Porsche Reunion 7: Świat rodem z bajki

Porsche Reunion 7 można śmiało określić połączeniem świąt Bożego Narodzenia z Wielkanocą. To najbardziej wyjątkowe spotkanie świata Porsche.

Publikacja: 07.10.2023 16:56

Porsche Reunion 2023

Porsche Reunion 2023

Foto: Albert Warner

tysiąc modeli Porsche, które podziwia kilkadziesiąt tysięcy odwiedzających. W Monterey, mieście położonym obok toru Laguna Seca, na którym odbywa się cała impreza, przez cztery dni na każdym rogu stoi zaparkowane Porsche. Nie ma drugiego takiego miejsca na ziemi, gdzie można by spotkać tyle wyjątkowych modeli tej marki. Znajdziecie tu wszystko. Wyścigowe bolidy, wyścigowe 911, wyścigowe 356. Seryjne auta każdej serii i modelu. Limitowane edycje, auta sprzed dekady, dwóch czy trzech. 959? Oczywiście, że są. I to nie jedno, tylko klika, w różnych kolorach, w dodatku ustawione obok modeli GT i 918.

Porsche Reunion 2023

Porsche Reunion 2023

Foto: Albert Warner

Jednak nie tylko o samochody tu chodzi. Równie ważni są ludzie, a spotkać można tu prawdziwe legendy. Jacky Ickx stoi przy barze z Markiem Webberem. Tuż obok przy stoliku Derek Bell opowiada stare historie, na śniadaniu spotykasz Wolfganga Porschego, wnuka Ferdinanda, a na obiedzie Timo Bernharda. Wszyscy mili, uśmiechnięci, chętni do rozmowy.

Porsche Reunion 2023 - Wolfgang Porsche

Porsche Reunion 2023 - Wolfgang Porsche

Foto: Albert Warner

Czytaj więcej

Porsche ma nowy logotyp

Przy takich okazjach aż się prosi o premiery. Na siódmej edycji Porsche Reunion marka z Zuffenhausen zaskoczyła limitowanym modelem 911 GT3 R rennsport. Wygląda jak bolid stworzony do wyścigów, ale ma gdzieś ograniczenia i przepisy serii FIA GT3, bo to kolejny pożądany obiekt kolekcjonerski. Kosztuje milion euro i stworzonych zostanie jedynie 77 egzemplarzy. Auto wyścigowe zbudowane dla entuzjastów i kolekcjonerów to wyższy poziom zabawy. W przeciwieństwie do wielu limitowanych i ekskluzywnych aut tym nie możesz poruszać się po publicznych drogach. To wyjątkowy pojazd czy też może bardziej... przedmiot kolekcjonerski.

Porsche Reunion 2023

Porsche Reunion 2023

Foto: Albert Warner

Porsche 911 GT3 R rennsport łączy w sobie niesamowity wygląd bolidu wyczynowego z nowoczesnymi elementami stylistycznymi. Karoseria wykonana jest w całości z karbonu. Jedynie przednia maska i dach pochodzą ze standardowego wyścigowego GT3 R, wszystkie pozostałe elementy nadwozia zostały zmienione i zbudowane od nowa. Spójrzcie na efekt końcowy. Takiej finezji i konsekwencji kształtów nie znajdziecie w żadnym innym wyścigowym aucie.

Porsche 911 GT3 R rennsport

Porsche 911 GT3 R rennsport

Foto: Albert Warner

Porsche Reunion 2023

Porsche Reunion 2023

Foto: Albert Warner

Przednia maska z ogromnymi, zapadającymi się do środka otworami, przednie nadkola ścięte na wzór drogowego GT3 RS i ich kształt fenomenalnie przejęty przez tylny błotnik. Ogromny dyfuzor i tylny płat. Ze względu na obniżenie masy własnej nie ma osłony chłodnicy i kilku innych elementów osłaniających karoserię. Pozytywnym efektem ubocznym jest manifestacja stojącej za tym autem technologii. Podobno podstawowe parametry wydajności pierwotnego modelu GT3, takie jak opór powietrza i docisk aerodynamiczny, pozostały w dużej mierze niezmienione. Na specjalnie zaprojektowanych 18-calowych felgach BBS z centralnym zamkiem zamontowane są opracowane dla tego modelu opony Michelin.

Porsche 911 GT3 R rennsport

Porsche 911 GT3 R rennsport

Foto: Albert Warner

6-cylindrowy bokser o pojemności 4,2 litra wytwarza 620 KM i kręci się maksymalnie do 9400 obr./min. Wyposażony w nowe tłoki i wałki rozrządu, chłodzony cieczą czterozaworowy silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa został zaprojektowany do pracy na paliwie E25. Można go jednak zasilać także paliwami konwencjonalnymi.

Porsche Reunion 2023

Porsche Reunion 2023

Foto: Albert Warner

Przeniesienie mocy na tylne koła przez sekwencyjną sześciobiegową skrzynię z niewielkimi zmianami pochodzi z 911 GT3 R. Zmiana biegów odbywa się za pomocą manetek przy kierownicy sterowanych elektronicznym siłownikiem. Przełożenie czwartego, piątego i szóstego biegu jest odwzorowane z wyścigowego GT3 przygotowanego na tor Daytona. W wersji podstawowej wyścigowy układ wydechowy działa bardzo głośno, ale dostępne są dwie cichsze wersje z tłumikami i katalizatorami, które są przeznaczone do użytku na torach wyścigowych z ograniczeniami dotyczącymi hałasu. Za to wyjątkowe auto Porsche żąda 951 000 euro (ok. 4,4 mln zł) plus podatek VAT.

Porsche Reunion 2023

Porsche Reunion 2023

Foto: Albert Warner

Porsche Reunion 2023

Porsche Reunion 2023

Foto: Albert Warner

Porsche Reunion 2023

Porsche Reunion 2023

Foto: Albert Warner

Porsche Reunion 2023

Porsche Reunion 2023

Foto: Albert Warner

Czytaj więcej

Porsche w reklamie usunęło Jezusa. Teraz za to przeprasza
Materiał Promocyjny
Suzuki Vitara i Suzuki Swift ponownie w gronie liderów rankingu niezawodności
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Po Drodze
Był jednym z najmocniejszych SUV-ów na rynku. Teraz żegna się wersją specjalną
Po Drodze
Miał zostać wycofany z oferty, a zostaje na kolejne lata. SUV Volvo po modernizacji
Po Drodze
Mercedes pokazał w Warszawie swoją wizję przyszłości
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Po Drodze
Garaż Taylor Swift robi wrażenie. Sprawdzamy, jakimi samochodami jeździ supergwiazda