Range Rover Sport SV: Mocny, szybki z wibrującymi przednimi fotelami

Range Rover Sport SVR odchodzi na emeryturę. Jego miejsc zajmuje Range Rover Sport SV, który ma godnie i odważnie zastąpić poprzednika. To najmocniejszy Range Rover wszech czasów.

Publikacja: 04.06.2023 07:04

Range Rover Sport SV

Range Rover Sport SV

Foto: mat. prasowe

Nowy Range już nie ma pod maską 5-litrowego silnika V8. Nie ma jednak powodów do obaw. Zastąpił go również silnik V8 z tym, że nie jest to już konstrukcja Land Rovera. To dzieło BMW o pojemności 4,4 l z podwójnym doładowaniem i technologią miękkiej hybrydy. Generuje kolosalną moc 626 KM i 750 Nm (chwilowo 800 Nm), czyli o 59 KM i 100 Nm więcej niż poprzednik. Taki rozwój szanujemy. Można się również spodziewać znacznie mniejszego zużycia paliwa, ponieważ konstrukcja BMW należy do najoszczędniejszych V8 na rynku.

Czytaj więcej

Range Rover SV: Sztuka personalizacji
Range Rover Sport SV

Range Rover Sport SV

Foto: mat. prasowe

Generalnie w Range Roverze Sport SV to wszystko się zgadza. Jest silnik V8, cztery prawdziwe rury wydechowe, rewelacyjny wygląd na zewnątrz i w środku, oferuje wysoki komfort oraz odpowiedni prestiż. Range Rover Sport SV potrzebuje 3,8 s na osiągnięcie 100 km/h. To imponująca wartość biorąc pod uwagę, że SV waży 2460 kg. Można zamówić kurację odchudzającą. Jeśli z listy wyposażenia dodatkowego wybierzesz 23-calowe felgi z włókna węglowego masa spadnie o 36 kg, a jeśli dorzucisz ceramiczne hamulce (Brembo) - o kolejne 34 kg. Potężny SUV jeździ na oponach Michelin Pilot Sport All Season 4 o wymiarach 285/40 R23 z przodu i 305/35 R23 z tyłu.

Range Rover Sport SV

Range Rover Sport SV

Foto: mat. prasowe

Na liście wyposażenia opcjonalnego pojawił się też ciekawy smaczek – wibrujące przednie siedzenia. W zależności od odtwarzanej muzyki przez 29-głośnikowy system Meridian (1430 W) fotele wibrują, więc kierowca i pasażer mogą jeszcze dokładniej „poczuć” muzykę. Fotele Body and Soul Seats (BASS) są oferowane wraz z programem odnowy biologicznej i sześcioma specjalnie opracowanymi utworami muzycznymi (Poise, Soothe, Serene, Cool, Tonic, Glow). W pierwszym roku produkcji Land Rover będzie sprzedawał wersję SV wyłącznie jako Edition One, która jest dostępna tylko dla wybranych klientów na zaproszenie marki. W ten sposób Land Rover dodatkowo wzmaga pożądanie, które w przypadku wersji SV już jest całkiem duże.

Range Rover Sport SV

Range Rover Sport SV

Foto: mat. prasowe

Range Rover Sport SV

Range Rover Sport SV

Foto: mat. prasowe

Range Rover Sport SV

Range Rover Sport SV

Foto: mat. prasowe

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Range Rover Velar: Powściągliwa modernizacja w kierunku komfortu

Nowy Range już nie ma pod maską 5-litrowego silnika V8. Nie ma jednak powodów do obaw. Zastąpił go również silnik V8 z tym, że nie jest to już konstrukcja Land Rovera. To dzieło BMW o pojemności 4,4 l z podwójnym doładowaniem i technologią miękkiej hybrydy. Generuje kolosalną moc 626 KM i 750 Nm (chwilowo 800 Nm), czyli o 59 KM i 100 Nm więcej niż poprzednik. Taki rozwój szanujemy. Można się również spodziewać znacznie mniejszego zużycia paliwa, ponieważ konstrukcja BMW należy do najoszczędniejszych V8 na rynku.

Premiery
Mazda modernizuje swojego SUV-a. CX-60 z poprawionym zawieszeniem i nowym wyposażeniem
Premiery
Hołd rajdowym tradycjom Toyoty. GR86 w wersji specjalnej
Premiery
Skoda pokaże swój nowy model online. Polska premiera już dzisiaj wieczorem
Premiery
Przebudowali roadstera na małe kombi. Tak wygląda Brabus Rocket GTS
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Premiery
Skoda ma nowego kompaktowego SUV-a. Nazywa się Kylaq i będzie kosztować 38 tys. zł