Jeep wycofuje się ze elektrycznej strategii. Nowe modele z silnikami spalinowymi

Dwa nowe modele Jeepa, które pierwotnie miały być oferowane wyłącznie z napędem elektrycznym, będą teraz także wyposażone w silniki spalinowe. Recon i Wagoneer S przełamują elektryczny trend, a Jeep staje się kolejną marką, która rewiduje swoje elektryczne plany.

Publikacja: 29.04.2024 08:13

Jeep chce oferować swoje nowe modele również z silnikami spalinowymi

Jeep chce oferować swoje nowe modele również z silnikami spalinowymi

Foto: mat. prasowe

Grupa Stellantis już kilkakrotnie podejmowała ten krok: modele, które pierwotnie były oferowane wyłącznie z napędem elektrycznym, są teraz oferowane również z silnikami spalinowymi diesla i benzynowymi. Powodem tego jest słaby światowy popyt na samochody elektryczne, który nie napędza sprzedaży pojazdów elektrycznych do pierwotnie pożądanych i przewidzianych ilości. Jeep, który jako marka również należy do koncernu Stellantis już wcześniej zaliczył taką przygodę z modelem Avengera, który był planowany jako samochód wyłącznie z napędem elektryczny. Bardzo szybko okazało się, że sprzedaż terenowego elektryka mocno kuleje i w ofercie pojawiły się wersje hybrydowe klasyczna z turbodoładowanym silnikiem benzynowym.

Jeep Recon

Jeep Recon

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Jeep Avenger: Spaghetti western

Teraz dwa kolejne nowe modele Jeepa, które wcześniej były zapowiedziane wyłącznie z napędem elektrycznym będą od początku wejścia na rynek oferowane z silnikami benzynowymi. Są to Jeep Recon, terenówka w stylu Jeepa Wranglera oraz Wagoneer S, luksusowy SUV, który stanowi uzupełnienie Jeepa Grand Cherokee. Zmianę poglądów umożliwia platforma STLA Large, którą alternatywnie można wyposażyć w napędy elektryczne lub konwencjonalne silniki spalinowe.

Jeep Wagoneer S Concept

Jeep Wagoneer S Concept

Foto: mat. prasowe

Jeep stracił dużo klientów po przejściu na zelektryfikowane napędy

Jeep zmaga się ostatnio z gwałtownie spadającymi wynikami sprzedaży na swoim rodzimym rynku. Przyczynił się do tego wycofywanie się z atrakcyjnego cenowo Jeepa Cherokee oraz likwidacja w kilku stanach USA tańszych wersji spalinowych popularnego Jeepa Wranglera, których teraz, podobnie jak w Europie, oferowany jest wyłącznie z napędem hybrydowym. Ponadto Jeep w USA zdecydowanie odczuwa skutki nowego konkurenta Forda Bronco, dostępnego z klasycznymi napędami co zachęca wielu właścicieli Wranglera do zmiany auta.

Jeep Recon

Jeep Recon

Foto: mat. prasowe

Jeep Wagoneer S Concept

Jeep Wagoneer S Concept

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Nowy model Jeepa jednak z silnikiem spalinowym. Tańszy o 74 tys. zł od elektryka

Grupa Stellantis już kilkakrotnie podejmowała ten krok: modele, które pierwotnie były oferowane wyłącznie z napędem elektrycznym, są teraz oferowane również z silnikami spalinowymi diesla i benzynowymi. Powodem tego jest słaby światowy popyt na samochody elektryczne, który nie napędza sprzedaży pojazdów elektrycznych do pierwotnie pożądanych i przewidzianych ilości. Jeep, który jako marka również należy do koncernu Stellantis już wcześniej zaliczył taką przygodę z modelem Avengera, który był planowany jako samochód wyłącznie z napędem elektryczny. Bardzo szybko okazało się, że sprzedaż terenowego elektryka mocno kuleje i w ofercie pojawiły się wersje hybrydowe klasyczna z turbodoładowanym silnikiem benzynowym.

Na prąd
Analiza 7 tys. elektryków: akumulatory są mniej zawodne niż silniki spalinowe
Na prąd
Volkswagen rozpoczyna nowy projekt w Afryce. Będzie budować elektryczne traktory
Na prąd
Saudyjczycy budują swój pierwszy elektryczny samochód. Technologia z całego świata
Na prąd
Prognoza ekspertów: popyt na baterie do elektryków wzrośnie czterokrotnie do 2030 r.
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Na prąd
Rewolucja w hybrydach plug-in. "Super akumulator" z zasięgiem 400 km