Aktualny Ford Ranger jest obecny na rynku od 2011 roku, łącznie z gruntowną modernizacją w 2015 roku. Jego wieku nie sposób zauważyć w statystykach sprzedaży. Nie tylko w Polsce, ale i Europie jest zdecydowanie najlepiej sprzedającym się pickupem, a na takich rynkach jak Australia czy RPA rywalizuje o pierwsze miejsce z Toyotą Hilux. Niedawno Ford dodał trzy nowe wersje specjalne, które za niedługo zaprezentujemy nieco bliżej. Dzisiaj jednak czas na pierwsze informacje o nowej, czwartej generacji Rangera. Nowy pick-up Forda nie tylko wygląda zupełnie inaczej, ale także stawia na więcej luksusu zarówno pod względem wyposażenia, jak i jazdy.
Ford Ranger
Nowy Ford Ranger ze swoim obrysem świateł dziennych, które są zakrzywione wokół reflektorów, nadają mu zupełnie nową twarz. Na tylnej klapie pojawił się wytłoczony napis modelu. Z zewnątrz Ranger jeszcze nigdy tak bardzo nie przypominał swojego większego brata F-150. Wiele spekulowano na temat zastosowania napędu hybrydowego plug-in. Tym bardziej, że amerykańska marka np. w Fordzie Explorerze stosuje taki układ napędowy. Na razie jednak nic z tego, ale być może taka opcja pojawi się w późniejszym czasie. Póki co wygląda na to, że nowy Ranger pozostanie z klasycznym silnikiem diesla (poza USA). Ford nie podał żadnych danych technicznych nowego modelu. Jest jednak niemal pewne, że pod maskę trafi napęd o pojemności dwóch litrów, który w zależności od linii wyposażenia dysponować będzie mocą od 130 do 170 KM (single turbo) i 213 KM (bi-turbo). Czyli wszystko bez zmian.
Czytaj więcej
Zmodernizowany Focus zostanie wprowadzony na rynek na początku 2022 roku. Najważniejszą zmianą jest nowy system infotainment z ekranem dotykowym w formacie XL.
Ford Ranger