Porsche choć przeprowadziło już 5 liftingów logo w historii nigdy wprowadzało radykalnych zmian i tak się też stało obecnie, w 75 rocznicę powstania pierwszego sportowego modelu marki. Podstawowe elementy – nazwa Porsche u góry, koń pośrodku i cztery ćwiartki z czarnymi i czerwonymi paskami i porożem – pozostały. Dopiero kiedy nowe i stare logo ułożymy koło siebie widać różnice.
Czytaj więcej
Takiego auta Porsche jeszcze nie miało. Nie było modelu z umieszczonym centralnie wolnossącym sześciocylindrowym silnikiem w samochodzie z otwartym dachem.
Logo zamiast błyszczącej na teraz szczotkowaną powierzchnię. Usunięto falujące tło, pojawił się wyraźniejszy wzór plastra miodu i czarny napis „Stuttgart”. Ale chyba najważniejsza zmiana to smuklejszy, bardziej urodziwy i wierzgający wyżej rumak. Wciąż koń w logo Porsche nie wierzga tak wysoko jak ten z emblematu Ferrari, ale jeśli przyjrzeć się bliżej robi to ze znacznie większą gracją. Dynamiczniejszy rumak odzwierciedla kondycję firmy, która w ostatnich latach jest znakomita oraz rasowy charakter nowych modeli, które zachwycają świat.
Pierwszy projekt logo Porsche został stworzony w 1952 roku przez Franza Xavera Reimspießa, rysownika, który nakreślił też logo VW w 1936 roku. Wcześniej samochody Porsche oznaczane były literami. Koń w logo Porsche pochodzi z pieczęci Stuttgartu, a czarne i czerwone segmenty oraz poroże jelenia nawiązują do tradycyjnego herbu Wirtembergii z lat 1947-52.