Nowy Peugeot E-3008 oficjalnie. Opadająca linia dachu to niejedyna nowość

Peugeot 3008 pojawi się wkrótce także w wersji spalinowej, ale póki co możemy poznać dane techniczne odmiany elektrycznej. Ma aż trzy wersje silnikowe i imponuje zasięgiem.

Publikacja: 14.09.2023 14:18

Peugeot e3008

Peugeot e3008

Foto: mat. prasowe

Czy ktoś jeszcze pamięta dawnego Peugeota 3008? Pierwsza generacja tego modelu zadebiutowała w 2009 roku i bardziej przypominała minivana. Obłe kształty wyszły już z mody – dlatego od 2016 r. w salonach można kupić 3008, który został SUV-em. Jego linie do dziś wyglądają świeżo – ale i tak nadeszła już pora na następcę. Teraz Peugeot zaprezentował nową generację. Wiemy jak wygląda i jakie ma dane techniczne.

Peugeot e3008

Peugeot e3008

mat. prasowe

Zacznijmy od wyglądu. Peugeot E-3008 (póki co na rynek trafi wersja elektryczna) wciąż jest SUV-em, ale teraz o wiele mocniej przypomina SUV-y coupe. Ma mocno opadającą linię dachu. Poza tym, w atrakcyjnie narysowanym nadwoziu można znaleźć elementy znane już z innych modeli marki, takie jak LED-owe „kły” czy charakterystyczny grill. Design z pewnością będzie mocną stroną modelu i przyciągnie do salonów klientów, którzy rozważają auta innych marek… ale na widok Peugeota zapomną o konkurencji.

Czytaj więcej

Jeep Avenger: Spaghetti western
Peugeot e3008

Peugeot e3008

mat. prasowe

Peugeot e3008

Peugeot e3008

mat. prasowe

Nowa deska, stary pomysł

Jeśli chodzi o wnętrze, rysunek kokpitu przypomina ten z poprzedniej odsłony 3008, ale został odpowiednio unowocześniony. Nieduża kierownica została, ale za nią – i pod przednią szybą – nie ma już tylko małego ekranu pokazującego prędkość i inne kluczowe dane. Dwa wielkie wyświetlacze łączą się tu w jeden, tworząc ogromną, szklaną taflę przed oczami kierowcy. Niżej, pod nawiewami, umieszczono konfigurowalny ekran. Kierowca sam może wybrać, jakie skróty i ikony chce tam widzieć. Komfort jazdy poprawią opcjonalne fotele ortopedyczne AGR, a miejsce na drobiazgi znajdzie się w którymś z aż 17 schowków o łącznej pojemności 34 litrów.

Peugeot e3008

Peugeot e3008

mat. prasowe

Póki co tylko elektryk, ale będą też hybrydy

Jak wygląda sprawa z silnikami? Peugeot E-3008 będzie dostępny w trzech wersjach. Najsłabsza – o nazwie handlowej Electric – rozwinie 210 KM. Akumulator 73 kWh netto pozwoli na osiągnięcie 525 km na jednym ładowaniu. Napęd powędruje tu na przód, a przyspieszenie do 100 km/h zajmie 8,7 s. Prędkość maksymalna: 170 km/h. Środkowa odmiana także ma napęd na przód. Jej akumulator legitymuje się pojemnością 98 kWh, a moc to 230 KM. Przyspieszenie do setki zajmuje 8,9 s, prędkość maksymalna jest bez zmian, ale wzrasta zasięg. To zresztą wersja o nazwie Electric Long Range. Pokona – według producenta – bardzo imponujące 700 km na jednym ładowaniu. Najmocniejsza będzie wersja Electric Dual Motor AWD o mocy 320 KM. Jej akumulator ma 73 kWh, moc jest przekazywana na wszystkie koła, a rozpędzanie do setki zajmuje 6,4 s. Prędkość maksymalna rośnie do 180 km/h, a zasięg wynosi 525 km. Czekamy wciąż na dane dotyczące odmian hybrydowych. Wersja elektryczna ma pojawić się na rynku w lutym. Zadebiutuje w wersjach Allure i GT. Cen jeszcze nie znamy.

Peugeot e3008

Peugeot e3008

mat. prasowe

Peugeot e3008

Peugeot e3008

mat. prasowe

Czytaj więcej

Peugeot 508 SW PSE: Kombi z trzema silnikami
Premiery
Tym modelem Lamborghini żegna się z silnikiem V10. Powstanie tylko 10 egz.
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Premiery
Elektryczny hit Volvo doczekał się tuningu. Bodykit dla Volvo EX30
Premiery
Volkswagen ID.Buzz GTX: Elektryczny hot hatch w ciele vana
Premiery
Audi A3 przeszło lifting. Zyskało też zupełnie nową wersję nadwozia
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Premiery
Xiaomi podało cenę swojego pierwszego elektryka. Zwali z nóg konkurencję