Nowy Range już nie ma pod maską 5-litrowego silnika V8. Nie ma jednak powodów do obaw. Zastąpił go również silnik V8 z tym, że nie jest to już konstrukcja Land Rovera. To dzieło BMW o pojemności 4,4 l z podwójnym doładowaniem i technologią miękkiej hybrydy. Generuje kolosalną moc 626 KM i 750 Nm (chwilowo 800 Nm), czyli o 59 KM i 100 Nm więcej niż poprzednik. Taki rozwój szanujemy. Można się również spodziewać znacznie mniejszego zużycia paliwa, ponieważ konstrukcja BMW należy do najoszczędniejszych V8 na rynku.
Czytaj więcej
Motoryzacja idzie w luksus. A luksus to po części możliwość wyboru tego, czego nie widać na klasycznej liście dodatków. W Range Roverze to seria SV.
Range Rover Sport SV
Generalnie w Range Roverze Sport SV to wszystko się zgadza. Jest silnik V8, cztery prawdziwe rury wydechowe, rewelacyjny wygląd na zewnątrz i w środku, oferuje wysoki komfort oraz odpowiedni prestiż. Range Rover Sport SV potrzebuje 3,8 s na osiągnięcie 100 km/h. To imponująca wartość biorąc pod uwagę, że SV waży 2460 kg. Można zamówić kurację odchudzającą. Jeśli z listy wyposażenia dodatkowego wybierzesz 23-calowe felgi z włókna węglowego masa spadnie o 36 kg, a jeśli dorzucisz ceramiczne hamulce (Brembo) - o kolejne 34 kg. Potężny SUV jeździ na oponach Michelin Pilot Sport All Season 4 o wymiarach 285/40 R23 z przodu i 305/35 R23 z tyłu.
Range Rover Sport SV