Klienci Jaguara mogą być zaskoczeni. W ofercie pozostanie tylko jeden model

Włodarze Jaguar Land Rover (JLR) podjęli zaskakującą decyzję o wycofaniu z oferty pięciu z sześciu oferowanych modeli. Dlaczego tak się stało? Według CEO marki Adriana Mardella, były one nierentowne.

Publikacja: 22.07.2024 09:01

W ofercie Jaguara pozostanie wyłącznie jeden model

W ofercie Jaguara pozostanie wyłącznie jeden model

Foto: mat. prasowe

Gama modelowa Jaguara składała się na chwile obecną z pięciu modeli. Do niedawna był wśród nich jeszcze szósty, sportowy F-Type, ale aktualnie już nie można zamówić tego coupe lub kabrioletu. Nie licząc limuzyny XF aktualne portfolio Jaguara składa się wyłącznie z modeli SUV. Teraz to się mocno zmieni. W ofercie zostanie tylko jeden model topowy – F-Pace. Skąd taka decyzja? Jak wyjaśnia Adrian Mardell, CEO Jaguara "wycofujemy pięć modeli, wszystkie o niższej wartości. Żaden z nich nie przynosił nam zysków, dlatego zastąpimy je nowymi modlami, na nowo zaprojektowanymi".

Czytaj więcej

Jaguar F-Type P450 Convertible: Jego dni dobiegły końca
Jaguar F-Pace

Jaguar F-Pace

mat. prasowe

Strategia JLR zakłada transformację marki na luksusowego producenta samochodów, gdzie nie będzie pościgu za pełną wydajnością zakładów produkcyjnych. W ciągu trzech lat na rynku pojawi się sześć nowych modeli, wszystkie w pełni elektryczne, które będą zbudowane na platformie Jaguar Electrified Architecture (JEA). Pierwszy z nich zostanie pokazany w USA jeszcze w tym roku, tó kluczowy rynek dla Jaguara. W późniejszym czasie do oferty dołączą jeszcze dwa ekskluzywne elektryki. Z kolei w Land Roverze planowana jest premiera topowego modelu z napędem elektrycznym. JLR chwili się, że ma na ten model już 39 tysięcy „wyrażeń zainteresowania” od potencjalnych klientów.

Jaguar F-Pace

Jaguar F-Pace

mat. prasowe

To modele Land Rovera nakręcają sprzedaż JLR

JLR najlepszy rok finansowy odnotowała w 2015 roku. Zysk przed opodatkowaniem wyniósł wtedy 2,2 miliarda funtów (ok. 11,2 mld zł), a przychody poszybowały do rekordowych 29 miliardów funtów (ok. 147 mld zł). Ten sukces zawdzięczany jest głównie trzem modelom: dużemu Range Roverowi, Range Roverowi Sport oraz Land Roverowi Defender. To właśnie te modele w drugim kwartale 2024 roku stanowiły 59 proc. ze 111 180 sprzedanych na całym świecie egzemplarzy aut, przyczyniając się do 85 proc. całkowitej wartości JLR. W tym samym okresie Jaguar sprzedał 15 324 aut z czego F-Pace odpowiadał za 5 292 sztuk.

Jaguar F-Pace

Jaguar F-Pace

mat. prasowe

Czytaj więcej

Jacek Górski, dyrektor Inchcape JLR Poland: Przygotowujemy się na lepsze czasy

Gama modelowa Jaguara składała się na chwile obecną z pięciu modeli. Do niedawna był wśród nich jeszcze szósty, sportowy F-Type, ale aktualnie już nie można zamówić tego coupe lub kabrioletu. Nie licząc limuzyny XF aktualne portfolio Jaguara składa się wyłącznie z modeli SUV. Teraz to się mocno zmieni. W ofercie zostanie tylko jeden model topowy – F-Pace. Skąd taka decyzja? Jak wyjaśnia Adrian Mardell, CEO Jaguara "wycofujemy pięć modeli, wszystkie o niższej wartości. Żaden z nich nie przynosił nam zysków, dlatego zastąpimy je nowymi modlami, na nowo zaprojektowanymi".

Producenci
Jest szansa na powrót Suzuki Jimny. Tym razem z napędem hybrydowym
Producenci
Nie pomogło cięcie kosztów i wprowadzenie ceł. Volkswagen zapowiada zamykanie fabryk
Producenci
Koniec z rekordowymi zyskami. Kryzys niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego
Producenci
Tesla już nie jest numerem jeden. Amerykanie zdetronizowani przez niemiecką markę
Materiał Promocyjny
Aż 7,2% na koncie oszczędnościowym w Citi Handlowy
Producenci
Koniec z nocnymi zmianami. Produkcja w fabryce Volkswagena zmniejszona o 25 proc.
Materiał Promocyjny
Najpopularniejszy model hiszpańskiej marki