Aktualizacja: 01.07.2025 00:01 Publikacja: 22.08.2021 04:30
Tesla Model 3
Foto: Tesla
Tesla od lat współpracuje z zewnętrznymi podmiotami zajmującymi się recyklingiem. Wszystko po to, by jak najbardziej rozwinąć możliwości odzysku materiałów z baterii wycofanych, z eksploatacji. Ma to być jeden ze sposobów na ograniczenia kosztów środowiskowych wydobycia materiałów, takich jak kobalt. W niedawnym raporcie stwierdzono m.in., że produkcja baterii litowo-jonowych emituje 61-106 kilogramów ekwiwalentu dwutlenku węgla na każdą wyprodukowaną kilowatogodzinę. Amerykański producent pojazdów elektrycznych we własnym raporcie zaznaczył: „pakiet baterii Tesli został zaprojektowany tak, by przetrwać sam pojazd. Z tego powodu niewiele baterii Tesli – nawet z prawie dziewięcioletnich samochodów Model S – zostało do tej pory wycofanych z eksploatacji". W fabrykach akumulatorów Tesli prowadzane są zamknięte procesy recyklingowe. Ma to zapewnić, że 100 proc. otrzymanych akumulatorów zostanie poddanych recyklingowi, a do 92 proc. metali ponownie wykorzystanych.
Przeciętny wiek samochodu elektrycznego w Polsce wynosi trzy lata. Jego średni przebieg jest niewielki – 56 tys....
Jeszcze niedawno samochody elektryczne nie tylko stanowiły rzadkość na drogach, ale przede wszystkim były dobrem...
Kupując używanego elektryka, trzeba sprawdzić stan baterii. Wymiana na nową może kosztować więcej niż samo auto.
Paliwa syntetyczne czy wodór to nisza, nie są rozwiązaniem dla masowej dekarbonizacji. Współczesne samochody ele...
Producenci samochodów ciężarowych są gotowi na transformację. Jednak potrzebne są preferencje – dopłaty lub ulgi...
Nowe samochody ciężarowe można ładować w sieci publicznej, co pokazały nasze ostatnie testy. Liczymy, że także w...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas