Ta marka samochodowa istnieje 73 lata. Za siedem lat zniknie z rynku

To już oficjalne: „Przyszłością Seata jest Cupra” – powiedział dyrektor generalny Volkswagena Thomas Schäfer, potwierdzając liczne plotki i wcześniej opublikowane informacje. Najpóźniej do 2030 roku Cupra zastąpi markę Seat.

Publikacja: 05.09.2023 09:05

Ta marka samochodowa istnieje 73 lata. Za siedem lat zniknie z rynku

Foto: mat. prasowe

Szef marki Volkswagen wyjaśnił, że istniejące modele Seata będą nadal produkowane aż do zakończenia cyklu modelowego, a to potrwa do 2030 roku. Po tym czasie marka jako taka nie zostanie wycofana, ale Seat przyjmie nową rolę. Wynika to z faktu, że potencjał zysku Cupry jest znacznie większy. - Hiszpańscy klienci również pozytywnie reagują na Cuprę. To najszybciej rozwijająca się marka w Europie. Cupra już teraz jest większa niż Alfa Romeo i Polestar. - komentuje Thomas Schäfer. Decyzja na korzyść Cupry i przeciwko Seatowi została podjęta już dawno, a sukces Cupry utwierdził szefów koncernu Volkswagena w tym przekonaniu.

Seat Arona

Seat Arona

mat. prasowe

Już w maju 2023 r. holenderskie biuro prasowe hiszpańskiego producenta samochodów poinformowało, że Seat zostanie wycofany po 2030 r. Seat nadal pracuje nad rozwojem modeli Ibiza i Arona, aby móc je oferować do 2030 r. Nie wiadomo czy modele Ateca i Tarraco przetrwają tak długo i mogą zniknąć z oferty wcześniej. Leon, który będzie zmodernizowany w przyszłym roku pojawi się prawdopodobnie już wyłącznie jako Cupra Leon.

Czytaj więcej

Wyścigi Extreme E: Elektrycznym buggy po lodzie i na pustyni
Seat Tarraco

Seat Tarraco

mat. prasowe

Seat pójdzie w mikromobilność

Seat w przyszłości ma umacniać swoją pozycję jako dostawcy usług mobilności. Po 2030 r. hiszpańska marka na pewno nie będzie już producentem samochodów. Zajmie się np. produkcją elektrycznych jednośladów, w ciągu ostatnich dwóch lat Seat sprzedał ich około 10 tys. sztuk na 15 rynkach. Ale rolą Seata będzie też dostarczenie mikromobilność dla młodych klientów. W fabrykach, które pozostaną po marce odbywać będzie produkcja dla innych marek z koncernu Volkswagena, zwłaszcza w fabryce w Martorell. Cupra natomiast ma zostać przekształcona w markę czysto elektryczną i adresowaną do młodej grupy docelowej na całym świecie. - Po roku 2030 Cupra będzie w pełni elektryczna. Wraz z Porsche Cupra będzie najszybciej zelektryfikowana w Grupie Volkswagena - mówi Wayne Griffiths, szef Cupry.

Seat Leon

Seat Leon

mat. prasowe

Seat Ateca

Seat Ateca

mat. prasowe

Czytaj więcej

Cupra będzie produkować swojego nowego SUV-a w Chinach

Szef marki Volkswagen wyjaśnił, że istniejące modele Seata będą nadal produkowane aż do zakończenia cyklu modelowego, a to potrwa do 2030 roku. Po tym czasie marka jako taka nie zostanie wycofana, ale Seat przyjmie nową rolę. Wynika to z faktu, że potencjał zysku Cupry jest znacznie większy. - Hiszpańscy klienci również pozytywnie reagują na Cuprę. To najszybciej rozwijająca się marka w Europie. Cupra już teraz jest większa niż Alfa Romeo i Polestar. - komentuje Thomas Schäfer. Decyzja na korzyść Cupry i przeciwko Seatowi została podjęta już dawno, a sukces Cupry utwierdził szefów koncernu Volkswagena w tym przekonaniu.

Tu i Teraz
Serbia chce udostępnić UE jedno z największych złóż litu na świecie
Tu i Teraz
Tesla przekłada debiut swojego nowego projektu. Robotaxi z problemami technicznymi
Tu i Teraz
Potentat naftowy wierzy w silniki spalinowe. Wchodzi do spółki z kwotą 31,7 mld zł
Tu i Teraz
Niemiecka Bundeswehra z miliardowym zamówieniem na terenowe Mercedesy
Materiał Promocyjny
Mała Księgowość: sprawdzone rozwiązanie dla małych i średnich przedsiębiorców
Tu i Teraz
Szef designu Rolls-Royce’a zamordowany w swoim domu w Bawarii