Aktualizacja: 08.12.2024 07:34 Publikacja: 22.08.2021 04:30
Tesla Model 3
Foto: Tesla
Tesla od lat współpracuje z zewnętrznymi podmiotami zajmującymi się recyklingiem. Wszystko po to, by jak najbardziej rozwinąć możliwości odzysku materiałów z baterii wycofanych, z eksploatacji. Ma to być jeden ze sposobów na ograniczenia kosztów środowiskowych wydobycia materiałów, takich jak kobalt. W niedawnym raporcie stwierdzono m.in., że produkcja baterii litowo-jonowych emituje 61-106 kilogramów ekwiwalentu dwutlenku węgla na każdą wyprodukowaną kilowatogodzinę. Amerykański producent pojazdów elektrycznych we własnym raporcie zaznaczył: „pakiet baterii Tesli został zaprojektowany tak, by przetrwać sam pojazd. Z tego powodu niewiele baterii Tesli – nawet z prawie dziewięcioletnich samochodów Model S – zostało do tej pory wycofanych z eksploatacji". W fabrykach akumulatorów Tesli prowadzane są zamknięte procesy recyklingowe. Ma to zapewnić, że 100 proc. otrzymanych akumulatorów zostanie poddanych recyklingowi, a do 92 proc. metali ponownie wykorzystanych.
Jeszcze niedawno samochody elektryczne nie tylko stanowiły rzadkość na drogach, ale przede wszystkim były dobrem luksusowym, na które mogli sobie pozwolić nieliczni. Dziś sytuacja wygląda zupełnie inaczej, a doskonałym przykładem jest nowa Kia EV3, której ceny po dopłatach z programu “Mój Elektryk” zaczynają się już od 139 900 zł. To jednak nie wszystko, bo ten zgrabny crossover jest naszpikowany innowacjami i oferuje nawet ponad 770 km zasięgu w trybie miejskim! Zaciekawieni?
Kupując używanego elektryka, trzeba sprawdzić stan baterii. Wymiana na nową może kosztować więcej niż samo auto.
Paliwa syntetyczne czy wodór to nisza, nie są rozwiązaniem dla masowej dekarbonizacji. Współczesne samochody elektryczne dysponują dużym zasięgiem, szybko się też ładują – mówi Carla Wentzel, prezes Volkswagen Group Polska.
Producenci samochodów ciężarowych są gotowi na transformację. Jednak potrzebne są preferencje – dopłaty lub ulgi podatkowe, uproszczenie procedur administracyjnych związanych z budową sieci ładowarek, ale także inwestycje w zwiększanie przepustowości sieci energetycznej oraz dalsza zmiana miksu energetycznego kraju w stronę odnawialnych źródeł energii – mówi Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Obecnie klienci mogą sprawdzić opony niczym smartfony, mając dostęp do wnikliwych testów opon, co pozwala im porównywać i analizować konkretne modele i ich parametry w różnych warunkach.
Nowe samochody ciężarowe można ładować w sieci publicznej, co pokazały nasze ostatnie testy. Liczymy, że także w Polsce pojawi się program subsydiów dotyczących samochodów ciężarowych - stwierdza Igor Kaczorkiewicz, dyrektor ds. marketingu i PR w Daimler Truck Polska.
W raporcie „Orlen dla miast” koncern zastanawia się, jak budować współpracę między samorządem, biznesem i nauką na rzecz szeroko rozumianego zrównoważonego rozwoju – mówi Stanisław Barański, dyrektor Biura Zrównoważonego Rozwoju i Transformacji Energetycznej Orlen.
Niemieckie Stowarzyszenia nadzoru technicznego TÜV opublikowało tegoroczny raport przeglądów technicznych. Po raz pierwszy pod względem usterkowości zbadano dziesięć modeli w pełni elektrycznych.
Elon Musk zarabia miliardy dzięki rosnącym akcjom Tesli. Na horyzoncie widać także stanowisko doradcze w nowej administracji Trumpa. Coraz bardziej wartościowa staje się także Tesla.
Na razie wszystko jest w fazie spekulacji i domysłów. Ale sama zapowiedź prezydenta elekta USA o wprowadzeniu 60, a nawet 100 proc. proc. ceł na cały import z Chin już wpłynęła na działalność amerykańskich korporacji.
Wrocławski Clone Incorporated, start-up od kilku lat pracujący nad technologiami humanoidalnymi, pokazał światu efekty swoich zaawansowanych badań. W sieci firma umieściła film przedstawiający Torso, robota wyposażonego w sztuczne mięśnie i ścięgna.
Narasta fala spekulacji i kontrowersji wokół właściciela Tesli i platformy X. Jak się okazuje, miliarder Elon Musk jest w stałym kontakcie z rosyjskim prezydentem, a przy tym jest najhojniejszym donatorem kampanii prezydenckiej Donalda Trumpa.
Tesla Model 3 z większym zasięgiem jest już dostępny na polskim rynku. To model Long Range z napędem na tylne koła, który ma mieć zasięg 702 km (WLTP) i zużycie energii wynoszące 12.5 kWh/100km.
Według danych z amerykańskiego rynku motoryzacyjnego samochody elektryczne bardzo rzadko padają łupem złodziei. Pokazują to dane amerykańskiego Instytutu Ubezpieczeń Bezpieczeństwa Drogowego (Insurance Institute for Highway Safety). Szczególnie niepopularne wśród złodziei są modele Tesli.
„Przyszłość jest autonomiczna” – pod takim hasłem Elon Musk pokazał najnowszy ze swoich nowatorskich projektów, czyli zrobotyzowaną taksówkę i autobus. Dostęp do transportu ma być zdemokratyzowany, efektywny i wygodny – przekonuje miliarder.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas