To już trzy lata, odkąd powitaliśmy na rynku Audi e-tron GT. Dyskusje na temat tego, czy wygląda lepiej od swojego „krewniaka”, czyli Porsche Taycana, wciąż nie milkną. O stylistyce można rozmawiać, ale akurat mocy w przypadku tego modelu raczej nikomu nie brakowało, zwłaszcza w wersji RS. A mimo tego, Audi właśnie pokazało jeszcze mocniejszą odmianę…. a pozostałe wersje otrzymały zastrzyk koni mechanicznych. e-tron GT w bazowej odmianie osiąga 679 KM. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 s. To niezwykle szybko… ale przypomnijmy, że mowa o najwolniejszej i najsłabszej wersji w gamie. Mocniejszy jest RS e-tron GT osiągający teraz 856 KM. Setka pojawia się na jego prędkościomierzu w 2,8 s od startu, a prędkość maksymalna rośnie z 245 do 250 km/h.
Audi e-tron GT
Audi RS e-tron GT
Czytaj więcej
W 1999 roku na rynek trafiło pierwsze Audi RS4 Avant, była to generacja B5. Audi Sport GmbH święt...
Na szczycie gamy umieszczono nową wersję performance. Ma rekordowe w przypadku tej marki 925 KM i rozpędza się od 0 do 100 km/h w 2,5 s. Zwiększenie mocy stało się możliwe za sprawą zastosowania bardziej wydajnych silników synchronicznych z magnesem trwałym. To jednak nie wszystko, co ulepszono w elektrycznym Audi. W ramach liftingu delikatnie odświeżono wygląd. Zmienił się grill, przeprojektowano zderzaki i wygląd aluminiowych obręczy. Fani modelu mogą mieć nowe argumenty w dyskusji z miłośnikami Taycana.