Reklama

Coś więcej niż zmiana nazwy. Już nie Maserati MC20, tylko MCPura

Maserati wprowadza na rynek nowy samochód sportowy. Ale MCPura nie jest tak naprawdę nowa. To odświeżone Maserati MC20 z nową nazwą.

Publikacja: 16.07.2025 01:29

Niewielkie zmiany wprowadzone w MCura obejmują przeprojektowane przednie i tylne zderzaki, które ins

Niewielkie zmiany wprowadzone w MCura obejmują przeprojektowane przednie i tylne zderzaki, które inspirowane modelem GT2 Stradale

Foto: Jan Guss-Gasiński

Publikując pierwsze informacje, Maserati zapowiadało nowy supersamochód sportowy. Zaskoczenie było ogromne, biorąc pod uwagę, że marka spod znaku trójzębu przeżywa poważny kryzys i właściwie walczy o przetrwanie. Teraz wszystko się wyjaśniło. Włosi zaprezentowali nowy model podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood. Jednak zapowiedziane sportowe Maserati okazało się starym znajomym, ale z nową nazwą.

Maserati MCPura

Maserati MCPura

Foto: mat. prasowe

Ten nowy nosi nazwę MCPura i jest przeprojektowanym MC20. Dostępny będzie jako coupé oraz jako kabriolet nazwany Cielo (niebo). Podczas modernizacji skoncentrowano się na dalszym rozwoju nadwozia i nowym doborze materiałów we wnętrzu. Dodano również nowe lakiery o specjalnych efektach – coś w stylu kameleona, ale w bardzo subtelnej wersji, które noszą nazwę Fuoriserie. Na żywo wygląda to naprawdę dobrze. Technologia w MC20 pozostała w dużej mierze niezmieniona. Ogólnie rzecz biorąc, zmiany są bardzo subtelne. Zresztą wprowadzony na rynek prawie pięć lat temu MC20 wygląda po tym czasie nadal znakomicie. To jedno z tych aut, których nie dotknął ząb czasu i za bardzo nic nie trzeba tu zmieniać.

Czytaj więcej

Maserati MC20 Cielo: W stronę nieba
Maserati MCPura

Maserati MCPura

Foto: Jan Guss-Gasiński

Reklama
Reklama

Te niewielkie zmiany obejmują przeprojektowane przednie i tylne zderzaki, które inspirowane są teraz modelem GT2 Stradale, nowe progi boczne, więcej alcantary we wnętrzu oraz nowe koło kierownicy. Wyświetlacz systemu informacyjno-rozrywkowego został rozszerzony o stronę danych, podobną do tej wprowadzonej w modelu GT2 Stradale. Duży tylny spojler jest również w stylu GT2 i dostępny jako opcja.

Maserati MCPura

Maserati MCPura

Foto: mat. prasowe

Podwozie i układ napędowy pozostały bez zmian. Centralnie zamontowany trzylitrowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem nadal zapewnia imponujące osiągi. Silnik nazwany Nettuno oferuje niezmienioną moc 630 KM i 720 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To pozwala rozpędzić nowe MCPure od 0 do 100 km/h w 2,9 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną 325 km/h. Maserati ma masę własną 1500 kg (1540 kg model Cielo).  Nowością jest wspomniana seria lakierów fluorescencyjnych, która składa się z sześciu nowych kolorystycznych tonów nadwozia, charakteryzujących się subtelnym przenikaniem kolorów, w zależności od oświetlenia czy kąta patrzenia.

Maserati MCPura

Maserati MCPura

Foto: mat. prasowe

Maserati zrobiło modernizację, wymyślając przy okazji nowy pomysł na marketing MCPura

Maserati według przysłowia – „krawiec kraje, jak mu materii staje” zmodernizowało MC20 według swoich aktualnych możliwości. Zmiany nie są duże, ale zmienił się pomysł na sprzedaż i pozycjonowanie tego modelu. Włosi będą go teraz promować jako klasyczne, charyzmatyczne, niepowtarzalne, prawdziwe auto bez hybryd i innych udziwnień. Auto, które jest purystyczne (już teraz wiecie, skąd przydomek Pura w nazwie) i prawdziwe, które stawia na doznania z dużej mocy połączonej z niską masą własną. Jak pisze Maserati w komunikacie prasowym – to ucieleśnienie najczystszej esencji energii i osiągów. Taka zmiana ideologii może wyjść Maserati na dobre. Bo MCPura to świetny samochód, który swój potencjał pokazuje wtedy, kiedy zaczynamy go dociskać i jechać coraz bliżej limitów. I to na pewno jeden z bardziej niedocenionych samochodów, jakie znajdują się na rynku.

Maserati MCPura

Maserati MCPura

Foto: mat. prasowe

Reklama
Reklama

Czytaj więcej

Maserati nie jest na sprzedaż. Stellantis zaprzecza plotkom
Premiery
Nowa fala pickupów. Toyota będzie elektryczna, a Nissan technicznym bratem Mitsubishi
Premiery
To koniec pewnej epoki. BMW żegna swojego ostatniego roadstera
Premiery
Koreańczycy w natarciu. Takich modeli nikt się nie spodziewał
Premiery
Strategiczny zwrot Porsche. Cayenne Electric staje się punktem odniesienia
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Premiery
Amerykański styl, brazylijska dusza i europejski debiut. Nowy pick-up Stellantisa
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama