To już trzy lata, odkąd powitaliśmy na rynku Audi e-tron GT. Dyskusje na temat tego, czy wygląda lepiej od swojego „krewniaka”, czyli Porsche Taycana, wciąż nie milkną. O stylistyce można rozmawiać, ale akurat mocy w przypadku tego modelu raczej nikomu nie brakowało, zwłaszcza w wersji RS. A mimo tego, Audi właśnie pokazało jeszcze mocniejszą odmianę…. a pozostałe wersje otrzymały zastrzyk koni mechanicznych. e-tron GT w bazowej odmianie osiąga 679 KM. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 s. To niezwykle szybko… ale przypomnijmy, że mowa o najwolniejszej i najsłabszej wersji w gamie. Mocniejszy jest RS e-tron GT osiągający teraz 856 KM. Setka pojawia się na jego prędkościomierzu w 2,8 s od startu, a prędkość maksymalna rośnie z 245 do 250 km/h.
Audi e-tron GT
Audi RS e-tron GT
Czytaj więcej
W 1999 roku na rynek trafiło pierwsze Audi RS4 Avant, była to generacja B5. Audi Sport GmbH świętuje teraz to wydarzenie ekskluzywnym modelem specjalnym.
Na szczycie gamy umieszczono nową wersję performance. Ma rekordowe w przypadku tej marki 925 KM i rozpędza się od 0 do 100 km/h w 2,5 s. Zwiększenie mocy stało się możliwe za sprawą zastosowania bardziej wydajnych silników synchronicznych z magnesem trwałym. To jednak nie wszystko, co ulepszono w elektrycznym Audi. W ramach liftingu delikatnie odświeżono wygląd. Zmienił się grill, przeprojektowano zderzaki i wygląd aluminiowych obręczy. Fani modelu mogą mieć nowe argumenty w dyskusji z miłośnikami Taycana.