Lamborghini Huracan Sterrato: Supersportowo i terenowo

To wyjątkowa wersja Huracana o terenowych właściwościach z silnikiem V10 o mocy 610 KM i relingami dachowymi. Lamborghini trochę pozazdrościło Porsche i zaprezentowało model Huracan Sterrato, który wywraca do góry nogami koncepcję sportowego modelu Lamborghini.

Publikacja: 07.12.2022 08:04

Lamborghini Huracan Sterrato

Lamborghini Huracan Sterrato

Foto: mat. prasowe

Lamborghini Huracan zostanie w ofercie jeszcze przez jakiś czas w obecnej formie. Stephan Winkelmann, szef Lamborghini ogłosił, że następca pojawi się w 2024 roku. Jednak już teraz Lamborghini przygotowuje pożegnalną serie. Jedną z nich będzie terenowa wersja zaprezentowana w ramach targów sztuki Art Basel w Miami Beach. Sterrato po włosku oznacza teren i już tym wskazuje na terenowy charakter tego Huracana.

Lamborghini Huracan Sterrato

Lamborghini Huracan Sterrato

mat. prasowe

Prześwit jest o 44 mm wyższy niż w Huracanie Evo. Poszerzone błotniki wykonane z materiałów kompozytowych z widocznymi mocowaniami uwzględniają szerszy rozstaw kół z przodu (30 mm) iz tyłu (34 mm). Progi i tylny dyfuzor są wzmocnione, a przednia część podwozia jest chroniona płytą aluminiową. To jednak nie wszystko. Lamborghini Huracan Sterrato ma też dwa zamontowane na stałe dodatkowe światła LED z przodu i nietypowe w tym segmencie relingi dachowe.

Czytaj więcej

Ferrari Purosangue: V12, 725 KM - oto najmocniejszy SUV na świecie
Lamborghini Huracan Sterrato

Lamborghini Huracan Sterrato

mat. prasowe

5,2-litrowy silnik V10 ma moc 610 KM. Pozwala osiągnąć czas przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy, a 200 km/h osiąga po 9,8 sekundach. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 260 km/h. Mechaniczna blokada mechanizmu różnicowego na tylnej osi i napęd na wszystkie koła z elektronicznie sterowanym sprzęgłem Haldex mają zapewnić optymalną trakcję. Lamborghini wyposażyło Huracana Sterrato, który ma masę własną 1470 kg, w zaktualizowaną wersję systemu dynamiki jazdy Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata (LDVI). Dostosowane są tutaj nie tylko ustawienia Strada (drogowe) i Sport, ale także zintegrowany tryb wyścigowo/torowy. 19 calowe koła są wyposażone w specjalnie opracowane opony Bridgestone Dueler typu run-flat w formacie 235/40 R19 z przodu i 285/40 R19 z tył.

Lamborghini Huracan Sterrato

Lamborghini Huracan Sterrato

mat. prasowe

Lamborghini nie pokazało jeszcze, jak wygląda wnętrze Sterrato. Wyposażenie ma obejmować przyrządy, które – jak w prawdziwym aucie terenowym – informują o kącie nachylenia za pomocą cyfrowych wyświetlaczy przechyłu i pochylenia. Ma być też kompas i wyświetlacze współrzędnych geograficznych i kątów skrętu kół. Amazon Alexa zawiaduje poleceniami głosowymi, z kolei usługa Lamborghini Connect dysponuje sieciowym systemem telemetrycznym, za pomocą którego kierowca może śledzić różne parametry samochodu także za pośrednictwem dedykowanej aplikacji na smartfona. Produkcja limitowanej edycji Sterrato w ilości 1499 egzemplarzy rozpocznie się w lutym 2023 roku. Lamborghini nie ujawniło jeszcze, ile kosztuje terenowy Huracan.

Lamborghini Huracan Sterrato

Lamborghini Huracan Sterrato

mat. prasowe

Lamborghini Huracan Sterrato

Lamborghini Huracan Sterrato

mat. prasowe

Czytaj więcej

Lamborghini Urus Performante: Super SUV o mocy 666 KM

Lamborghini Huracan zostanie w ofercie jeszcze przez jakiś czas w obecnej formie. Stephan Winkelmann, szef Lamborghini ogłosił, że następca pojawi się w 2024 roku. Jednak już teraz Lamborghini przygotowuje pożegnalną serie. Jedną z nich będzie terenowa wersja zaprezentowana w ramach targów sztuki Art Basel w Miami Beach. Sterrato po włosku oznacza teren i już tym wskazuje na terenowy charakter tego Huracana.

Prześwit jest o 44 mm wyższy niż w Huracanie Evo. Poszerzone błotniki wykonane z materiałów kompozytowych z widocznymi mocowaniami uwzględniają szerszy rozstaw kół z przodu (30 mm) iz tyłu (34 mm). Progi i tylny dyfuzor są wzmocnione, a przednia część podwozia jest chroniona płytą aluminiową. To jednak nie wszystko. Lamborghini Huracan Sterrato ma też dwa zamontowane na stałe dodatkowe światła LED z przodu i nietypowe w tym segmencie relingi dachowe.

Premiery
Kultowy model Mercedesa w nowym wydaniu. Tak wygląda pierwsza elektryczna Klasa G
Premiery
Tak wygląda Nissan Qashqai po liftingu. Można pomyśleć, że to nowy model
Premiery
Dwie polskie premiery: Nowy Aston Martin i Ford Mustang
Premiery
Land Rover Defender OCTA nadchodzi. Mercedes-AMG może mieć powody do obaw
Premiery
Renault Captur przeszedł modernizację. Zmiany są naprawdę widoczne