Prawie pięć lat po premierze modelu koncepcyjnego, która miała miejsce na targach IAA we Frankfurcie w 2019 roku Cupra Tavascan wchodzi do produkcji seryjnej. Wayne Griffiths, dyrektor generalny marek Seat i Cupra, już kilka miesięcy temu potwierdził plany rozpoczęcia produkcji. Tavascan będzie drugim po Cuprze Born samochodem elektrycznym hiszpańskiej marki i ma być czymś w rodzaju sportowego, kompaktowego SUV.
Czytaj więcej
Extreme E to najbardziej emocjonująca seria wyścigów jaką można sobie wyobrazić w czasie elektromobilności. Buggy napędzane prądem ścigają się w mieszanych damsko/męskich załogach po najbardziej ekstremalnych miejscach na ziemi.
Od strony technicznej Tavascan wykorzystuje platformę MEB Grupy Volkswagena. To płyta podłogowa przygotowana specjalnie dla modeli elektrycznych. Napędzany ma być dwoma silnikami elektrycznymi – po jednym przy osi, które łącznie mają moc 306 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h ma zająć mniej niż 6,5 s. Akumulator litowo-jonowy o pojemności 77 kWh magazynuje energię na zasięg do 450 km.
Cupra Tavascan
Cupra Tavascan będzie produkowany w chińskiej fabryce Volksewagena, która działa jako spółka joint venture gdzie od 2023 roku mają być produkowane różne modele oparte na platformie MEB. Według Automotive News Europe powodem przeniesienia produkcji Cupry do Chin mają być ograniczone moce produkcyjne w Europie.