Nowe Audi A6 Avant ma napęd spalinowy. Polskie ceny dużego kombi

Audi A6 Avant generacji C9 jest już na rynku. Niemieckie auto klasy wyższej kosztuje w Polsce od 253,5 tys. zł. Bardzo możliwe, że za najnowszą odsłonę tego auta zapłacisz w salonie mniej niż trzeba było wyłożyć za poprzednika.

Publikacja: 27.03.2025 05:43

Nowe Audi A6 Avant 2.0 TFSI S tronic (204 KM) startuje od 253 500 zł

Nowe Audi A6 Avant 2.0 TFSI S tronic (204 KM) startuje od 253 500 zł

Foto: mat. prasowe

Jeszcze niedawno ten samochód miał nosić nazwę A7. Według nowej - ale już zdezaktualizowanej - logiki marki Audi, parzyste liczby miały oznaczać modele elektryczne, a nieparzyste - spalinowe. To właśnie dlatego następca A4, dostępny jako kombi i Sportback, nosi nazwę A5. Niemcy doszli jednak do wniosku, że tego typu zabieg wprowadza zbyt dużo zamętu wśród klientów. Szybko zdecydowano więc o powrocie do starego typu nazewnictwa. Mamy więc obecnie na rynku dwa modele A6 - jeden ma w nazwie jeszcze słowa „e-tron” i jest elektryczny, a drugi jest klasycznym modelem spalinowym w najnowszej odsłonie.

Audi A6 Avant

Audi A6 Avant

Foto: mat. prasowe

Jakie jest najnowsze A6, dostępne póki co tylko jako kombi, czyli Avant? Z zewnątrz z pewnością przypomina wspomniane A5 - obydwu aut nie da się jednak pomylić, gdy stoją obok siebie. Z długością na poziomie 4990 mm (o 60 mm więcej niż w poprzedniku), „A-szóstka” po prostu wyróżnia się wymiarami. Jest jednak krótsza od nowego BMW 5 Touring (5060 mm), co nabywcy mogą docenić w mieście. Rozstaw osi Audi wynosi 2927 mm, zapewniający odpowiednią dla klasy wyższej ilość miejsca w środku. Elementy, które wyróżniają z zewnątrz nowe A6 Avant to m.in. reflektory ze zmienną sygnaturą świetlną (do wyboru po siedem opcji). Tylne OLED-y drugiej generacji mają po 198 aktywnych segmentów i mogą tworzyć obraz nawet przez kilka sekund, np. w celu ostrzegania przed niebezpieczeństwem kierowców jadących z tyłu.

Czytaj więcej

Audi A5: Tu liczą się klasyczne wartości
Audi A6 Avant

Audi A6 Avant

Foto: mat. prasowe

Jak A6 wygląda w środku? Podobnie do wspomnianego A5, a także do elektrycznej A6-tki. Czyli: mamy duży, zakrzywiony ekran łączący w sobie dwa wyświetlacze (11,9-calowy za kierownicą i 14,5-calowy główny) i opcjonalny trzeci ekran (10,9-cala) przed pasażerem. Nie brakuje też wyświetlacza head-up. Jeśli chodzi o aspekty praktyczne: bagażnik ma 503 litry (1534 litry po złożeniu tylnej kanapy). Co ciekawe, poprzednik mieścił aż 565 l. W nowym A6 jest w takim razie więcej miejsca na tylnej kanapie i mniej w kufrze. Co kryje się pod spodem Audi A6 Avant? Warto zauważyć, że to kolejny model (po A5 i Q5) zbudowany na platformie PPC, czyli Premium Platform Combustion. W porównaniu z poprzednimi, ma nową architekturę elektryczną składającą się aż z pięciu niezależnych komputerów.

Audi A6 Avant

Audi A6 Avant

Foto: mat. prasowe

A6 może mieć pod maską 4- lub 6-cylindrowe silniki, zaś napęd (w odróżnieniu od tylnonapędowego A6 e-tron) wędruje tu na przód lub na obydwie osie. W ofercie są tylko skrzynie automatyczne o siedmiu przełożeniach. Bazowy motor benzynowy to 204-konne 2.0 TFSI (moment obrotowy: 340 Nm) zestawiane tylko z napędem na przód. Rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,3 s. Jedyny dostępny obecnie diesel ma taką samą moc i pojemność (400 Nm), wyposażono go jednak w zaawansowany układ miękkiej hybrydy MHEV plus, wyręczający silnik spalinowy podczas spokojnej jazdy czy manewrowania. Do wyboru: napęd na przód (setka w 7,9 s) lub quattro (równe 7 sekund do 100 km/h). Na szczycie gamy znajduje się model osiągający 367 KM i 550 Nm z trzylitrowego, sześciocylindrowego silnika z układem MHEV Plus. Setka: w 4,7 s. Co jeszcze warto wiedzieć o nowym A6 Avant? W wersjach quattro w standardzie występuje układ czterech kół skrętnych, polepszający zwinność na zakrętach i zwrotność na parkingu. W żadnej odmianie nie trzeba dopłacać za progresywny układ kierowniczy. Auto ma się lepiej prowadzić (m.in. za sprawą większego pochylenia przednich kół i bardziej bezpośredniego działania kierownicy). W opcji: zawieszenie sportowe lub pneumatyczne.

Audi A6 Avant

Audi A6 Avant

Foto: mat. prasowe

Ile kosztuje nowe Audi A6 Avant? Co ciekawe, wbrew temu, co zwykle możemy obserwować na rynku, nowy model wcale niekoniecznie jest droższy od poprzednika, a biorąc pod uwagę wzrost mocy i polepszenie wyposażenia seryjnego, wychodzi nawet korzystniej. Poprzednio cena bazowa była niższa o 5400 zł, ale dotyczyła zaledwie 163-konnego diesla. W nowej generacji uproszczono także logikę w cenniku. Każda wersja silnikowa „startuje” teraz w konfiguracji Advanced, do której można dokupić poszczególne pakiety (np. S-Line) i opcje. Podstawowa konfiguracja zawiera m.in. 17- lub 18-calowe felgi (zależnie od silnika), reflektory LED (ale można dopłacić za Matrix LED-y), bezprzewodową ładowarkę do telefonu, automatyczną klimatyzację z dwiema strefami, kamerę cofania, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, adaptacyjny tempomat i pakiet asystentów jazdy, a także dostęp bezkluczykowy. Wiele z tych elementów wcześniej wymagało dopłaty.

Bagażnik Audi A6 Avant ma pojemność 503 litrów

Bagażnik Audi A6 Avant ma pojemność 503 litrów

Foto: mat. prasowe

Nowe Audi A6 występuje wyłącznie z nadwoziem kombi

Cena bazowa za 2.0 TFSI S tronic (204 KM) startuje od 253 500 zł. Diesel 2.0 TDI S tronic 204 KM to wydatek od 282 400 zł, a z napędem quattro kosztuje nie mniej niż 294 900 zł. Z kolei odmiana 3.0 TFSI quattro S tronic wyceniona została na 353 100 zł (mniej o niemal 20 000 zł niż wcześniej kosztowała wersja 3.0 TFSI o mocy 340 KM). Gamę wkrótce powinno uzupełnić też jeszcze mocniejsze S6. Pierwsze egzemplarze nowego A6 C9 trafią do klientów w połowie maja tego roku. Konkurencja jest droższa – BMW 5 touring startuje od 273 tys. zł (diesel od 288 tys. zł), a za Mercedesa E kombi zapłacić trzeba od 288 500 zł (diesel od 280 200 zł).  

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Audi znów zmienia oznaczenia modeli. Ostatnie zmiany nie spodobały się klientom

Jeszcze niedawno ten samochód miał nosić nazwę A7. Według nowej - ale już zdezaktualizowanej - logiki marki Audi, parzyste liczby miały oznaczać modele elektryczne, a nieparzyste - spalinowe. To właśnie dlatego następca A4, dostępny jako kombi i Sportback, nosi nazwę A5. Niemcy doszli jednak do wniosku, że tego typu zabieg wprowadza zbyt dużo zamętu wśród klientów. Szybko zdecydowano więc o powrocie do starego typu nazewnictwa. Mamy więc obecnie na rynku dwa modele A6 - jeden ma w nazwie jeszcze słowa „e-tron” i jest elektryczny, a drugi jest klasycznym modelem spalinowym w najnowszej odsłonie.

Pozostało jeszcze 89% artykułu
Premiery
Najlepiej sprzedający się w Europie chiński elektryk przeszedł totalną metamorfozę
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Premiery
Nowa broń Chińczyków. Hybryda plug-in z dużym elektrycznym zasięgiem
Premiery
Zmiany w japońskim hicie sprzedaży. Mniej mocy, ale osiągi takie same
Premiery
Luksusowa chińska marka debiutuje na polskim rynku. Atak na segment premium
Materiał Partnera
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Premiery
Nadzieja Mercedesa na lepsze jutro. Nowy CLA ma przyciągnąć młodych klientów
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście