Reklama

Pagani Huayra Codalunga Speedster: Powstanie 10 sztuk i wszystkie są już sprzedane

Silnik V12 z manualną skrzynią biegów – niemal zapomniana kombinacja w dobie automatycznych przekładni. Pagani Huayra Codalunga Speedster kultywuje ją bezkompromisowo i wyznacza nowy standard w najwyższej klasie supersamochodów sportowych.

Publikacja: 19.07.2025 07:20

„Codalunga” oznacza po włosku „długi ogon” i nawiązuje do prototypów wyścigowych z lat 60

„Codalunga” oznacza po włosku „długi ogon” i nawiązuje do prototypów wyścigowych z lat 60

Foto: mat. prasowe

Pagani z silnikiem AMG – to oczywiste połączenie. Od 1999 roku Pagani współpracuje z AMG, które opracowuje dedykowane silniki V12, stosowane wyłącznie w samochodach Pagani. Partnerstwo to rozpoczęło się od modelu Zonda i trwa do dziś. Silnik M158 V12, który otrzymała najnowsza wersja Huayry Codalunga Speedster, również został opracowany wyłącznie dla Pagani. Żaden seryjny Mercedes nie korzysta z takiego napędu. 6-litrowa pojemność skokowa, 60-stopniowy kąt rozstawu cylindrów, dwie turbosprężarki – M158 generuje 864 KM przy 6000 obr./min i zapewnia 1100 Nm momentu obrotowego już od 2800 obr./min.

Pagani Huayra Codalunga Speedster

Pagani Huayra Codalunga Speedster

Foto: mat. prasowe

– Każde Pagani rodzi się po to, by ucieleśnić formę unikalnej wizji hipersamochodu, o jakiej marzy entuzjasta aut sportowych. Dla jednych musi być ekstremalne, odważne, przyciągające uwagę od pierwszego kontaktu; dla innych ucieleśnia elegancję, powściągliwość i harmonię. Te różne interpretacje motywują do badań, poszukiwań i szukania rozwiązań, które czasem prowadzą do zdumiewająco odmiennych rezultatów – ale zawsze rozpoznawalnych dzięki podpisowi Pagani. Huayra Codalunga Speedster to hołd dla tych, którzy wyobrażają sobie swój samochód sportowy jako wizję lekkości i prędkości, ukształtowaną przez smukłe linie, które bez trudu sprzeciwiają się upływowi czasu – powiedział Horacio Pagani, właściciel marki.

Czytaj więcej

Pagani planuje model elektryczny. Klienci go nie chcą
Pagani Huayra Codalunga Speedster

Pagani Huayra Codalunga Speedster

Foto: mat. prasowe

Reklama
Reklama

Huayra Codalunga Speedster ma silnik osadzony głęboko w karbonowym monocoque, bezpośrednio za fotelami. To zapewnia idealny rozkład masy. Napęd przekazywany jest na tylne koła za pośrednictwem poprzecznie zamontowanej, siedmiobiegowej skrzyni biegów Xtrac. Kupujący mogą wybierać między zautomatyzowaną skrzynią manualną a... tradycyjną skrzynią manualną. To niezwykle rzadkie rozwiązanie w segmencie hipersamochodów, ale klienci przyjęli je bardzo dobrze.

Pagani Huayra Codalunga Speedster

Pagani Huayra Codalunga Speedster

Foto: mat. prasowe

„Długi ogon”, czyli hołd dla wyścigowej klasyki

„Codalunga” oznacza po włosku „długi ogon” i nawiązuje do prototypów wyścigowych z lat 60., takich jak Porsche 908 LH, Alfa Romeo Tipo 33/2 czy Alpine A220. Codalunga Speedster mierzy 491 cm długości, co czyni ją o ponad 28 cm dłuższą od standardowej Huayry. Wnętrze dopracowane jest w najmniejszym detalu – ponad 450 tys. ściegów zdobi panele drzwi, fotele i konsolę środkową, wykonanych z tkaniny opracowanej specjalnie dla tego modelu. Pagani łączy mahoń, szczotkowane aluminium, włókno węglowe i skórę. Silnik AMG V12 stanowi techniczny fundament – charakter Pagani tworzony jest poprzez design, materiały i dbałość o szczegóły. Powstanie 10 egzemplarzy wersji Speedster, niestety wszystkie są już sprzedane.

Pagani Huayra Codalunga Speedster

Pagani Huayra Codalunga Speedster

Foto: mat. prasowe

Pagani Huayra Codalunga Speedster

Pagani Huayra Codalunga Speedster

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Polska rośnie w motoryzacyjną siłę. Jedyny salon Pagani w tej części Europy

Pagani z silnikiem AMG – to oczywiste połączenie. Od 1999 roku Pagani współpracuje z AMG, które opracowuje dedykowane silniki V12, stosowane wyłącznie w samochodach Pagani. Partnerstwo to rozpoczęło się od modelu Zonda i trwa do dziś. Silnik M158 V12, który otrzymała najnowsza wersja Huayry Codalunga Speedster, również został opracowany wyłącznie dla Pagani. Żaden seryjny Mercedes nie korzysta z takiego napędu. 6-litrowa pojemność skokowa, 60-stopniowy kąt rozstawu cylindrów, dwie turbosprężarki – M158 generuje 864 KM przy 6000 obr./min i zapewnia 1100 Nm momentu obrotowego już od 2800 obr./min.

Pozostało jeszcze 81% artykułu
Reklama
Premiery
Tesla zapowiada nowy model. Premiera już jesienią. Mamy pierwsze zdjęcia
Premiery
Pierwsze elektryczne kombi Mercedesa przejedzie Polskę na jednym ładowaniu
Premiery
Coś więcej niż zmiana nazwy. Już nie Maserati MC20, tylko MCPura
Premiery
Nowa wizja Bentleya zaskakuje. Zobacz jak wygląda jego wnętrze
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Premiery
Nowy model Ferrari. Klasyczne V8 i powrót do fizycznych przycisków
Reklama
Reklama