Jakie są obecnie największe wyzwania dla rynku motoryzacyjnego w Polsce – zarówno dla Audi, jak i całego segmentu premium?
Moglibyśmy wymienić sporo makroekonomicznych czynników, wpływających na rynek – powiedziałbym jednak, że głównym wyzwaniem pozostaje nadążanie w wyścigu o przekraczanie oczekiwań klientów. Audi nigdy nie było i nie będzie marką podążającą za trendami. Proaktywność i ciągłe dążenie do rozwoju nie są cechami towarzyszącymi nam wyłącznie przy projektowaniu samochodów: staramy się wykazywać nimi także konstruując naszą ofertę, dbając o jej atrakcyjność.
Jak Audi Polska wpisuje się w globalną strategię marki, zwłaszcza w kontekście elektryfikacji gamy modelowej?
Elektryfikacja ma dla nas niebagatelne znaczenie i wierzymy, że przyszłość motoryzacji jest elektryczna. Z perspektywy oferowanych produktów, jesteśmy w doskonałych położeniu. Mamy najszersze portfolio hybryd plug-in w segmencie premium, oferujemy samochody w pełni elektryczne o rewelacyjnych parametrach technicznych, porywające designem jak e-tron GT. Wyzwania, z którymi mierzy się elektromobilność w Polsce pozostają podobne od wielu lat: potrzebujemy inwestycji infrastrukturalnych, polepszenia uwarunkowań dla korzystania z „elektryków” w polskiej rzeczywistości. Jednocześnie dostrzegam zmiany na tej płaszczyźnie i cieszy mnie, że grono osób gotowych do przesiadki do samochodu elektrycznego z roku na rok się poszerza.
Które modele cieszą się największym zainteresowaniem polskich klientów i dlaczego?