Reklama
Rozwiń
Reklama

Range Rover Sport SV: Mocny, szybki z wibrującymi przednimi fotelami

Range Rover Sport SVR odchodzi na emeryturę. Jego miejsc zajmuje Range Rover Sport SV, który ma godnie i odważnie zastąpić poprzednika. To najmocniejszy Range Rover wszech czasów.

Publikacja: 04.06.2023 07:04

Range Rover Sport SV

Range Rover Sport SV

Foto: mat. prasowe

Nowy Range już nie ma pod maską 5-litrowego silnika V8. Nie ma jednak powodów do obaw. Zastąpił go również silnik V8 z tym, że nie jest to już konstrukcja Land Rovera. To dzieło BMW o pojemności 4,4 l z podwójnym doładowaniem i technologią miękkiej hybrydy. Generuje kolosalną moc 626 KM i 750 Nm (chwilowo 800 Nm), czyli o 59 KM i 100 Nm więcej niż poprzednik. Taki rozwój szanujemy. Można się również spodziewać znacznie mniejszego zużycia paliwa, ponieważ konstrukcja BMW należy do najoszczędniejszych V8 na rynku.

Reklama
Reklama

Czytaj więcej

Range Rover SV: Sztuka personalizacji
Range Rover Sport SV

Range Rover Sport SV

Foto: mat. prasowe

Generalnie w Range Roverze Sport SV to wszystko się zgadza. Jest silnik V8, cztery prawdziwe rury wydechowe, rewelacyjny wygląd na zewnątrz i w środku, oferuje wysoki komfort oraz odpowiedni prestiż. Range Rover Sport SV potrzebuje 3,8 s na osiągnięcie 100 km/h. To imponująca wartość biorąc pod uwagę, że SV waży 2460 kg. Można zamówić kurację odchudzającą. Jeśli z listy wyposażenia dodatkowego wybierzesz 23-calowe felgi z włókna węglowego masa spadnie o 36 kg, a jeśli dorzucisz ceramiczne hamulce (Brembo) - o kolejne 34 kg. Potężny SUV jeździ na oponach Michelin Pilot Sport All Season 4 o wymiarach 285/40 R23 z przodu i 305/35 R23 z tyłu.

Range Rover Sport SV

Range Rover Sport SV

Foto: mat. prasowe

Reklama
Reklama

Na liście wyposażenia opcjonalnego pojawił się też ciekawy smaczek – wibrujące przednie siedzenia. W zależności od odtwarzanej muzyki przez 29-głośnikowy system Meridian (1430 W) fotele wibrują, więc kierowca i pasażer mogą jeszcze dokładniej „poczuć” muzykę. Fotele Body and Soul Seats (BASS) są oferowane wraz z programem odnowy biologicznej i sześcioma specjalnie opracowanymi utworami muzycznymi (Poise, Soothe, Serene, Cool, Tonic, Glow). W pierwszym roku produkcji Land Rover będzie sprzedawał wersję SV wyłącznie jako Edition One, która jest dostępna tylko dla wybranych klientów na zaproszenie marki. W ten sposób Land Rover dodatkowo wzmaga pożądanie, które w przypadku wersji SV już jest całkiem duże.

Range Rover Sport SV

Range Rover Sport SV

Foto: mat. prasowe

Range Rover Sport SV

Range Rover Sport SV

Foto: mat. prasowe

Range Rover Sport SV

Range Rover Sport SV

Foto: mat. prasowe

Foto: mat. prasowe

Reklama
Reklama

Czytaj więcej

Range Rover Velar: Powściągliwa modernizacja w kierunku komfortu

Nowy Range już nie ma pod maską 5-litrowego silnika V8. Nie ma jednak powodów do obaw. Zastąpił go również silnik V8 z tym, że nie jest to już konstrukcja Land Rovera. To dzieło BMW o pojemności 4,4 l z podwójnym doładowaniem i technologią miękkiej hybrydy. Generuje kolosalną moc 626 KM i 750 Nm (chwilowo 800 Nm), czyli o 59 KM i 100 Nm więcej niż poprzednik. Taki rozwój szanujemy. Można się również spodziewać znacznie mniejszego zużycia paliwa, ponieważ konstrukcja BMW należy do najoszczędniejszych V8 na rynku.

Reklama
Premiery
Pierwsze takie Porsche w historii. Elektryczny Macan GTS ma kusić mocą
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Premiery
Nowe modele GAC wjeżdżają do polski. Produkcja aut w Austrii
Premiery
Mercedes-Maybach S 680 V12 Edition. Złoty i zupełnie nieskromny
Premiery
GAC wzbija się w powietrze. Chiński gigant stworzył markę latających samochodów
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Premiery
Zmiany na rok modelowy 2026 w hicie Toyoty. W Europie sprzedano już milion egzemplarzy
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama