Lamborghini Revuelto wyprzedane na trzy lata do przodu

Lamborghini wprowadzi Revuelto, następcę Aventadora wyposażony w hybrydowy układ napędowy typu plug-in bardzo spodobał się klientom. Do 2026 roku wszystkie miejsca produkcyjne są zarezerwowane.

Publikacja: 19.09.2023 11:19

Lamborghini Revuelto

Lamborghini Revuelto

Foto: mat. prasowe

Lamborghini kontynuuje swoją tradycję silników V12. Przeszłość to Aventador, przyszłość to Revuelto. Jak zwykle Lamborghini do oznaczenia modelu posłużyło się nazwą byka, ale tym razem ta nazwa oznacza po hiszpańsku „mieszany”. I tak Revuelto jest mieszanką wysokooktanowego crescendo V12 i hybrydowego doładowania o mocy systemowej 1015 KM. Nowe Revuelto to rewolucja dla Lamborghini pod wieloma względami: pierwszy hybrydowy supersportowy samochód produkowany w dużej serii, pierwsze uliczne Lamborghini o mocy ponad 1000 KM, nowy silnik V12, zupełnie nowa poprzeczna skrzynia biegów, elektrycznie napędzana przednia oś, podwozie wykonane w całości z włókna węglowego. Wydaje się, że wiele innowacji zostało dobrze przyjętych przez klientów. Stephan Winkelmann, szef marki ujawnił, że księgi zamówień zostały wypełnione do 2026 roku.

Lamborghini Revuelto

Lamborghini Revuelto

mat. prasowe

Revuelto wydaje się bardziej kompaktowy niż Aventador, chociaż jego rozstaw osi jest o 80 mm większy. Zwis przedni i tylny zostały zmniejszony, co pozwoliło uzyskać bardziej harmonijne proporcje. Język projektowania został wygładzony, nie pomijając tradycyjnego dramatyzmu: w Revuelto dominują kanciaste kształty, ozdobione tradycyjnymi elementami Ypsilon, takimi jak przednie i tylne światła, a także dobrze znanymi elementami sześciokątnymi, takimi jak kształt rur wydechowych. Silnik V12 znajdujący się bezpośrednio za kabiną pasażerską jest wystawiony na pokaz – światło stop zabudowwane jest tak żeby oświetlało silnik podczas hamowania.

Lamborghini Revuelto

Lamborghini Revuelto

mat. prasowe

Lamborghini Revuelto

Lamborghini Revuelto

mat. prasowe

Włosi połączyli dwunastocylindrowy silnik wolnossący z trzema silnikami elektrycznymi i dwusprzęgłową skrzynią biegów. Finalnie auto ma moc 1015 KM i napęd na cztery koła. Sercem hybrydy jest całkowicie nowo opracowany silnik V12 o pojemności 6,5 litra, który znajduje się wzdłużnie za pasażerami. Dwa silniki elektryczne, po jednym na przednich kołach, zapewniają napęd na przednią oś zapewniają napęd na wszystkie koła. Tam, gdzie wcześniej biegł wał kardana, w tunelu środkowym jest akumulator litowo-jonowy o pojemności 3,8 kWh. Można go naładować z gniazdka o mocy 7 kW w 30 minut, a w razie potrzeby również podczas jazdy - zajmuje to tylko sześć minut.

Czytaj więcej

Lamborghini zaprezentowało swoje pierwsze auto z napędem elektrycznym

mat. prasowe

Ważące 1772 kilogramy Revuelto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,5 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 350 km/h. Lamborghini nie ogłosiło jeszcze oficjalnych cen Revuelto. „Za Revuelto będzie trzeba zapłacić więcej niż za topowy model Aventadora SVJ” – mówi Stephan Winkelmann, dyrektor generalny Lamborghini. Z tego wynika, że topowy model Lambo będzie kosztować ponad 350 000 euro.

mat. prasowe

mat. prasowe

mat. prasowe

Czytaj więcej

Lamborghini Huracan Tecnica: Codziennie rano po bułki

Lamborghini kontynuuje swoją tradycję silników V12. Przeszłość to Aventador, przyszłość to Revuelto. Jak zwykle Lamborghini do oznaczenia modelu posłużyło się nazwą byka, ale tym razem ta nazwa oznacza po hiszpańsku „mieszany”. I tak Revuelto jest mieszanką wysokooktanowego crescendo V12 i hybrydowego doładowania o mocy systemowej 1015 KM. Nowe Revuelto to rewolucja dla Lamborghini pod wieloma względami: pierwszy hybrydowy supersportowy samochód produkowany w dużej serii, pierwsze uliczne Lamborghini o mocy ponad 1000 KM, nowy silnik V12, zupełnie nowa poprzeczna skrzynia biegów, elektrycznie napędzana przednia oś, podwozie wykonane w całości z włókna węglowego. Wydaje się, że wiele innowacji zostało dobrze przyjętych przez klientów. Stephan Winkelmann, szef marki ujawnił, że księgi zamówień zostały wypełnione do 2026 roku.

Po Drodze
Luftgekühlt: Kultowa impreza Porsche po raz pierwszy w Polsce
Materiał Promocyjny
Jak wykorzystać potencjał elektromobilności
Po Drodze
Używana Toyota C-HR: Nietani, ale bardzo udany crossover. Usterki, eksploatacja, opinie
Po Drodze
Z tymi modelami musimy się pożegnać. Koniec spalinowych „N-ek” Hyundaia
Po Drodze
Samochód, który pomógł wygrać II wojnę światową
Po Drodze
Najwolniejsze Ferrari na świecie ma silnik V12 i moc 780 KM. Rozpędza się do 24 km/h