Porsche ma nowy logotyp

Rumak Porsche wierzga teraz wyżej, ale wciąż nie tak wysoko jak ten z logo Ferrari. Liftingowane logo Porsche ma teraz dorodniejszego rumaka, szczotkowaną fakturę oraz nowoczesny wzór plastra miodu. Zmiany są na tyle subtelne, że bez zwrócenia szczególnej uwagi trudno je dostrzec.

Publikacja: 03.06.2023 08:31

Porsche ma nowy logotyp

Foto: mat. prasowe

Porsche choć przeprowadziło już 5 liftingów logo w historii nigdy wprowadzało radykalnych zmian i tak się też stało obecnie, w 75 rocznicę powstania pierwszego sportowego modelu marki. Podstawowe elementy – nazwa Porsche u góry, koń pośrodku i cztery ćwiartki z czarnymi i czerwonymi paskami i porożem – pozostały. Dopiero kiedy nowe i stare logo ułożymy koło siebie widać różnice.

Czytaj więcej

Porsche 718 Spyder RS: Niesamowita mieszanka - silnik z 911 GT3 i otwarty dach

Foto: mat. prasowe

Logo zamiast błyszczącej na teraz szczotkowaną powierzchnię. Usunięto falujące tło, pojawił się wyraźniejszy wzór plastra miodu i czarny napis „Stuttgart”. Ale chyba najważniejsza zmiana to smuklejszy, bardziej urodziwy i wierzgający wyżej rumak. Wciąż koń w logo Porsche nie wierzga tak wysoko jak ten z emblematu Ferrari, ale jeśli przyjrzeć się bliżej robi to ze znacznie większą gracją. Dynamiczniejszy rumak odzwierciedla kondycję firmy, która w ostatnich latach jest znakomita oraz rasowy charakter nowych modeli, które zachwycają świat.

Pierwszy projekt logo Porsche został stworzony w 1952 roku przez Franza Xavera Reimspießa, rysownika, który nakreślił też logo VW w 1936 roku. Wcześniej samochody Porsche oznaczane były literami. Koń w logo Porsche pochodzi z pieczęci Stuttgartu, a czarne i czerwone segmenty oraz poroże jelenia nawiązują do tradycyjnego herbu Wirtembergii z lat 1947-52.

Czytaj więcej

Porsche wraca na tor. 24h Le Mans i nie tylko

Porsche choć przeprowadziło już 5 liftingów logo w historii nigdy wprowadzało radykalnych zmian i tak się też stało obecnie, w 75 rocznicę powstania pierwszego sportowego modelu marki. Podstawowe elementy – nazwa Porsche u góry, koń pośrodku i cztery ćwiartki z czarnymi i czerwonymi paskami i porożem – pozostały. Dopiero kiedy nowe i stare logo ułożymy koło siebie widać różnice.

Logo zamiast błyszczącej na teraz szczotkowaną powierzchnię. Usunięto falujące tło, pojawił się wyraźniejszy wzór plastra miodu i czarny napis „Stuttgart”. Ale chyba najważniejsza zmiana to smuklejszy, bardziej urodziwy i wierzgający wyżej rumak. Wciąż koń w logo Porsche nie wierzga tak wysoko jak ten z emblematu Ferrari, ale jeśli przyjrzeć się bliżej robi to ze znacznie większą gracją. Dynamiczniejszy rumak odzwierciedla kondycję firmy, która w ostatnich latach jest znakomita oraz rasowy charakter nowych modeli, które zachwycają świat.

Tu i Teraz
Restart Jaguara z nowym logotypem. Nie każdemu się spodoba
Tu i Teraz
Elon Musk rośnie w siłę. Większy stan konta i polityczna kariera
Tu i Teraz
Niemiecka marka motoryzacyjna przenosi produkcję do Tajlandii
Tu i Teraz
Na stacjach jest już nowe paliwo. Sprawdź czy tankujesz je do zbiornika
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Tu i Teraz
Kulturowa rewolucja w Hyundaiu. Pierwszy cudzoziemiec pokieruje koreańskim koncernem