Trochę szkoda, bo był to jeden z lepiej wyposażonych i komfortowych pickupów na rynku. Aktualna generacja tego modelu, posiada 2,3-litrowy silnik diesla o mocy 160 Km (403 Nm) lub 190 KM (450 Nm). Auto można wyposażyć w automatyczną – 6-bigową – skrzynię biegów, co podnosi komfort podróżowania. Podobnie jak wielowahaczowe zawieszenie tylne (zamiast piórowego).

mat. prasowe

Ostatnia generacja, która na rynku de facto była 7 lat i odświeżana kolejnymi modernizacjami. To oszczędny pickup. Nissan w trasie potrafił spalić około 6-7 litrów/100 km przy jeździe do 120 km/h. Ekonomia to jednak jedna z wielu zalet tego auta. Dodatkowo jest dzielnym terenowym graczem, który posiada klasyczne rozwiązanie napędowe z reduktorem oraz blokadą tylnego mostu. Standardowe ustawienie to 2WD (tylny napęd). Jednym pokrętłem można dołączyć przednią oś – do wysokich prędkości (4HI) oraz w razie potrzeby włączyć reduktor (4LO). Przy niezłych parametrach terenowych (kąt natarcia – 30,4 st., rampowy – 22,2 st., zejścia – 25,6 st.), tym samochodem można poszaleć w terenie.

fot. Maciej Gis

Kolejną mocną stroną Navary jest transport. Jego skrzynia ładunkowa ma wymiary 1788x1560x1578 mm, a maksymalna ładowność wynosi 1045 kg. Producent oferuje wiele akcesoriów, w tym możliwość zasłonięcia przestrzeni ładunkowej tak zwanym hardtopem lub dedykowanymi wyściółkami od plastiku po aluminium. Navara rozpoczęła w 1986 roku jako typowy roboczowóz. Ostatnia generacja jest i wiele bardziej cywilizowana ze skórzanymi fotelami z funkcją podgrzewania, biksenonowe reflektory, system nawigacji satelitarnej czy szereg systemów bezpieczeństwa (m.in. asystent pasa ruchu, system przeciwkolizyjny z przodu, martwe strefy i inne).

mat. prasowe

Niestety ten popularny pick-up stał się pierwszym z gamy, który nie został utrzymany w ofercie poprzez przymus zwiększenia sprzedaży aut nisko- lub zeroemisyjnych i spełnienie norm dotyczących emisji dwutlenku węgla. Cena Nissana Navary rozpoczyna się od 170 500 zł.

mat. prasowe

fot. Maciej Gis

Autopromocja
Wyjątkowa okazja

Roczny dostęp do treści rp.pl za pół ceny

KUP TERAZ

Czytaj więcej

Nissan Townstar: Dostawczak bez diesla, ale z elektrykiem