VW ID. Buzz: Najważniejsza premiera Volkswagena w tym roku

ID.Buzz i ID.Buzz Cargo pojawią się na europejskim rynku we wrześniu 2022 roku. Ten całkowicie nowy, w pełni elektryczny model oferowany będzie również w USA, ale dopiero od 2024 roku.

Publikacja: 10.03.2022 09:52

Volkswagen ID. Buzz

Volkswagen ID. Buzz

Foto: mat. prasowe

Seryjny Volkswagen ID Buzz (z angielskiego brzęczeć) pozostał wierny konceptowi z 2017 roku. Przód praktycznie bez wlotów powietrza upodobnił się do pozostałych członków rodziny ID, ale malowaniem jak i detalami jest ukłonem w stronę Volkswagena T1, czyli kultowego "Ogórka". Buzz w wersji produkcyjnej prezentuje się - przynajmniej na fabrycznych zdjęciach - bardzo ciekawie, a Cargo jest bezsprzecznie najlepiej wyglądającym modelem użytkowym na rynku. To wizualnie najbardziej udany projekt Volkswagena w ostatnich latach. Gniazdo ładowania znajduje się na błotniku po stronie kierowcy, a lusterka zewnętrzne, typowo dla vanów są zabudowane daleko od przednich słupków. Standardem jest para przesuwanych drzwi. Klient ma do wyboru jedenaście różnych wariantów kolorystycznych.

Volkswagen ID Buzz

Volkswagen ID Buzz

Foto: mat. prasowe

ID. Buzz bazuje na płycie MEB przygotowanej dla modeli elektrycznych. Ma 471,2 cm długości, 198,5 cm szerokości i 193,7 cm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 298,8 cm. W porównaniu z nowym Multivanem Buzz jest aż o 26,1 cm krótszy, ale o 4,4 cm szerszy, o 3 cm wyższy i ma o 13,6 cm mniejszy rozstaw osi. Nowy elektryk ma tylko dwa rzędy siedzeń więc miejsca w nim powinno być pod dostatkiem. Kokpit jest podobny do tego z modelu ID.3 z 5,3-calowym wyświetlaczem. Centralnie na desce rozdzielczej zabudowany jest w 10-calowy ekran dotykowy. Opcjonalnie można zamówić większy system o przekątnej 12 cali. Zawarty fabrycznie system informacyjno-rozrywkowy obejmuje usługi online „We Connect” i „We Connect Plus” oraz „App Connect” do integracji ze smartfonami.

Volkswagen ID. Buzz

Volkswagen ID. Buzz

Foto: mat. prasowe

Volkswagen zrezygnował z używania w tym elektryku skórzanych siedzeń, za to częściowo wykorzystuje materiały syntetyczne i takie z recyklingu. Oświetlenie ambientowe (opcjonalnie do 30 kolorów) ma zapewnić odpowiedni klimat. Tylną kanapę można przesunąć o 150 mm i złożyć w stosunku 1/3 do 2/3, tworząc płaską powierzchnię ładunkową - jeśli zamówiono opcjonalną podwyższoną podłogę bagażnika.

Czytaj więcej

Grupa Volkswagen stawia na elektryfikację

Akumulator i jednostki napędowe są umieszczone w podłodze, co oznacza, że ​​elektryczny bus ma całkowicie płaską podłogę. Nowy model początkowo będzie dostępny tylko z dużą baterią 82 kWh (netto: 77 kWh). Akumulator zasila silnik elektryczny o mocy 204 KM (maksymalny moment obrotowy 310 Nm), który napędza tylną oś. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 145 km/h. Od trzeciego kwartału 2023 r. dostępny będzie mniejszy akumulator o pojemności 52 kWh, który będzie dostępny również do modelu Cargo. Mniejszy akumulator wystarcza wg. WLTP na 300 km, a większa bateria ma zapewnić zasięg ponad 500 kilometrów. Akumulator objęty jest 8 letnią gwarancją lub do przebiegu 100 000 km. Moc ładowania prądem przemiennym (AC) wynosi 11 kW. Wydajność ładowania wzrasta do 170 kW przy użyciu wtyczki CCS na stacji szybkiego ładowania DC (prąd stały). W tym drugim przypadku bateria jest ładowana od 5 do 80 procent w około 30 minut.

Volkswagen ID Buzz

Volkswagen ID Buzz

Foto: mat. prasowe

Volkswagen oferuje dwie linie wyposażenia „Pro” i „Pure”. Początkowo model dostępny będzie tylko w wersji „Pro”. Później, wraz z wprowadzeniem mniejszej baterii pojawi się linia podstawowa „Pure”. ID Buzz Cargo standardowo wyposażony jest w trzy fotele (siedzisko kierowcy plus podwójna kanapa). Alternatywnie klienci mogą również zamówić pojedyncze miejsce po stronie pasażera. Za siedzeniami montowana jest stała przegroda, która za dodatkową opłatą może być również wyposażona w okno i/lub otwór przeładunkowy. Buzz Cargo ma przesuwne drzwi po stronie pasażera, drugie przesuwne drzwi są dostępne za dodatkową opłatą. Dostawczy model oferuje ponad 3,9 metrów sześciennych pojemności ładunkowej i miejsce na dwie europalety. Bagażnik wersji osobowej ma pojemność od 1121 do 2205 litrów. Nowy model pojawi się w sprzedaży we wrześniu. Polskie ceny ogłoszone będą w maju.

Volkswagen ID Buzz

Volkswagen ID Buzz

Foto: mat. prasowe

Volkswagen ID Buzz

Volkswagen ID Buzz

Foto: mat. prasowe

Volkswagen ID Buzz

Volkswagen ID Buzz

Foto: mat. prasowe

Volkswagen ID Buzz Cargo

Volkswagen ID Buzz Cargo

Foto: mat. prasowe

Volkswagen ID Buzz Cargo

Volkswagen ID Buzz Cargo

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Volkswagen ID.5: Elektryk, który stawia na doznania wizualne

Seryjny Volkswagen ID Buzz (z angielskiego brzęczeć) pozostał wierny konceptowi z 2017 roku. Przód praktycznie bez wlotów powietrza upodobnił się do pozostałych członków rodziny ID, ale malowaniem jak i detalami jest ukłonem w stronę Volkswagena T1, czyli kultowego "Ogórka". Buzz w wersji produkcyjnej prezentuje się - przynajmniej na fabrycznych zdjęciach - bardzo ciekawie, a Cargo jest bezsprzecznie najlepiej wyglądającym modelem użytkowym na rynku. To wizualnie najbardziej udany projekt Volkswagena w ostatnich latach. Gniazdo ładowania znajduje się na błotniku po stronie kierowcy, a lusterka zewnętrzne, typowo dla vanów są zabudowane daleko od przednich słupków. Standardem jest para przesuwanych drzwi. Klient ma do wyboru jedenaście różnych wariantów kolorystycznych.

Pozostało 84% artykułu
Premiery
Toyota przywraca znaną nazwę. W 2025 r. pojawi się w ofercie nowy miejski SUV
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Premiery
Louis Vuitton na kołach. Francuzi mają nowy okręt flagowy
Premiery
Papież ma nowy samochód. Pierwszy taki w stuletniej historii
Premiery
Chińskie linie lotnicze wyprodukują własne auto. Bilety lotnicze w cenie samochodu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Premiery
Hyundai celuje w klasę premium. Nowy okręt flagowy to Ioniq 9