Reklama

Nissan wycofuje z europejskiego rynku swojego pickupa

Pickupy nigdy nie były w Europie sprzedażowym koniem pociągowym. Jednak Restrykcyjne normy emisji spalin w Europie doprowadziły do sytuacji, w której koncerny motoryzacyjne zaczynają usuwać poszczególne modele ze swojej oferty. Jedną z ofiar jest Nissan Navara.

Publikacja: 16.12.2021 09:29

Nissan wycofuje z europejskiego rynku swojego pickupa

Foto: mat. prasowe

Trochę szkoda, bo był to jeden z lepiej wyposażonych i komfortowych pickupów na rynku. Aktualna generacja tego modelu, posiada 2,3-litrowy silnik diesla o mocy 160 Km (403 Nm) lub 190 KM (450 Nm). Auto można wyposażyć w automatyczną – 6-bigową – skrzynię biegów, co podnosi komfort podróżowania. Podobnie jak wielowahaczowe zawieszenie tylne (zamiast piórowego).

Foto: mat. prasowe

Ostatnia generacja, która na rynku de facto była 7 lat i odświeżana kolejnymi modernizacjami. To oszczędny pickup. Nissan w trasie potrafił spalić około 6-7 litrów/100 km przy jeździe do 120 km/h. Ekonomia to jednak jedna z wielu zalet tego auta. Dodatkowo jest dzielnym terenowym graczem, który posiada klasyczne rozwiązanie napędowe z reduktorem oraz blokadą tylnego mostu. Standardowe ustawienie to 2WD (tylny napęd). Jednym pokrętłem można dołączyć przednią oś – do wysokich prędkości (4HI) oraz w razie potrzeby włączyć reduktor (4LO). Przy niezłych parametrach terenowych (kąt natarcia – 30,4 st., rampowy – 22,2 st., zejścia – 25,6 st.), tym samochodem można poszaleć w terenie.

Foto: fot. Maciej Gis

Kolejną mocną stroną Navary jest transport. Jego skrzynia ładunkowa ma wymiary 1788x1560x1578 mm, a maksymalna ładowność wynosi 1045 kg. Producent oferuje wiele akcesoriów, w tym możliwość zasłonięcia przestrzeni ładunkowej tak zwanym hardtopem lub dedykowanymi wyściółkami od plastiku po aluminium. Navara rozpoczęła w 1986 roku jako typowy roboczowóz. Ostatnia generacja jest i wiele bardziej cywilizowana ze skórzanymi fotelami z funkcją podgrzewania, biksenonowe reflektory, system nawigacji satelitarnej czy szereg systemów bezpieczeństwa (m.in. asystent pasa ruchu, system przeciwkolizyjny z przodu, martwe strefy i inne).

Reklama
Reklama

Foto: mat. prasowe

Niestety ten popularny pick-up stał się pierwszym z gamy, który nie został utrzymany w ofercie poprzez przymus zwiększenia sprzedaży aut nisko- lub zeroemisyjnych i spełnienie norm dotyczących emisji dwutlenku węgla. Cena Nissana Navary rozpoczyna się od 170 500 zł.

Foto: mat. prasowe

Foto: fot. Maciej Gis

Czytaj więcej

Nissan Townstar: Dostawczak bez diesla, ale z elektrykiem

Trochę szkoda, bo był to jeden z lepiej wyposażonych i komfortowych pickupów na rynku. Aktualna generacja tego modelu, posiada 2,3-litrowy silnik diesla o mocy 160 Km (403 Nm) lub 190 KM (450 Nm). Auto można wyposażyć w automatyczną – 6-bigową – skrzynię biegów, co podnosi komfort podróżowania. Podobnie jak wielowahaczowe zawieszenie tylne (zamiast piórowego).

Ostatnia generacja, która na rynku de facto była 7 lat i odświeżana kolejnymi modernizacjami. To oszczędny pickup. Nissan w trasie potrafił spalić około 6-7 litrów/100 km przy jeździe do 120 km/h. Ekonomia to jednak jedna z wielu zalet tego auta. Dodatkowo jest dzielnym terenowym graczem, który posiada klasyczne rozwiązanie napędowe z reduktorem oraz blokadą tylnego mostu. Standardowe ustawienie to 2WD (tylny napęd). Jednym pokrętłem można dołączyć przednią oś – do wysokich prędkości (4HI) oraz w razie potrzeby włączyć reduktor (4LO). Przy niezłych parametrach terenowych (kąt natarcia – 30,4 st., rampowy – 22,2 st., zejścia – 25,6 st.), tym samochodem można poszaleć w terenie.

Reklama
Po Drodze
Wynalazek, który ocalił silnik spalinowy. Turbodoładowanie ma już ponad 50 lat
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Po Drodze
Kończy się era kolejnych fajnych modeli aut. Ostatni Ford opuścił fabrykę
Po Drodze
Koniec ery Godzilli. Nissan GT-R R35 odchodzi po 18 latach chwały
Po Drodze
Szept luksusu unoszący się nad asfaltem. Rolls-Royce Phantom ma 100 lat
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Po Drodze
Maybach i AMG: Dwa światy, jedna filozofia
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama