Trochę szkoda, bo był to jeden z lepiej wyposażonych i komfortowych pickupów na rynku. Aktualna generacja tego modelu, posiada 2,3-litrowy silnik diesla o mocy 160 Km (403 Nm) lub 190 KM (450 Nm). Auto można wyposażyć w automatyczną – 6-bigową – skrzynię biegów, co podnosi komfort podróżowania. Podobnie jak wielowahaczowe zawieszenie tylne (zamiast piórowego).
Ostatnia generacja, która na rynku de facto była 7 lat i odświeżana kolejnymi modernizacjami. To oszczędny pickup. Nissan w trasie potrafił spalić około 6-7 litrów/100 km przy jeździe do 120 km/h. Ekonomia to jednak jedna z wielu zalet tego auta. Dodatkowo jest dzielnym terenowym graczem, który posiada klasyczne rozwiązanie napędowe z reduktorem oraz blokadą tylnego mostu. Standardowe ustawienie to 2WD (tylny napęd). Jednym pokrętłem można dołączyć przednią oś – do wysokich prędkości (4HI) oraz w razie potrzeby włączyć reduktor (4LO). Przy niezłych parametrach terenowych (kąt natarcia – 30,4 st., rampowy – 22,2 st., zejścia – 25,6 st.), tym samochodem można poszaleć w terenie.
Kolejną mocną stroną Navary jest transport. Jego skrzynia ładunkowa ma wymiary 1788x1560x1578 mm, a maksymalna ładowność wynosi 1045 kg. Producent oferuje wiele akcesoriów, w tym możliwość zasłonięcia przestrzeni ładunkowej tak zwanym hardtopem lub dedykowanymi wyściółkami od plastiku po aluminium. Navara rozpoczęła w 1986 roku jako typowy roboczowóz. Ostatnia generacja jest i wiele bardziej cywilizowana ze skórzanymi fotelami z funkcją podgrzewania, biksenonowe reflektory, system nawigacji satelitarnej czy szereg systemów bezpieczeństwa (m.in. asystent pasa ruchu, system przeciwkolizyjny z przodu, martwe strefy i inne).