Cupra będzie produkować swojego nowego SUV-a w Chinach

Cupra Tavascan, napędzany elektrycznie SUV coupe, który wejdzie do produkcji seryjnej w 2024 roku będzie produkowany w Chinach. Będzie to druga elektryczna Cupra po kompaktowym Born.

Publikacja: 11.12.2022 10:34

Cupra Tavascan

Cupra Tavascan

Foto: mat. prasowe

Prawie pięć lat po premierze modelu koncepcyjnego, która miała miejsce na targach IAA we Frankfurcie w 2019 roku Cupra Tavascan wchodzi do produkcji seryjnej. Wayne Griffiths, dyrektor generalny marek Seat i Cupra, już kilka miesięcy temu potwierdził plany rozpoczęcia produkcji. Tavascan będzie drugim po Cuprze Born samochodem elektrycznym hiszpańskiej marki i ma być czymś w rodzaju sportowego, kompaktowego SUV.

Czytaj więcej

Wyścigi Extreme E: Elektrycznym buggy po lodzie i na pustyni

Od strony technicznej Tavascan wykorzystuje platformę MEB Grupy Volkswagena. To płyta podłogowa przygotowana specjalnie dla modeli elektrycznych. Napędzany ma być dwoma silnikami elektrycznymi – po jednym przy osi, które łącznie mają moc 306 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h ma zająć mniej niż 6,5 s. Akumulator litowo-jonowy o pojemności 77 kWh magazynuje energię na zasięg do 450 km.

Cupra Tavascan

Cupra Tavascan

mat. prasowe

Cupra Tavascan będzie produkowany w chińskiej fabryce Volksewagena, która działa jako spółka joint venture gdzie od 2023 roku mają być produkowane różne modele oparte na platformie MEB. Według Automotive News Europe powodem przeniesienia produkcji Cupry do Chin mają być ograniczone moce produkcyjne w Europie.

Czytaj więcej

Porsche 911 Dakar: Kultowe Porsche w wersji terenowej. Powstanie tylko 2500 egz.

Prawie pięć lat po premierze modelu koncepcyjnego, która miała miejsce na targach IAA we Frankfurcie w 2019 roku Cupra Tavascan wchodzi do produkcji seryjnej. Wayne Griffiths, dyrektor generalny marek Seat i Cupra, już kilka miesięcy temu potwierdził plany rozpoczęcia produkcji. Tavascan będzie drugim po Cuprze Born samochodem elektrycznym hiszpańskiej marki i ma być czymś w rodzaju sportowego, kompaktowego SUV.

Od strony technicznej Tavascan wykorzystuje platformę MEB Grupy Volkswagena. To płyta podłogowa przygotowana specjalnie dla modeli elektrycznych. Napędzany ma być dwoma silnikami elektrycznymi – po jednym przy osi, które łącznie mają moc 306 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h ma zająć mniej niż 6,5 s. Akumulator litowo-jonowy o pojemności 77 kWh magazynuje energię na zasięg do 450 km.

Samochód Jutra
Honda Prelude powraca. Także do Europy. I nie będzie SUV-em
Samochód Jutra
Mercedes-AMG PureSpeed Concept: Nawet Lewis Hamilton oniemiał z wrażenia
Samochód Jutra
BMW Skytop Concept: Targa, która może pojawiać się w limitowanej serii
Samochód Jutra
Nowa francuska limuzyna. To będzie współczesna interpretacja Citroena DS
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Samochód Jutra
Superciężarówka Kenworth. Wygląda kosmicznie, napędza ją silnik diesla