Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Aktualizacja: 14.12.2024 08:51 Publikacja: 22.08.2023 03:00
Sortimo Innovationspark na Bawarii ma 74 szybkie punkty ładowania mat. pras.
Jak zatem wygląda dziś przejechanie dłuższej trasy z perspektywy kierowcy auta elektrycznego? Sprawdziłem na przykładzie trasy z alpejskiego Garmisch-Partenkirchen do Wrocławia. W sumie 850 km, żadne wyzwanie dla auta spalinowego, ale jak wypadły na niej auta elektryczne? W teście wzięły udział cztery samochody Grupy Volkswagen: Skoda Enyaq Coupe RS, Cupra Born, Volkswageny ID.Buzz i ID.5 GTX.
Auta dają sporo frajdy z jazdy, pierwszy i ostatni z listy dysponują mocą 300 KM i napędem na cztery koła. Maksymalna moc i moment obrotowy dostępne są natychmiast, co przekłada się na świetną dynamikę. Każde z nich można ładować z mocą nawet 170 kW, więc całkiem szybko.
Jeszcze niedawno samochody elektryczne nie tylko stanowiły rzadkość na drogach, ale przede wszystkim były dobrem luksusowym, na które mogli sobie pozwolić nieliczni. Dziś sytuacja wygląda zupełnie inaczej, a doskonałym przykładem jest nowa Kia EV3, której ceny po dopłatach z programu “Mój Elektryk” zaczynają się już od 139 900 zł. To jednak nie wszystko, bo ten zgrabny crossover jest naszpikowany innowacjami i oferuje nawet ponad 770 km zasięgu w trybie miejskim! Zaciekawieni?
Kupując używanego elektryka, trzeba sprawdzić stan baterii. Wymiana na nową może kosztować więcej niż samo auto.
Paliwa syntetyczne czy wodór to nisza, nie są rozwiązaniem dla masowej dekarbonizacji. Współczesne samochody elektryczne dysponują dużym zasięgiem, szybko się też ładują – mówi Carla Wentzel, prezes Volkswagen Group Polska.
Producenci samochodów ciężarowych są gotowi na transformację. Jednak potrzebne są preferencje – dopłaty lub ulgi podatkowe, uproszczenie procedur administracyjnych związanych z budową sieci ładowarek, ale także inwestycje w zwiększanie przepustowości sieci energetycznej oraz dalsza zmiana miksu energetycznego kraju w stronę odnawialnych źródeł energii – mówi Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
Nowe samochody ciężarowe można ładować w sieci publicznej, co pokazały nasze ostatnie testy. Liczymy, że także w Polsce pojawi się program subsydiów dotyczących samochodów ciężarowych - stwierdza Igor Kaczorkiewicz, dyrektor ds. marketingu i PR w Daimler Truck Polska.
Największe ugrupowanie Parlamentu Europejskiego naciska władze UE na poluzowanie planowanego na 2035 r. zakazu sprzedaży aut spalinowych oraz planowanych limitów emisji spalin.
Rada Unii Europejskiej przyjęła stanowiska negocjacyjne w sprawie dwóch propozycji Komisji Europejskiej, wzmocnienia praw pasażerów korzystających w jednej podróży z różnych środków transportu. To część pakietu legislacyjnego dotyczącego mobilności.
Ceny ogniw litowo-jonowych gwałtownie spadają. Ale czy to przełoży się na niższe ceny samochodów elektrycznych? W przyszłości na pewno, ale póki co firmy chcą odzyskać zainwestowane pieniądze.
Tesla Model Y otrzyma młodszego brata. Elon Musk chce wprowadzić na rynek Model Q, który ma mieć około czterech metrów długości i pojawić się na rynku w 2025 roku za kwotę około 100 tys. zł.
W tym roku rynek tego typu produktów ma być warty już 55,6 mld zł, co oznacza wzrost o 24,6 proc. rdr. Największą jego część stanowią samochody, ale mocno rosną hotele i SPA.
Listopad był szesnastym miesiącem spadków rejestracji przyczep i naczep. Na horyzoncie nie widać żadnych śladów poprawy.
Od stycznia do października 2024 roku kupiono w Polsce 11 051 egzemplarzy hybrydowej Toyoty C-HR. Nowy model stał się zdecydowanym liderem segmentu, a klienci chętnie decydują się na auta w wyższych wersjach wyposażenia.
O wsparcie z programu Mój elektryk 2.0 będą mogły ubiegać się wyłącznie osoby fizyczne oraz osoby fizyczne wykonujące jednoosobową działalność gospodarczą. Zdaniem Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców jest to rozwiązanie dyskryminujące, np. spółki z o.o.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas