Volkswagen ID.5: Elektryk, który stawia na doznania wizualne

Volkswagen ID.5 to coś więcej niż ID.4 z nowym nadwoziem w modnym ostatnio stylu SUV Coupe. Poza odmiennym wyglądem nowy elektryczny model ma większy zasięg, wyższą moc ładowania i nowe oprogramowanie.

Aktualizacja: 31.01.2022 12:06 Publikacja: 31.01.2022 12:04

Volkswagen ID.5

Volkswagen ID.5

Foto: mat. prasowe

Można go nazwać ładniejszą wersją ID.4 lub też bardziej odważnym stylistycznie modelem. ID.5 poszedł w ślady modeli Audi Sportback czy Volkswagena Arteona, które z grzecznych wersji przekształciły się w takie ze stylistycznym pazurem. Volkswagen ID.5 jest dłuższy o 30 mm (4599 mm; ID.5 GTX: 4582 mm) od ID.4, a do tego ma inny wzór przedniego zderzaka i od słupka B opadającą linię dachu. Z boku czy od tyłu na pewno rozpoznacie nowy model i nie pomylicie z ID.4. To, że nadwozie w stylu coupe nie jest mniej praktyczne widać po pojemności bagażnika, który jest o 6 litrów większy (549 litrów) i po ilości miejsca na tylnej kanapie - pasażerowie mają nad głową tylko jeden centymetr mniej miejsca niż w ID.4. Płaska podłoga i duży rozstaw osi (2766 mm) pozwoli w drugim rzędzie wygodnie rozsiąść się nawet wysokim podróżnym.

Volkswagen ID.5

Volkswagen ID.5

Foto: mat. prasowe

We wnętrzu jest zdecydowanie mniej wyróżników. Deska rozdzielcza jest identyczna jak ta w ID.4. Wyróżnikiem jest nowe oprogramowanie ID.Software 3.0 pozwalające m.in. na ładowanie akumulatorów prądem o większej mocy (do 135 kW, a w GTX 150 kW). Poprawiono również sterowanie głosem i korzystanie z informacji zgromadzonych w chmurze (dane do nawigacji czy zdalna aktualizacja w trybie OTA). W ID.5 debiutuje również zestaw gier takich jak szachy, pasjans, słowne wykreślanki czy wyścigi ID.Go. Inną nowością jest możliwość komunikacji Car2X, czyli komunikowanie się pomiędzy samochodami Volkswagena oraz zbieranie sygnałów z urządzeń infrastruktury drogowej. Ciekawą funkcją jest Asystent Parkowania Plus z funkcją pamięci. System uczy się manewru parkowania np. w domowym garażu i dzięki temu następnym razem będzie mógł powtórzyć go bez ingerencji kierowcy. Nawet wtedy kiedy jest nieco bardziej skomplikowany.

Volkswagen ID.5

Volkswagen ID.5

Foto: mat. prasowe

Podobnie jak w odmianie z klasycznym nadwoziem Volkswagen ID.5 jest oferowany w trzech wariantach mocy - 174 KM, 204 KM i model GTX 299 KM, ale tylko z jedną pojemnością akumulatora 77 kWh. W dwóch pierwszych wariantach Volkswagen obiecuje zasięg na poziomie 455 do 521 km. Topowy wariant GTX ma przejechać na jednym ładowaniu 490 km, przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 6,3 sekundy, a prędkość maksymalna jest ograniczona do 180 km/h (w pozostałych wariantach do 160 km/h).

Czytaj więcej

Volkswagen Golf nadal numerem 1. w Europie. Konkurencja była blisko
Volkswagen ID.5

Volkswagen ID.5

Foto: mat. prasowe

Ceny Volkswagena ID.5

ID.5 Pro (RWD, 174 KM) - od 209 690 zł

ID.5 Pro Performance (RWD, 204 KM) - od 216 390 zł

ID.5 GTX (AWD, 299 KM) - od 243 590 zł

Ceny konkurencji

Audi Q4 e-tron Sportback (AWD, 299 KM) - od 254 800 zł

BMW iX3 (RWD, 286 KM) - od 287 500 zł

Ford Mustang Mach-E (RWD, 294 KM) - od 254 570 zł

Hyundai Ioniq 5 (AWD, 306 KM) - od 241 900 zł

Kia EV6 (AWD, 325 KM) - od 221 900 zł

Mercedes EQB (AWD, 292 KM) - od 251 100 zł

Skoda Enyaq (AWD, 265 KM) - od 229 100 zł

Tesla Model Y (AWD, 351 KM) - od 299 990 zł

Foto: mat. prasowe

Można go nazwać ładniejszą wersją ID.4 lub też bardziej odważnym stylistycznie modelem. ID.5 poszedł w ślady modeli Audi Sportback czy Volkswagena Arteona, które z grzecznych wersji przekształciły się w takie ze stylistycznym pazurem. Volkswagen ID.5 jest dłuższy o 30 mm (4599 mm; ID.5 GTX: 4582 mm) od ID.4, a do tego ma inny wzór przedniego zderzaka i od słupka B opadającą linię dachu. Z boku czy od tyłu na pewno rozpoznacie nowy model i nie pomylicie z ID.4. To, że nadwozie w stylu coupe nie jest mniej praktyczne widać po pojemności bagażnika, który jest o 6 litrów większy (549 litrów) i po ilości miejsca na tylnej kanapie - pasażerowie mają nad głową tylko jeden centymetr mniej miejsca niż w ID.4. Płaska podłoga i duży rozstaw osi (2766 mm) pozwoli w drugim rzędzie wygodnie rozsiąść się nawet wysokim podróżnym.

Premiery
Citroen C5 Aircross: Uskrzydlona francuska rewolucja
Premiery
Elektryczny pick-up Bezosa kosztuje 94 tys. zł. Auto staje się hitem
Premiery
Najmniejszy elektryk Skody jest szybszy niż jakikolwiek inny seryjny model Skody
Premiery
Polska to dobry rynek na rozpoczęcie ekspansji. Chiński gigant wjeżdża nad Wisłę
Premiery
Wyjątkowy restomod Porsche dla wybranych. Powstanie tylko 100 egzemplarzy