Porsche spotkało się z krytyką po publikacji reklamy z okazji 60-lecia modelu 911, w której wymazano Cristo Rei – pomnik Jezusa Chrystusa górujący nad Lizboną w Portugalii. Na reklamie pozostał jedynie 82 metrowy cokół. Porsche rozpoczęło kampanię reklamową, która ma uhonorować sześć dekad Porsche 911 i promować specjalną edycję tego modelu - Porsche 911 S/T. W ramach tej kampanii niemiecka marka wypuściła około 2,5 minutowy film przedstawiający ewolucję kultowej 911-ki.
Czytaj więcej
Porsche pokazało najlżejszą wersję generacji 992. Nowa odmiana modelu 911 skoncentrowana jest na przyjemności jady, łączy elementy modeli GT3 Touring oraz GT3 RS i nawiązuje do 911 S z 1969 roku.
Po około 44 sekundach filmu Porsche 911 przejeżdża na tle mostu i rzeki, nad którą góruje Cristo Rei, ale wysoki na 28 metrów posąg Jezusa zniknął z filmu, na którym pozostał jedynie 82 metrowy betonowy cokół. Pomnik został ukończony w 1959 roku jako wyraz wdzięczności za ocalenie Portugalii od zniszczenia II wojny światowej dzięki jej neutralności w konflikcie. Brakujący posąg został zauważony przez jednego z użytkowników mediów społecznościowych platformy X. Teraz Porsche przeprasza za ten incydent. "We wczesnej wersji filmu stworzonego w Europie pomnik Cristo Rei nie pojawia się. Jest nam przykro i możemy w pełni zrozumieć ból, jaki to spowodowało. Ten film został usunięty” - komentuje Porsche. Aktualnie można na kanale YouTube niemieckiej marki zobaczyć nową wersję filmu.