Ford poddaje czwartą generację Focusa, wprowadzonego w 2018 roku, kompleksowemu liftingowi. W ofercie pozostaje pięciodrzwiowy hatchback, kombi. Z zewnątrz da się zauważyć drobne zmiany - logo marki przeniesione z maski na grill, węższe reflektory dzięki nowej technologii LED czy zmieniony kształt zderzaka.

Ford Focus

Najważniejsza innowacja kryje się we wnętrzu. Jest to 13,2-calowy ekran dotykowy, który służy jako wyświetlacz i interfejs użytkownika do obsługi i informacji pojazdu. Od teraz np. klimatyzację obsługiwać można tylko z poziomu ekranu. Zmodernizowany kokpit jest na nowo uporządkowany. Ford otrzymał sterowanie głosem, auto jest połączone z siecią. Tym samym pojawiły się nowe funkcje, takie jak aktualizacje bezprzewodowe lub prowadzenie po trasie z informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym. Za pomocą aplikacji FordPass istnieje również możliwość zdalnego zapytania o status lub możliwość uruchomienia silnika za pomocą smartfona. Dzięki systemowi SecuriAlert użytkownik jest również informowany o próbach włamania do pojazdu.

Ford Focus

Ford Focus

Tak jak poprzednio, Focus ma do wyboru kilka trzycylindrowych silników benzynowych o pojemności 1,0 litra. Podstawową jednostką pozostaje silnik benzynowy EcoBoost o mocy 100 KM. Ten sam silnik jest dostępny z mocą 125 KM. Alternatywnie dostępny jest EcoBoost jako hybryda o mocy 125 KM i 155 KM. Obie hybrydy typu „mild hybrid” można teraz po raz pierwszy zamówić z 7-biegową automatyczną skrzynią biegów PowerShift. Jedyny pozostały diesel to 1,5-litrowa jednostka o mocy 120 KM, którą można zamówić z 6-biegową manualną skrzynią biegów lub 8-biegowym automatem. Dwulitrowy diesel o mocy 150 KM i 190 KM (dla modelu ST) nie jest już dostępny. Usportowioną wersję ST można od teraz zamówić tylko z 2,3-litrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 280 KM.

Ford Focus ST

Ford Focus ST