Klienci nie są zainteresowani elektrycznym modelem. Projekt Ferrari trafił do szuflady

Ferrari jeszcze nie zaprezentowała swojego pierwszego modelu elektrycznego, a już wie, że nie chce kolejnego. To się nie wydarzy co najmniej do 2029 roku. Aktualnie za mało klientów jest zainteresowanych tego typu napędem. Pierwszy elektryk Ferrari pojawi się jesienią.

Publikacja: 22.06.2025 11:14

Ferrari przekłada premierę drugiego modelu elektrycznego

Ferrari przekłada premierę drugiego modelu elektrycznego

Foto: mat. prasowe

Według Reutersa Ferrari postanowiło opóźnić premierę planowanego drugiego modelu z napędem elektrycznym, który miał się pojawić już w 2026 r. Klienci, nawet ci najbardziej lojalni nie są zainteresowani w pełni elektrycznym Ferrari, dlatego nowy model nie pojawi się wcześniej niż w 2029 roku. Jedynym komentarzem ze strony Ferrari zdanie: - Nigdy nie składaliśmy żadnych oświadczeń dotyczących drugiego elektrycznego Ferrari.

Ferrari SF90

Ferrari SF90

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Ferrari z minimalnym wzrostem sprzedaży, ale miliardowym zyskiem

Premiera pierwszego w pełni elektrycznego Ferrari będzie miała miejsce pod koniec tego roku. Niewiele wiadomo o tym modelu. Z przecieków wynika, że że będzie to „duży” samochód, ale nie SUV (choć należy zauważyć, że Ferrari nie nazywa Purosangue SUV-em). Dostawy do klientów mają rozpocząć się w październiku 2026 r. Firma z Maranello wprowadziła w 2013 roku na rynek swój pierwszy samochód hybrydowy - LaFerrari. Również w swojej obecnej ofercie ma kilka zelektryfikowanych modeli. Ferrari SF90, który zadebiutował w 2019 r., ma układ napędowy obejmujący 4-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem i trzy silniki elektryczne. Ferrari 296, który trafił do sprzedaży w 2021 r., łączy 3-litrowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem z silnikiem elektrycznym. Najnowszy limitowany Ferrari F80, ma 3-litrowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem, który jest wspomagany przez trzy silniki elektryczne.

Ferrari F80

Ferrari F80

Foto: mat. prasowe

Nie tylko Ferrari rezygnuje z elektrycznego modelu

Doniesienia o decyzji Ferrari o przesunięciu premiery drugiego modelu elektrycznego zbiegają się z reakcją innych firm motoryzacyjnych, które mają wątpliwości co do swojej strategii elektryfikacji. W zeszłym roku Lamborghini przesunęło premierę swojego debiutanckiego elektryka na rok 2029, który ma być oparty na koncepcyjnym modelu Lanzador. Również Aston Martin również zmienił kurs, klienci nie są zainteresowani modelem elektrycznym.

Czytaj więcej

Ferrari buduje swój pierwszy elektryczny samochód

Według Reutersa Ferrari postanowiło opóźnić premierę planowanego drugiego modelu z napędem elektrycznym, który miał się pojawić już w 2026 r. Klienci, nawet ci najbardziej lojalni nie są zainteresowani w pełni elektrycznym Ferrari, dlatego nowy model nie pojawi się wcześniej niż w 2029 roku. Jedynym komentarzem ze strony Ferrari zdanie: - Nigdy nie składaliśmy żadnych oświadczeń dotyczących drugiego elektrycznego Ferrari.

Premiera pierwszego w pełni elektrycznego Ferrari będzie miała miejsce pod koniec tego roku. Niewiele wiadomo o tym modelu. Z przecieków wynika, że że będzie to „duży” samochód, ale nie SUV (choć należy zauważyć, że Ferrari nie nazywa Purosangue SUV-em). Dostawy do klientów mają rozpocząć się w październiku 2026 r. Firma z Maranello wprowadziła w 2013 roku na rynek swój pierwszy samochód hybrydowy - LaFerrari. Również w swojej obecnej ofercie ma kilka zelektryfikowanych modeli. Ferrari SF90, który zadebiutował w 2019 r., ma układ napędowy obejmujący 4-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem i trzy silniki elektryczne. Ferrari 296, który trafił do sprzedaży w 2021 r., łączy 3-litrowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem z silnikiem elektrycznym. Najnowszy limitowany Ferrari F80, ma 3-litrowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem, który jest wspomagany przez trzy silniki elektryczne.

Na prąd
Do tego operatora należy co czwarta szybka ładowarka w Polsce. Przegonił Orlen
Na prąd
Nowe przepisy ułatwią ładowanie elektryków w garażach bloków wielorodzinnych
Na prąd
Podcast „Moto rp.pl”: Wszystko o elektromobilności
Na prąd
Szef Toyoty: zmuszanie do przejścia na elektromobilność nie jest właściwym podejściem
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Na prąd
Niemcy rzucili się na elektryki. Co piąty nowy samochód ma napęd elektryczny