W teściem uwzględniono prawie wszystkie dostępne opony ze wszystkich przedziałów cenowych. Od tanich z Dalekiego Wschodu, po te markowe z Francji czy USA. Produkty znanych marek premium, takich jak Goodyear, Continental, Michelin czy Bridgestone znalazły się na szczycie listy. Zwycięzców testu jest dwóch - opona Goodyear EfficientGrip Performance 2 oraz Continental PremiumContact 6. Jak oceniło ADAC to opony "które wyznaczają standardy w dziedzinie bezpieczeństwa jazdy".
Czytaj więcej
Carlos Tavares, dyrektor generalny grupy Stellantis, podczas prezentacji ubiegłorocznych wyników firmy, poruszył temat procedowanej przez Komisję Europejską normy Euro 7. Jego zdaniem wprowadzenie jej w życie za dwa lata jest kosztowne i nie przyniesie korzyści środowiskowych.
21 modeli – w tym wiele marek producentów premium – uzyskało zadowalającą ogólną ocenę. I tak np. opona Apollo Alnac, która ogólnie uzyskała ocenę zadowalającą, po przebiegu niecałych 30 tys.km zużyła się do wysokości bieżnika 1,6 mm. Dla porównania: Michelin e.Primacy o niskim oporze toczenia pokonała bez problemu dystans 72 tys. km. W teście wskazano też, że opona, która ma być dobra do wszystkiego niekoniecznie sprawdza się w każdych warunkach. Michelin e.Primacy jest zalecana nie tylko do silników spalinowych, ale także do samochodów elektrycznych, błyszczy w równowadze środowiskowej dzięki przekonującym osiągom pod względem zużycia, ma mieć małą ścieralność i dużą wydajności. Jednak jak wykazał test ADAC ta opona słabo radzi sobie na mokrych nawierzchniach. Z 80 km/h zatrzymuje się dopiero po 43,7 m. Dla porównania Conti PremiumContact 6 robi to już po 34,4 m.
Czytaj więcej
Opona Goodyera, która aż w 90 proc. składa się z materiałów odnawialnych, przeszła wszystkie obowiązujące testy regulacyjne i została dopuszczona do ruchu drogowego została zaprezentowana podczas targów Consumer Electronics Show w Las Vegas.
Siedem opon całkowicie zawiodło z katastrofalnymi właściwościami na mokrej nawierzchni. Przykładem jest chińska opona DoubleCoin, która jest wytrzymała, ale ma koszmarne wyniki hamowania na mokrej nawierzchni - 59,3 m z 80 km/h. Innymi słowy kiedy auto z oponą Continental PremiumContact 6 już stoi, te z DoubleCoin DC99 jedzie nadal z prędkością około 52 km/h.