The ICE St. Moritz 2023: Motoryzacyjna ekskluzywność na lodzie

W świecie motoryzacji są konkursy elegancji i jest Sankt Moritz. Kiedy na świecie warte miliony klasyki parkują na równo przyciętej trawie, w Szwajcarii ustawione są na zamarzniętym jeziorze, a niektóre nawet ścigają się na lodzie.

Publikacja: 27.02.2023 15:39

Lincoln Indianapolis, na drugim planie Mercedes C111

Lincoln Indianapolis, na drugim planie Mercedes C111

Foto: Albert Warner

Już magia tego miejsca jest wyjątkowa. Sankt Moritz jest jednym z najbardziej znanych i ekskluzywnych ośrodków sportów zimowych na świecie. Za noc w pięciogwiazdkowym Carlton Hotel zapłacić trzeba dobre 10 tys. zł, a w weekend kiedy odbywa się Concours d'Elegance dużo, dużo więcej. Tu nadal nosi się futra, a na nadgarstku limitowany zegarek Audemars Piguet. Kobiety, mężczyźni, dzieci i nawet psy są ubrane w kosztujące krocie ubrania. Jest na bogato. Na zamarzniętym jeziorze ustawiono miasteczko namiotowe, utworzony spory parking, jest nawet tor do jazdy.

Wyścigowy Auto Union budowany w latach 1934 - 1939

Wyścigowy Auto Union budowany w latach 1934 - 1939

Albert Warner

Mimo, że jesteśmy na wysokości 1800 m n.p.m tej zimy śniegu w tym roku jest znacznie mniej. Nikomu to nie przeszkadza, tak samo jak fakt, że jezioro w kilku miejscach... topnieje. Ekskluzywną imprezę odkryły dla siebie również marki samochodowe. Jest tu Maserati, Mercedes, ale też Pagani. No bo gdzie jak nie tu znaleźć można klientów. Impreza jest ekskluzywna, odwiedza ją około 5 tysięcy osób.

Pagani Zonda F

Pagani Zonda F

Albert Warner

Zaparkowane na półmetrowym lodzie klasyki zapierają podwójnie dech w piersi. Bo wrażenie robią nie tylko stare Maserati, Mercedesy, Ferrari czy Lamborghini, ale również sceneria z przepiękną górską panoramą. Są tu same rarytasy - prototypy, auta, które nigdy nie były wystawione na sprzedaż lub zostały wyprodukowane w kilku egzemplarzach. I tak zobaczyć było można Mercedesa C 111, w którym testowano silniki wankla, surrealistyczną Lancię Stratos Zero, czy stare Bugatti z oponami wyposażonymi w kolce. To mekka dla chcących obejrzeć wyjątkowe klasyki. Maserati wykorzystało ten wyjątkowy event do zaprezentowania swojego najnowszego modelu GranTurismo.

Czytaj więcej

Maserati GranTurismo: Definicja GT
Lancia Stratos Zero

Lancia Stratos Zero

Albert Warner

Zwieńczeniem całości jest fakt, że w drugim dniu imprezy te auta śmigają po lodowym torze. Nigdzie indziej nie zobaczysz wyścigowego Mercedesa sprzed drugiej wojny światowej czy starego Maserati sunącego bokiem po lodzie. Wszystko to obserwują goście, a ci z biletami VIP (cena 5600 zł) siedzą przy stolikach i obsługiwani są przez kelnerów jeżdżących na... łyżwach.

Maserati 450 S

Maserati 450 S

Albert Warner

Lancia Bertone Sibilo z roku 1978

Lancia Bertone Sibilo z roku 1978

Albert Warner

Jaguar XK 120 Streamliner

Jaguar XK 120 Streamliner

Albert Wraner

Mercedes 300 SL Roadster

Mercedes 300 SL Roadster

Albert Warner

Bentley 3 Litre

Bentley 3 Litre

Albert Warner

The ICE St. Moritz 2023

The ICE St. Moritz 2023

Albert Warner

Porsche 356

Porsche 356

Albert Warner

Maserati 3500 GT

Maserati 3500 GT

Albert Warner

Wyścigowy Auto Union budowany w latach 1934 - 1939

Wyścigowy Auto Union budowany w latach 1934 - 1939

Albert Warner

Ferrari 250 TDF

Ferrari 250 TDF

Albert Warner

Bentley 3 Litre

Bentley 3 Litre

Albert Warner

Lincoln Indianapolis

Lincoln Indianapolis

Albert Warner

Już magia tego miejsca jest wyjątkowa. Sankt Moritz jest jednym z najbardziej znanych i ekskluzywnych ośrodków sportów zimowych na świecie. Za noc w pięciogwiazdkowym Carlton Hotel zapłacić trzeba dobre 10 tys. zł, a w weekend kiedy odbywa się Concours d'Elegance dużo, dużo więcej. Tu nadal nosi się futra, a na nadgarstku limitowany zegarek Audemars Piguet. Kobiety, mężczyźni, dzieci i nawet psy są ubrane w kosztujące krocie ubrania. Jest na bogato. Na zamarzniętym jeziorze ustawiono miasteczko namiotowe, utworzony spory parking, jest nawet tor do jazdy.

Po Drodze
Najwolniejsze Ferrari na świecie ma silnik V12 i moc 780 KM. Rozpędza się do 24 km/h
Po Drodze
Przez UE Dacia musi zmodenizować modele Sandero, Sandero Stepway, Jogger i Logan
Po Drodze
Z tymi modelami musimy się pożegnać. Maserati Levante: Koniec pierwszego SUV-a
Po Drodze
Najmniej awaryjne SUV-y według rankingu ADAC. Na szczycie trzy niemieckie marki
Po Drodze
Renault Scenic zdobył tytuł Car of the Year 2024