Coś więcej niż zmiana nazwy. Już nie Maserati MC20, tylko MCPura

Maserati wprowadza na rynek nowy samochód sportowy. Ale MCPura nie jest tak naprawdę nowa. To odświeżone Maserati MC20 z nową nazwą.

Publikacja: 16.07.2025 01:29

Niewielkie zmiany wprowadzone w MCura obejmują przeprojektowane przednie i tylne zderzaki, które ins

Niewielkie zmiany wprowadzone w MCura obejmują przeprojektowane przednie i tylne zderzaki, które inspirowane modelem GT2 Stradale

Foto: Jan Guss-Gasiński

Publikując pierwsze informacje, Maserati zapowiadało nowy supersamochód sportowy. Zaskoczenie było ogromne, biorąc pod uwagę, że marka spod znaku trójzębu przeżywa poważny kryzys i właściwie walczy o przetrwanie. Teraz wszystko się wyjaśniło. Włosi zaprezentowali nowy model podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood. Jednak zapowiedziane sportowe Maserati okazało się starym znajomym, ale z nową nazwą.

Maserati MCPura

Maserati MCPura

Foto: mat. prasowe

Ten nowy nosi nazwę MCPura i jest przeprojektowanym MC20. Dostępny będzie jako coupé oraz jako kabriolet nazwany Cielo (niebo). Podczas modernizacji skoncentrowano się na dalszym rozwoju nadwozia i nowym doborze materiałów we wnętrzu. Dodano również nowe lakiery o specjalnych efektach – coś w stylu kameleona, ale w bardzo subtelnej wersji, które noszą nazwę Fuoriserie. Na żywo wygląda to naprawdę dobrze. Technologia w MC20 pozostała w dużej mierze niezmieniona. Ogólnie rzecz biorąc, zmiany są bardzo subtelne. Zresztą wprowadzony na rynek prawie pięć lat temu MC20 wygląda po tym czasie nadal znakomicie. To jedno z tych aut, których nie dotknął ząb czasu i za bardzo nic nie trzeba tu zmieniać.

Czytaj więcej

Maserati MC20 Cielo: W stronę nieba
Maserati MCPura

Maserati MCPura

Foto: Jan Guss-Gasiński

Reklama
Reklama

Te niewielkie zmiany obejmują przeprojektowane przednie i tylne zderzaki, które inspirowane są teraz modelem GT2 Stradale, nowe progi boczne, więcej alcantary we wnętrzu oraz nowe koło kierownicy. Wyświetlacz systemu informacyjno-rozrywkowego został rozszerzony o stronę danych, podobną do tej wprowadzonej w modelu GT2 Stradale. Duży tylny spojler jest również w stylu GT2 i dostępny jako opcja.

Maserati MCPura

Maserati MCPura

Foto: mat. prasowe

Podwozie i układ napędowy pozostały bez zmian. Centralnie zamontowany trzylitrowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem nadal zapewnia imponujące osiągi. Silnik nazwany Nettuno oferuje niezmienioną moc 630 KM i 720 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To pozwala rozpędzić nowe MCPure od 0 do 100 km/h w 2,9 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną 325 km/h. Maserati ma masę własną 1500 kg (1540 kg model Cielo).  Nowością jest wspomniana seria lakierów fluorescencyjnych, która składa się z sześciu nowych kolorystycznych tonów nadwozia, charakteryzujących się subtelnym przenikaniem kolorów, w zależności od oświetlenia czy kąta patrzenia.

Maserati MCPura

Maserati MCPura

Foto: mat. prasowe

Maserati zrobiło modernizację, wymyślając przy okazji nowy pomysł na marketing MCPura

Maserati według przysłowia – „krawiec kraje, jak mu materii staje” zmodernizowało MC20 według swoich aktualnych możliwości. Zmiany nie są duże, ale zmienił się pomysł na sprzedaż i pozycjonowanie tego modelu. Włosi będą go teraz promować jako klasyczne, charyzmatyczne, niepowtarzalne, prawdziwe auto bez hybryd i innych udziwnień. Auto, które jest purystyczne (już teraz wiecie, skąd przydomek Pura w nazwie) i prawdziwe, które stawia na doznania z dużej mocy połączonej z niską masą własną. Jak pisze Maserati w komunikacie prasowym – to ucieleśnienie najczystszej esencji energii i osiągów. Taka zmiana ideologii może wyjść Maserati na dobre. Bo MCPura to świetny samochód, który swój potencjał pokazuje wtedy, kiedy zaczynamy go dociskać i jechać coraz bliżej limitów. I to na pewno jeden z bardziej niedocenionych samochodów, jakie znajdują się na rynku.

Maserati MCPura

Maserati MCPura

Foto: mat. prasowe

Reklama
Reklama

Czytaj więcej

Maserati nie jest na sprzedaż. Stellantis zaprzecza plotkom

Publikując pierwsze informacje, Maserati zapowiadało nowy supersamochód sportowy. Zaskoczenie było ogromne, biorąc pod uwagę, że marka spod znaku trójzębu przeżywa poważny kryzys i właściwie walczy o przetrwanie. Teraz wszystko się wyjaśniło. Włosi zaprezentowali nowy model podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood. Jednak zapowiedziane sportowe Maserati okazało się starym znajomym, ale z nową nazwą.

Ten nowy nosi nazwę MCPura i jest przeprojektowanym MC20. Dostępny będzie jako coupé oraz jako kabriolet nazwany Cielo (niebo). Podczas modernizacji skoncentrowano się na dalszym rozwoju nadwozia i nowym doborze materiałów we wnętrzu. Dodano również nowe lakiery o specjalnych efektach – coś w stylu kameleona, ale w bardzo subtelnej wersji, które noszą nazwę Fuoriserie. Na żywo wygląda to naprawdę dobrze. Technologia w MC20 pozostała w dużej mierze niezmieniona. Ogólnie rzecz biorąc, zmiany są bardzo subtelne. Zresztą wprowadzony na rynek prawie pięć lat temu MC20 wygląda po tym czasie nadal znakomicie. To jedno z tych aut, których nie dotknął ząb czasu i za bardzo nic nie trzeba tu zmieniać.

Reklama
Premiery
Nowa wizja Bentleya zaskakuje. Zobacz jak wygląda jego wnętrze
Premiery
Nowy model Ferrari. Klasyczne V8 i powrót do fizycznych przycisków
Premiery
Tak Mercedes wyobraża sobie przyszłość AMG. Bardzo dużo mocy i napęd elektryczny
Premiery
Powrót Łady. Nowy model nosi nazwę Azimut i jest SUV-em z aspiracjami premium
Premiery
Przełom dla wodoru? Renault Emblème z innowacyjnym napędem elektryczno-wodorowym
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama