Partner relacji: Kongres Nowej Mobilności
Aktualizacja: 21.11.2024 13:14 Publikacja: 25.09.2024 15:46
Foto: Mat. Prasowe
Partner relacji: Kongres Nowej Mobilności
© Licencja na publikację
© ℗ Wszystkie prawa zastrzeżone
Źródło: rp.pl
Partner relacji: Kongres Nowej Mobilności
Jeszcze niedawno samochody elektryczne nie tylko stanowiły rzadkość na drogach, ale przede wszystkim były dobrem luksusowym, na które mogli sobie pozwolić nieliczni. Dziś sytuacja wygląda zupełnie inaczej, a doskonałym przykładem jest nowa Kia EV3, której ceny po dopłatach z programu “Mój Elektryk” zaczynają się już od 139 900 zł. To jednak nie wszystko, bo ten zgrabny crossover jest naszpikowany innowacjami i oferuje nawet ponad 770 km zasięgu w trybie miejskim! Zaciekawieni?
Kupując używanego elektryka, trzeba sprawdzić stan baterii. Wymiana na nową może kosztować więcej niż samo auto.
Paliwa syntetyczne czy wodór to nisza, nie są rozwiązaniem dla masowej dekarbonizacji. Współczesne samochody elektryczne dysponują dużym zasięgiem, szybko się też ładują – mówi Carla Wentzel, prezes Volkswagen Group Polska.
Producenci samochodów ciężarowych są gotowi na transformację. Jednak potrzebne są preferencje – dopłaty lub ulgi podatkowe, uproszczenie procedur administracyjnych związanych z budową sieci ładowarek, ale także inwestycje w zwiększanie przepustowości sieci energetycznej oraz dalsza zmiana miksu energetycznego kraju w stronę odnawialnych źródeł energii – mówi Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Mamy nadzieję, że niedługo we współpracy z PKP PLK będą wybudowane nowe tory aglomeracyjne, metropolitalne i uruchomimy swoją własną kolej. Dzięki metropolii szybciej rozwijamy elektromobilność – deklaruje w rozmowie z „Rz” Kazimierz Karolczak, przewodniczący zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.
W 2025 r. Kongres Nowej Mobilności odbędzie się w Katowicach, a jego program będzie jeszcze szerszy niż dotychczasowy. Chcemy dołożyć więcej elementów związanych z samorządami, smart city czy OZE – zapowiada Maciej Mazur, prezes Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności.
Naszym celem jest zapewnienie ekologicznego transportu czy to przy użyciu samochodów, ciężarówek, statków, czy samolotów – mówi Sofie Defour, dyrektor ds. frachtu i klimatu w organizacji Transport i Środowisko, która prowadzi kampanie na rzecz czystego transportu w Europie.
Wyzwania związane z zagospodarowaniem ogniw z aut elektrycznych są bardzo poważne. Dotyczą zarówno bezpieczeństwa tego procesu, jak i jego efektywności.
Jednym z wyzwań stojących przed instytutami naukowymi i firmami jest zacieśnianie współpracy w celu komercyjnego wdrażania innowacyjnych rozwiązań, powstałych w wyniku prac badawczo-rozwojowych.
Region Morza Bałtyckiego staje przed szansą odegrania kluczowej roli w europejskiej transformacji energetycznej, a zielony wodór może się stać filarem tej zmiany.
Przyspieszenie procedur administracyjnych jest kluczowe w szybszym rozwoju rynku wodoru. Ważne będą także niższe koszty energii – ocenia Michał Grzybowski, kierownik zespołu analiz projektów wodorowych w Orlenie.
Gospodarka odpadami rozwija się zawsze trochę wolniej niż cały przemysł, bo musi się dostosować technologicznie i formalnie. Wiele osób nie zdaje sobie jeszcze sprawy z tego jak ważny będzie w przyszłości recykling – ocenia Robert Makieła, prezes Wastes Service Group.
Sieć Badawcza Łukasiewicz będzie współpracować przy komercjalizacji nauki i wykorzystaniu nowych technologii z Europejską Fundacją Innowacji oraz z Politechniką Łódzką.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas