Reklama
Rozwiń
Reklama

Lotus ma SUV-a i to elektrycznego

Od dziesięcioleci nazwa Lotus jest w świecie motoryzacji synonimem małych i bardzo lekkich samochodów sportowych. Teraz angielski producent otwiera zupełnie nowy rozdział w historii.

Publikacja: 31.03.2022 12:21

Lotus ma SUV-a i to elektrycznego

Foto: mat. prasowe

Chińska grupa Geely ma wielkie plany związane ze spółką zależną Lotus, którą przejęła w 2017 roku. Dwa sportowe samochody Evija i Emira już zapowiadają reorientację tradycyjnej brytyjskiej marki. Teraz dołączył do niego zupełnie nowy model o nazwie Eletre. To pięciometrowy SUV z napędem elektrycznym. To pierwszy pięciodrzwiowy model Lotusu i oczywiści pierwszy SUV, który brytyjska firma będzie produkować seryjnie.

Model Eletre został wyposażony w dwusilnikowy napęd na wszystkie koła o mocy 600 KM. Ma to pozwolić na sprint od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 3 sekund. Prędkość maksymalna ma wynosić 260 km/h. Stąd Lotus nazywa Eletre hiper-SUV-em. Aby zapewnić zasięg 600 km zabudowano akumulator o pojemności 100 kWh. Dzięki technologii szybkiego ładowania, na stacji ładowania o mocy 350 kW powinno być możliwe załadowanie zasięgu 400 km w ciągu 20 minut.

Foto: mat. prasowe

Aluminiowe nadwozie uzupełniają różne elementy wykonane z włókna węglowego. Układ jezdny z pięciowahaczowym zawieszeniem tylnym posiada elektronicznie sterowane amortyzatory i zawieszenie pneumatyczne. Za dodatkową opłatą można zamówić 23-calowe koła, ceramiczne hamulce i tylne skrętne koła. Opcjonalnie dostępne są również cyfrowe lusterka zewnętrzne.

Czytaj więcej

Maserati Grecale: Nadzieja na jeszcze lepszą przyszłość
Reklama
Reklama

We wnętrzu mamy mini-wyświetlacz za kierownicą, wyświetlacz head-up oraz 15,1-calowy ekran dotykowy na konsoli środkowej. Z tyłu można zamontować klasyczną kanapę dla maksymalnie trzech osób lub dwa indywidualne fotele o sportowym kształcie. W wersji czteromiejscowej, e-SUV oferuje szeroką konsolę środkową z tyłu, ze schowkiem, uchwytami na kubki i 9-calowym ekranem dotykowym.

Lotus nie podał jeszcze ceny. Nowy model produkowany będzie w Wuhan w Chinach. Taśmy montażowe mają ruszyć pod koniec roku, a pierwsze egzemplarze trafią do klientów w Europie na początku 2023 roku.

Foto: mat. prasowe

Foto: mat. prasowe

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Nowa Honda Civic wyłącznie z napędem hybrydowym
Premiery
Cupra Leon VZ TCR to hot hatch starej szkoły. Powstanie tylko 499 sztuk
Premiery
Porsche zrobiło z 20-letniego używanego auta nowy samochód. Kosztowało to miliony
Premiery
Ferrari Amalfi: Elegancja codzienności, precyzja toru, dusza gran turismo
Premiery
Powstanie tylko 90 egz. Limitowane Porsche 911 GT3 za prawie 1,9 mln zł
Premiery
Ten chiński SUV kosztuje tylko 30 tys. zł. Nowe auto za cenę używanego
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama