Volkswagen ID.5: Elektryk, który stawia na doznania wizualne

Volkswagen ID.5 to coś więcej niż ID.4 z nowym nadwoziem w modnym ostatnio stylu SUV Coupe. Poza odmiennym wyglądem nowy elektryczny model ma większy zasięg, wyższą moc ładowania i nowe oprogramowanie.

Aktualizacja: 31.01.2022 12:06 Publikacja: 31.01.2022 12:04

Volkswagen ID.5

Volkswagen ID.5

Foto: mat. prasowe

Można go nazwać ładniejszą wersją ID.4 lub też bardziej odważnym stylistycznie modelem. ID.5 poszedł w ślady modeli Audi Sportback czy Volkswagena Arteona, które z grzecznych wersji przekształciły się w takie ze stylistycznym pazurem. Volkswagen ID.5 jest dłuższy o 30 mm (4599 mm; ID.5 GTX: 4582 mm) od ID.4, a do tego ma inny wzór przedniego zderzaka i od słupka B opadającą linię dachu. Z boku czy od tyłu na pewno rozpoznacie nowy model i nie pomylicie z ID.4. To, że nadwozie w stylu coupe nie jest mniej praktyczne widać po pojemności bagażnika, który jest o 6 litrów większy (549 litrów) i po ilości miejsca na tylnej kanapie - pasażerowie mają nad głową tylko jeden centymetr mniej miejsca niż w ID.4. Płaska podłoga i duży rozstaw osi (2766 mm) pozwoli w drugim rzędzie wygodnie rozsiąść się nawet wysokim podróżnym.

Volkswagen ID.5

Volkswagen ID.5

mat. prasowe

We wnętrzu jest zdecydowanie mniej wyróżników. Deska rozdzielcza jest identyczna jak ta w ID.4. Wyróżnikiem jest nowe oprogramowanie ID.Software 3.0 pozwalające m.in. na ładowanie akumulatorów prądem o większej mocy (do 135 kW, a w GTX 150 kW). Poprawiono również sterowanie głosem i korzystanie z informacji zgromadzonych w chmurze (dane do nawigacji czy zdalna aktualizacja w trybie OTA). W ID.5 debiutuje również zestaw gier takich jak szachy, pasjans, słowne wykreślanki czy wyścigi ID.Go. Inną nowością jest możliwość komunikacji Car2X, czyli komunikowanie się pomiędzy samochodami Volkswagena oraz zbieranie sygnałów z urządzeń infrastruktury drogowej. Ciekawą funkcją jest Asystent Parkowania Plus z funkcją pamięci. System uczy się manewru parkowania np. w domowym garażu i dzięki temu następnym razem będzie mógł powtórzyć go bez ingerencji kierowcy. Nawet wtedy kiedy jest nieco bardziej skomplikowany.

Volkswagen ID.5

Volkswagen ID.5

mat. prasowe

Podobnie jak w odmianie z klasycznym nadwoziem Volkswagen ID.5 jest oferowany w trzech wariantach mocy - 174 KM, 204 KM i model GTX 299 KM, ale tylko z jedną pojemnością akumulatora 77 kWh. W dwóch pierwszych wariantach Volkswagen obiecuje zasięg na poziomie 455 do 521 km. Topowy wariant GTX ma przejechać na jednym ładowaniu 490 km, przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 6,3 sekundy, a prędkość maksymalna jest ograniczona do 180 km/h (w pozostałych wariantach do 160 km/h).

Czytaj więcej

Volkswagen Golf nadal numerem 1. w Europie. Konkurencja była blisko
Volkswagen ID.5

Volkswagen ID.5

mat. prasowe

Ceny Volkswagena ID.5

ID.5 Pro (RWD, 174 KM) - od 209 690 zł

ID.5 Pro Performance (RWD, 204 KM) - od 216 390 zł

ID.5 GTX (AWD, 299 KM) - od 243 590 zł

Ceny konkurencji

Audi Q4 e-tron Sportback (AWD, 299 KM) - od 254 800 zł

BMW iX3 (RWD, 286 KM) - od 287 500 zł

Ford Mustang Mach-E (RWD, 294 KM) - od 254 570 zł

Hyundai Ioniq 5 (AWD, 306 KM) - od 241 900 zł

Kia EV6 (AWD, 325 KM) - od 221 900 zł

Mercedes EQB (AWD, 292 KM) - od 251 100 zł

Skoda Enyaq (AWD, 265 KM) - od 229 100 zł

Tesla Model Y (AWD, 351 KM) - od 299 990 zł

mat. prasowe

Można go nazwać ładniejszą wersją ID.4 lub też bardziej odważnym stylistycznie modelem. ID.5 poszedł w ślady modeli Audi Sportback czy Volkswagena Arteona, które z grzecznych wersji przekształciły się w takie ze stylistycznym pazurem. Volkswagen ID.5 jest dłuższy o 30 mm (4599 mm; ID.5 GTX: 4582 mm) od ID.4, a do tego ma inny wzór przedniego zderzaka i od słupka B opadającą linię dachu. Z boku czy od tyłu na pewno rozpoznacie nowy model i nie pomylicie z ID.4. To, że nadwozie w stylu coupe nie jest mniej praktyczne widać po pojemności bagażnika, który jest o 6 litrów większy (549 litrów) i po ilości miejsca na tylnej kanapie - pasażerowie mają nad głową tylko jeden centymetr mniej miejsca niż w ID.4. Płaska podłoga i duży rozstaw osi (2766 mm) pozwoli w drugim rzędzie wygodnie rozsiąść się nawet wysokim podróżnym.

Premiery
Maserati GranCabrio: Więcej klasy, prestiżu, emocji i włoskiego stylu
Premiery
Porsche Taycan Turbo GT: Najdynamiczniejsze i najmocniejsze Porsche w historii
Premiery
Pierwszy roadster Rolls-Royce’a we współczesnej historii to raj na ziemi
Premiery
Mercedes-AMG E 53: Dla prezesów, którzy zawsze się spieszą
Premiery
Pierwszy elektryczny muscle car. Ma wbudowany generator dźwięku silnika V8