GTI nie żyje, niech żyje PSE. W Peugeocie od teraz sportowe modele mają się kojarzyć z wersjami przyjaznymi dla środowiska. Pierwszym z nich jest model 508 z koncepcją silnika hybrydowego plug-in, dopracowaną przez inżynierów Peugeot Sport. Sam skrót PSE nie ma nic związanego z ekologią i oznacza Peugeot Sport Engineered. Jeśli przyszły klient będzie chciał postawić na wyjątkowość, to w przypadku tego Peugeota się nie zawiedzie. To auto dla prawdziwych indywidualistów, którzy postawią nie tylko na znakomity wygląd i sporą moc silnika, ale wydadzą spore pieniądze na takiego Peugeota.
Peugeot 508 SW PSE
Najważniejszym elementem wersji PSE jest napęd, który poza silnikiem spalinowym ma dwa dodatkowe silniki elektryczne. Jeden zabudowany jest na tylnej osi i ma moc 112 KM, drugi znajduje się z przodu i ma 110 KM mocy. Do tego dochodzi klasyczna 4-cylindrowa jednostka spalinowa o pojemności 1,6 litra z mocą 200 KM. To trio zliczone razem osiąga moc systemową aż 360 KM. 508 PSE to najmocniejszy seryjnie produkowany Peugeot w historii.
Czytaj więcej
Renault, Peugeot i Jeep planują podczas salonu samochodowego w Paryżu (17 - 23 października 2022 r.) debiuty ważnych modeli. Natomiast chińskie marki Great Wall i BYD rozpoczynają w stolicy Francji swoją europejską kampanię.
Peugeot 508 SW PSE