Produkcja Lotusa Elise dobiegła końca. Zaprezentowany w 1995 roku lekki samochód sportowy otrzymał swoją nazwę od wnuczki ówczesnego właściciela Lotusa - Elisy Artioli, która teraz przejęła ostatni wyprodukowany egzemlparz tego modelu. W latach 90. Lotus należał do kochającego samochody włoskiego biznesmena Romano Artioli, który z wielką miłością i zaangażowaniem wskrzesił markę Bugatti. To za jego czasu powstał m.in. Elise - oparty na bardzo lekkim, klejonym i nitowanym aluminiowym podwoziu, z wieloma częściami nadwozia jak np. drzwi wykonanych z włókien szklanych. Samochód był tak lekki, tani i dobry. Elise stała się jednym z filarów Lotusa. Przez 25 lat wyprodukowano trzy serie. Łącznie 35 124 egzemplarzy. Elise jest też dawcą dla Tesli Roadster.
Elisa Artioli i ostatni Lotus Elise
Podczas szukania nazwy dla tego modelu jasne było, że pierwsza litera musi rozpoczynać się na "e". Pozostałe modele ówczesnej gamy nosiły takie nazwy jak Elite, Elan, Éclat. Praktycznie wszystkie nazwy Lotusów jeśli nie noszą oznaczenia liczbo to zaczynają się na "e" (poza modelami Nine, Ten). Podobno kiedy wnuczka Artioliego, dwuletnia Elisa usiadła na siedzeniu kierowcy jednego z prototypów w koszulce z napisem: „Jestem Elise” dziadek postanowił, że to właśnie jej imieniem chce nazwać nowy model. Była jeszcze opcja nr. 2 - córka Artioliego miała na imię Elena.
Czytaj więcej
Mercedes nie będzie oferował specjalistycznej wersji taxi od 2023 roku w modelu E. Klasa B, którą również można kupić w kolorze puddingu zostanie całkowicie wycofana z oferty.
Elisa Artioli i ostatni Lotus Elise