Partner relacji: Kongres Nowej Mobilności
Aktualizacja: 15.12.2024 14:36 Publikacja: 26.09.2024 12:58
Małgorzata Kulis
Partner relacji: Kongres Nowej Mobilności
© Licencja na publikację
© ℗ Wszystkie prawa zastrzeżone
Źródło: rp.pl
Partner relacji: Kongres Nowej Mobilności
Jeszcze niedawno samochody elektryczne nie tylko stanowiły rzadkość na drogach, ale przede wszystkim były dobrem luksusowym, na które mogli sobie pozwolić nieliczni. Dziś sytuacja wygląda zupełnie inaczej, a doskonałym przykładem jest nowa Kia EV3, której ceny po dopłatach z programu “Mój Elektryk” zaczynają się już od 139 900 zł. To jednak nie wszystko, bo ten zgrabny crossover jest naszpikowany innowacjami i oferuje nawet ponad 770 km zasięgu w trybie miejskim! Zaciekawieni?
Kupując używanego elektryka, trzeba sprawdzić stan baterii. Wymiana na nową może kosztować więcej niż samo auto.
Paliwa syntetyczne czy wodór to nisza, nie są rozwiązaniem dla masowej dekarbonizacji. Współczesne samochody elektryczne dysponują dużym zasięgiem, szybko się też ładują – mówi Carla Wentzel, prezes Volkswagen Group Polska.
Nowe samochody ciężarowe można ładować w sieci publicznej, co pokazały nasze ostatnie testy. Liczymy, że także w Polsce pojawi się program subsydiów dotyczących samochodów ciężarowych - stwierdza Igor Kaczorkiewicz, dyrektor ds. marketingu i PR w Daimler Truck Polska.
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
Mamy nadzieję, że niedługo we współpracy z PKP PLK będą wybudowane nowe tory aglomeracyjne, metropolitalne i uruchomimy swoją własną kolej. Dzięki metropolii szybciej rozwijamy elektromobilność – deklaruje w rozmowie z „Rz” Kazimierz Karolczak, przewodniczący zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.
W 2025 r. Kongres Nowej Mobilności odbędzie się w Katowicach, a jego program będzie jeszcze szerszy niż dotychczasowy. Chcemy dołożyć więcej elementów związanych z samorządami, smart city czy OZE – zapowiada Maciej Mazur, prezes Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności.
Naszym celem jest zapewnienie ekologicznego transportu czy to przy użyciu samochodów, ciężarówek, statków, czy samolotów – mówi Sofie Defour, dyrektor ds. frachtu i klimatu w organizacji Transport i Środowisko, która prowadzi kampanie na rzecz czystego transportu w Europie.
Wyzwania związane z zagospodarowaniem ogniw z aut elektrycznych są bardzo poważne. Dotyczą zarówno bezpieczeństwa tego procesu, jak i jego efektywności.
Jednym z wyzwań stojących przed instytutami naukowymi i firmami jest zacieśnianie współpracy w celu komercyjnego wdrażania innowacyjnych rozwiązań, powstałych w wyniku prac badawczo-rozwojowych.
Region Morza Bałtyckiego staje przed szansą odegrania kluczowej roli w europejskiej transformacji energetycznej, a zielony wodór może się stać filarem tej zmiany.
Przyspieszenie procedur administracyjnych jest kluczowe w szybszym rozwoju rynku wodoru. Ważne będą także niższe koszty energii – ocenia Michał Grzybowski, kierownik zespołu analiz projektów wodorowych w Orlenie.
Gospodarka odpadami rozwija się zawsze trochę wolniej niż cały przemysł, bo musi się dostosować technologicznie i formalnie. Wiele osób nie zdaje sobie jeszcze sprawy z tego jak ważny będzie w przyszłości recykling – ocenia Robert Makieła, prezes Wastes Service Group.
Sieć Badawcza Łukasiewicz będzie współpracować przy komercjalizacji nauki i wykorzystaniu nowych technologii z Europejską Fundacją Innowacji oraz z Politechniką Łódzką.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas