Stellantis zamyka na kilka tygodni fabrykę. Powód - brak silników spalinowych

Koncern Stellantis nie ma wystarczającej liczby silników spalinowych potrzebnych do produkcji w amerykańskiej fabryce w Warren w stanie Michigan, w której produkowane są modele Jeepa. Teraz na kilka tygodni produkcja została wstrzymana.

Publikacja: 06.04.2025 11:29

14 kwietnia 2025 roku z powodu braku silników spalinowych zostanie wstrzymana produkcja Jeepa Wagone

14 kwietnia 2025 roku z powodu braku silników spalinowych zostanie wstrzymana produkcja Jeepa Wagoneer w fabryce w Warren (Michigan/USA)

Foto: mat. prasowe

Koncern Stellantis musi wstrzymać na kilka tygodni produkcję swoich SUV-ów Jeep Wagoneer i Grand Wagoneer w fabryce w Warren w stanie Michigan (USA). Powód to brak silników spalinowych, który spowodowany jest przez dużo większą sprzedaż modelu pickupa Ram 1500, wykorzystującego ten sam napęd. Dostępne silniki trafiają do chętniej kupowanych pickupów Ram, które produkowane są w Sterling Heights, położonym zaledwie dwanaście minut jazdy na północ od Warren.

Czytaj więcej

Powrót do silnika V8. Nowy Dodge Charger jednak nie tylko z napędem elektrycznym

Tymczasowe zamknięcie fabryki rozpocznie się 14 kwietnia 2025 r. i potrwa póki co cztery tygodnie. 3-litrowe, 6-cylindrowe silniki Hurricane produkowane są w fabryce Stellantisa w Saltillo w Meksyku. Eric Graham, szef lokalnego oddziału związku zawodowego UAW (United Auto Workers), podkreśla, że ​​problem niedoboru silników spalinowych istniał już przed wejściem w życie ceł nałożonych przez prezydenta USA Donalda Trumpa. Związki zawodowe amerykańskich producentów samochodów, licząc na stworzenie większej liczby miejsc pracy, popierają wprowadzenie ceł na auta i części samochodowe wyprodukowane za granicą.

Silniki dla modeli Jeepa i Ram produkowane są w fabryce w Meksyku

Stellantis również komunikuje, że tymczasowe zamknięcie fabryki w Warren nie ma nic wspólnego z zapowiedzianym zamknięciem zakładów w Meksyku i Kanadzie, gdzie pracę straci 900 pracowników. W ostatnich tygodniach w fabryce w Warren obowiązywał już skrócony czas pracy, a z powodu jej czasowego zamknięcia w domach pozostanie około 1000 pracowników. Kilkuset z nich zostanie oddelegowanych na taśmy produkcyjne Rama 1500. Koncern Stellantis nie wyjaśnił na razie powodów zbyt małej produkcji 3-litrowych silników Hurricane.

Jeep Grand Wagoneer

Jeep Grand Wagoneer

Foto: mat. prasowe

RAM 1500

RAM 1500

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Przywrócą do oferty wycofany model. Nowy pomysł Jeepa

Koncern Stellantis musi wstrzymać na kilka tygodni produkcję swoich SUV-ów Jeep Wagoneer i Grand Wagoneer w fabryce w Warren w stanie Michigan (USA). Powód to brak silników spalinowych, który spowodowany jest przez dużo większą sprzedaż modelu pickupa Ram 1500, wykorzystującego ten sam napęd. Dostępne silniki trafiają do chętniej kupowanych pickupów Ram, które produkowane są w Sterling Heights, położonym zaledwie dwanaście minut jazdy na północ od Warren.

Tu i Teraz
Land Rovery i Jaguary nie dla Amerykanów. Brytyjczycy wstrzymują eksport
Tu i Teraz
Wiodący producent pojazdów rekreacyjnych w Europie w głębokim kryzysie
moto
Jak reagują producenci aut na wyższe cła Donalda Trumpa? Pierwsze głosy branży motoryzacyjnej
Tu i Teraz
Cła na auta stały się faktem. Amerykanie zapłaczą, bo ceny samochodów wzrosną
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Tu i Teraz
Oprogramowanie do nowego Volvo ES90 powstało w Krakowie