Szef marki Volkswagen wyjaśnił, że istniejące modele Seata będą nadal produkowane aż do zakończenia cyklu modelowego, a to potrwa do 2030 roku. Po tym czasie marka jako taka nie zostanie wycofana, ale Seat przyjmie nową rolę. Wynika to z faktu, że potencjał zysku Cupry jest znacznie większy. - Hiszpańscy klienci również pozytywnie reagują na Cuprę. To najszybciej rozwijająca się marka w Europie. Cupra już teraz jest większa niż Alfa Romeo i Polestar. - komentuje Thomas Schäfer. Decyzja na korzyść Cupry i przeciwko Seatowi została podjęta już dawno, a sukces Cupry utwierdził szefów koncernu Volkswagena w tym przekonaniu.
Seat Arona
Już w maju 2023 r. holenderskie biuro prasowe hiszpańskiego producenta samochodów poinformowało, że Seat zostanie wycofany po 2030 r. Seat nadal pracuje nad rozwojem modeli Ibiza i Arona, aby móc je oferować do 2030 r. Nie wiadomo czy modele Ateca i Tarraco przetrwają tak długo i mogą zniknąć z oferty wcześniej. Leon, który będzie zmodernizowany w przyszłym roku pojawi się prawdopodobnie już wyłącznie jako Cupra Leon.
Czytaj więcej
Extreme E to najbardziej emocjonująca seria wyścigów jaką można sobie wyobrazić w czasie elektromobilności. Buggy napędzane prądem ścigają się w mieszanych damsko/męskich załogach po najbardziej ekstremalnych miejscach na ziemi.
Seat Tarraco