda i 280 KM mocy

Przy funcarze raczej nigdy nikt nie pytał o zasięg, jednak przy elektrycznym nie da się ominąć tego punktu ominąć. Peugeot podaje 350 km według WLTP — powinno wystarczyć. Pod maską znajduje się silnik elektryczny francuskiej produkcji o mocy 280 KM i momencie obrotowym 345 Nm. Brzmi sensownie. Taka moc pozwala uzyskać przyspieszenie do 100 km/h w 5,7 sekundy i rozpędzić się do 180 km/h.

Peugeot e-208 GTi

Peugeot e-208 GTi

Foto: mat. prasowe

Kto lubi szybciej pojeździć po zakrętach ma na pokładzie mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Akumulator o pojemności 54 kWh i został zoptymalizowany termicznie i zaprojektowany tak, aby dostarczać moc nawet podczas ambitnej jazdy.Maksymalna moc ładowania to 100 kW – uzupełnimy zapas energii od 20 do 80 procent w mniej niż 30 minut.

Peugeot e-208 GTi

Peugeot e-208 GTi

Foto: mat. prasowe

Peugeot e-208 GTi

Peugeot e-208 GTi

Foto: mat. prasowe

Peugeot e-208 GTi

Peugeot e-208 GTi

Foto: mat. prasowe

Reklama
Reklama

Peugeot chyba pozazdrościł sukcesów Renault, które w znakomity sposób wykorzystało swoje dziedzictwo w nowych modelach Renault 5 i Renault 4. Francuska marka ma w swojej historii kilka kultowych modeli i bezsprzecznie do nich należy 205 GTi. Powstał więc nowy Gti tyle, że elektryczny e-208 GTi. Nie tylko szeroki kół (plus 56 mm z przodu i 27 mm z tyłu), obniżone o 30 mm zawieszenie zapewnia sportowy wygląd. Już sam model 208 miał potencjał do tego żeby stać się fanym GTi.

Pozostało jeszcze 80% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Reklama
Premiery
Pierwsze elektryczne kombi Mercedesa przejedzie Polskę na jednym ładowaniu
Premiery
Coś więcej niż zmiana nazwy. Już nie Maserati MC20, tylko MCPura
Premiery
Nowa wizja Bentleya zaskakuje. Zobacz jak wygląda jego wnętrze
Premiery
Nowy model Ferrari. Klasyczne V8 i powrót do fizycznych przycisków
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Premiery
Tak Mercedes wyobraża sobie przyszłość AMG. Bardzo dużo mocy i napęd elektryczny
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama