Z tego artykułu dowiesz się:
- Jakie są nowe ceny modelu Kia K4 w Polsce?
- Jakie wyposażenie standardowe i opcjonalne oferuje Kia K4?
- Jaka jest oferta silników benzynowych w nowym modelu Kia K4?
- Dlaczego Kia zdecydowała się na zmianę nazwy z Ceed na K4?
Kia Ceed to być może najważniejszy model w historii marki. To dzięki niemu firma polepszyła swój wizerunek, zdobyła zaufanie europejskich klientów i awansowała do pierwszej ligi producentów. Ceed (dawniej pod nazwą zapisywaną Cee’d) przekonywał do siebie długą gwarancją, atrakcyjnym wyglądem i niezłymi cenami. W Polsce kojarzymy ten model między innymi z policyjnymi flotami. Mogłoby się wydawać, że Ceed będzie dla Kii równie cenną nazwą, co np. Golf dla Volkswagena albo Corolla dla Toyoty – i że Koreańczycy nie będą chcieli zmieniać „imienia” swojego modelu kompaktowego. Po 19 latach kariery, Ceed znika jednak z rynku. Jego następca, zgodnie z nową logiką nazewnictwa firmy, nazywa się K4. Nie jest modelem elektrycznym – choć w ofercie jest też kompakt na prąd pod nazwą EV4. Kia K4 to hatchback, który stara się pozycjonować pomiędzy segmentem C i D. Produkowany w Meksyku model trafia właśnie do polskich salonów, a w 2026 roku gama poszerzy się o wersję kombi.
Kia K4
Jak wygląda nowe auto? Stylistyka K4 wpisuje się w obecną filozofię marki pod hasłem „Przeciwieństwa, które się uzupełniają”. Charakterystycznym elementem są światła do jazdy dziennej „Star Map”, które nawiązują do flagowego SUV-a EV9. Pod względem wymiarów K4 wyraźnie urosła w stosunku do Ceeda. Auto mierzy 4440 mm długości i 1850 mm szerokości. Rozstaw osi to 2720 mm, czyli aż o 70 mm więcej niż w poprzedniku. Taki rezultat pozwolił wygospodarować sporą przestrzeń dla pasażerów, zwłaszcza z tyłu - 964 mm na nogi to jeden z lepszych wyników w tej klasie. Bagażnik oferuje 438 litrów (o 43 litry więcej niż w Ceedzie 5d), a po złożeniu tylnej kanapy maksymalnie 1217 litrów.
Czytaj więcej
Kia wprowadza na rynek nowy model – EV3. To kompaktowy elektryk ze sporym zasięgiem, obszernym wn...