Pod koniec 2023 roku Audi potwierdziło, że w przyszłości wszystkie serie modelowe, w których nadal montowane będą silniki spalinowe, będą miały nieparzyste numery w oznaczeniu. I tak nowa generacja Audi A4 z silnikami spalinowymi, zaprezentowana pod koniec 2024 roku, stał się Audi A5, model A6 z silnikami spalinowymi miał stać się A7. Ówczesny dyrektor techniczny Audi, Oliver Hoffmann, wyjaśnił strategię stojącą za tym rozwiązaniem, mówiąc, że nowe oznaczenia serii powinny ostatecznie stać się automatycznym i naturalnym rozróżnieniem pomiędzy tymi dwoma rodzajami napędu.
Czytaj więcej
Audi raczej nie kojarzy nam się z producentem bezkompromisowych maszyn do podbijania bezdroży. Q6 e-tron offroad jest jednak prototypem, który każe nam spojrzeć na markę z Ingolstadt nieco inaczej.
Jednak w 2025 roku Audi wycofa się z tego pomysłu. W przyszłości nowe oznaczenia modeli będą ponownie wykorzystywać jednolitą nomenklaturę alfanumeryczną, wskazującą rozmiar i pozycję danego modelu. „Decyzja ta jest wynikiem intensywnych dyskusji, a także odzwierciedla życzenia naszych klientów i opinie naszych międzynarodowych dealerów. Dzięki naszej nomenklaturze umożliwiamy teraz wszystkim klientom na całym świecie intuicyjne poruszanie się po naszym portfolio. Dlatego też nazwy naszych modeli projektujemy w taki sposób, aby ich rozmiar i pozycjonowanie były widoczne już na pierwszy rzut oka” – powiedział Marco Schubert, członek zarządu Audi AG ds. sprzedaży i marketingu.
Audi po raz kolejny zmienia system oznaczenia swoich modeli
Oznacza to, że nazwy modeli na całym świecie składają się z jednej lub więcej liter. Litera „A” oznacza pojazdy z płaską podłogą, a litera „Q” — pojazdy z wysoką podłogą. Cyfry od jednego do ośmiu mają na celu ułatwienie klientowi orientacji, niezależnie od rodzaju napędu. W przyszłości modele elektryczne będą mogły mieć takie same oznaczenia literowo-cyfrowe jak modele z silnikami spalinowymi, ponieważ będą klasyfikowane według rozmiaru i umiejscowienia w gamie. Podział w ramach oferty nadal odbywa się za pomocą dodatkowych oznaczeń – na przykład kształtu nadwozia (np. Avant, Limousine lub Sportback) i znanego skrótu oznaczającego rodzaj napędu (np. E-Tron, TFSIe, TFSI lub TDI). Audi A6 z silnikiem spalinowym zainauguruje nową nomenklaturę, a jego światowa premiera odbędzie się 4 marca 2025 r. Nikt nie pomyśli spalinowego modelu z elektrycznym, bo np. A6 Avant TFSI można wyraźnie odróżnić od w pełni elektrycznego modelu A6 Avant e-Tron poprzez skrót nazwy napędu. Zmiana ta nie będzie dotyczyła modeli już dostępnych w sprzedaży.
Czytaj więcej
Zakłady produkcyjne Audi, zlokalizowane w Brukseli, gdzie wytwarzany był elektryczny SUV Q8 e-tron, zostaną zamknięte w lutym 2025 roku. W konsekwencji tej decyzji pracę straci nawet 3 tysiące osób. Powodem tak radykalnych działań jest m.in. rosnąca presja ze strony chińskich producentów elektryków oraz niewystarczające tempo wzrostu sprzedaży pojazdów elektrycznych w Europie.