Aston Martin i Skoda: Moda na mocne SUV-y nie mija

Dwie marki, różne światy, skrajnie odmienne napędy, ale z jednym punktem wspólnym. Aston Martin i Skoda zaprezentowali sportowe i najmocniejsze wersje swoich SUV-ów.

Publikacja: 09.02.2022 10:32

Skoda Enyaq Coupe RS iV

Skoda Enyaq Coupe RS iV

Foto: mat. prasowe

Aston Martin się spieszy, bo jeszcze w tym kwartale rozpocznie się produkcja topowej wersji SUV-a DBX. To samochód z prawdziwie zacnym napędem. Pod maską jest silnik V8, o pojemności 4 litrów i mocy 707 KM. Tym samym ma 157 koni mechanicznych więcej od dotychczasowej wersji i, żeby tego nie ukrywać, ten Aston Martin nosi nazwę DBX707. Ile koni taka nazwa. Jednostka napędowa dostarczona jest przez AMG. Ale Anglicy poddali ją gruntownym przeróbkom: m.in. zmienili turbosprężarki na takie z łożyskami kulkowymi i przeprogramowali sterowanie silnikiem. Wzrosła nie tylko moc, ale również moment obrotowy - do 900 Nm.

Aston Martin DBX707

Aston Martin DBX707

mat. prasowe

Osiągi: pierwsza setka pojawia się po 3,3 sekundach, a prędkość maksymalna wynosi 310 km/h. Nic dziwnego, że DBX707 ma seryjnie montowane ceramiczne hamulce. Aston dołączył do elitarnego klubu supermocnych SUV-ów. To bardzo dobry ruch, angielskiej marki, bo kiedy inni rezygnują z topowych modeli (np. Bentley), Aston trafia w lukę, do której znakomicie pasuje i na którą na pewno znajdzie się spora rzesza klientów. Pierwsze dostawy Astona DBX707 planowane są na 2. kwartał 2022 r. DBX700 to aktualnie najmocniejszy seryjnie produkowany SUV.

Czytaj więcej

Aston Martin wraca. Polska stanie się silnym punktem na europejskiej mapie
Aston Martin DBX707

Aston Martin DBX707

mat. prasowe

Równie dobry ruch zrobiła Skoda, która od dłuższego czasu ma dobrego nosa do hitów, a nawet ogrywania swojego głównego szefa – marki Volkswagen. Enyaq to znakomity elektryk, który teraz pojawił się w wersji coupé, jak i jako model RS. SUV-y coupé są nie tylko w modzie, ale i w większości lepiej wyglądają od tych z klasycznymi nadwoziami. Tak jest i w tym przypadku. Najciekawszy wydaje się być Enyaq iV Coupe RS. To pierwszy elektryk Skody z tym oznaczeniem. Topowa wersja ma 299 KM mocy i napęd na cztery koła, przyspiesza do 100 km/h w 6,5 s i rozpędza się do 180 km/h. Pojawiły się też nowe kolory – jak zieleń mamba czy pomarańczowy Phoenix.

Skoda Enyaq Coupe RS iV

Skoda Enyaq Coupe RS iV

mat. prasowe

Coupé ma 4653 mm długości i 1879 mm szerokości. Jego wysokość wynosi 1622 mm, a rozstaw osi 2765 mm. Sportowe linie zapewniają znakomitą aerodynamikę i współczynnik oporu powietrza wynoszący 0,234. Enyaq Coupe iV będzie dostępny na europejskich rynkach z dwoma rozmiarami akumulatorów, a także z napędem na tylną oś lub na cztery koła. Dostępne opcje będą generowały moc od 179 KM do 299 KM (wariant RS). W zależności od specyfikacji, elektryczny model zaoferuje zasięg do 545 km w cyklu WLTP.

Czytaj więcej

Nowa Skoda Karoq z wegańskim wnętrzem
Skoda Enyaq Coupe iV

Skoda Enyaq Coupe iV

mat. prasowe

Aston Martin DBX707

Aston Martin DBX707

mat. prasowe

Aston Martin DBX707

Aston Martin DBX707

mat. prasowe

Skoda Enyaq Coupe RS iV

Skoda Enyaq Coupe RS iV

mat. prasowe

Skoda Enyaq Coupe RS iV

Skoda Enyaq Coupe RS iV

mat. prasowe

Aston Martin się spieszy, bo jeszcze w tym kwartale rozpocznie się produkcja topowej wersji SUV-a DBX. To samochód z prawdziwie zacnym napędem. Pod maską jest silnik V8, o pojemności 4 litrów i mocy 707 KM. Tym samym ma 157 koni mechanicznych więcej od dotychczasowej wersji i, żeby tego nie ukrywać, ten Aston Martin nosi nazwę DBX707. Ile koni taka nazwa. Jednostka napędowa dostarczona jest przez AMG. Ale Anglicy poddali ją gruntownym przeróbkom: m.in. zmienili turbosprężarki na takie z łożyskami kulkowymi i przeprogramowali sterowanie silnikiem. Wzrosła nie tylko moc, ale również moment obrotowy - do 900 Nm.

Pozostało 81% artykułu
Premiery
Dla tych, dla których Audi RS Q8 jest za wolne. Najmocniejszy model w dziejach Audi
Premiery
Polska premiera BMW M5 równocześnie ze światową
Premiery
Ford szykuje się na rajd Dakar. Pod maską V8, a za kierownicą legendy
Premiery
Alpine A290: Nowa era w dziejach francuskiej marki
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Premiery
Panda może żyć dalej. Kolejna modernizacja najmniejszego Fiata