To był krótki i raczej zawstydzający występ Lotusa Evija. Po starcie, na prostym odcinku auto po przejechaniu nie więcej niż 100 metrów z dymiącymi kołami wpadło w poślizg z całym impetem uderzyło w bandę. Nie wiadomo czy przyczyną wypadku był błąd kierowcy czy też usterka techniczna. Ani organizator, ani Lotus nie skomentowali jeszcze zdarzenia. Nie wiadomo też kto siedział za kierownicą samochodu. Na oficjalnej liście rejestracyjnej do tego egzemplarza nie przypisano żadnego kierowcy. W wypadku nikt nie odniósł obrażeń, tor został szybko naprawiony i ponownie oddany do użytku.
Czytaj więcej
„Sedan”, „elektryczny” i „z fabryki w Chinach”. Te hasła jeszcze niedawno nie kojarzyły się z marką Lotus. Teraz wszystko się zmienia.
Goodwood Festival of Speed to coroczny festiwal sportów motorowych, na którym prezentowane są aktualne i historyczne pojazdy wyścigowe. Liczba odwiedzających widzów została ograniczona do 150 000 osób. Goodwood stał się wyjątkowo prestiżową imprezą, na której wielu producentów po raz pierwszy prezentuje swoje nowe modele aut.
Elektryczny Lotus ma moc 2011 KM i rekord na Nurburgringu
Lotus Evija X podczas pierwszej próby bicia rekordu latem 2023 roku na Nordschleife zakończyła się niepowodzeniem. Dopiero druga próba wiosną 2024 roku zakończyła się sukcesem. Lotus Evija X o mocy 2011 KM z napędem w pełni elektrycznym ustanowił rekordowy czas 6:24,047 minut. To najszybszy czas dla samochodu seryjnego. Lotus pobił poprzedni rekord wynoszący 6:35 minut, który ustanowił AMG One. Oficjalnie tylko dwa samochody były szybsze od Lotusa na torze Nurburgring - elektryczny wyścigowy Volkswagen ID.R Pikes Peak ID.R o mocy 680 KM (6:05 minut) i hybrydowy potwór Porsche 919 Evo z czasem 5:19,55.