Mercedes i taxówka to w wielu krajach bardzo popularne połączenie. Przed obecną erą hybryd auta z gwiazdą na masce stały się do tego stopnia popularne w biznesie przewozu osób, że Mercedes rozpoczął produkcję specjalnie pod tym kątem przygotowanych wersji. Według raportu „Wirtschaftswoche”, Mercedes planuje zaprzestać oferowania nowych modeli Klasy E W214 i S214 (czyli sedana i kombi) jako taksówki i to już od 2023 roku. Klasa B zostanie również wycofana jako wersja taxi. Nowa Klasa C nie doczekała się edycji Taxi Edition.
Czytaj więcej
Daimler Truck AG poinformowało o rezygnacji ze współpracy z firmą Kamaz. Z kolei Mercedes-Benz Group AG sprzedaje udziały w rosyjskim koncernie. To kolejny cios dla rosyjskich firm w związku z wojną prowadzoną na Ukrainie.
Mercedes tłumaczy tą decyzję optymalizowaniem oferty i w wypowiedziach twierdzi, że powróci do tego segmentu rynku. Sprzedaż modeli taksówek Klasy E i B spadła o 75 procent tylko w ciągu ostatnich czterech lat. Analizy rynku przeprowadzone przez Mercedesa wykazały, że w przyszłości zapotrzebowanie na transport pasażerski będzie wzrastać w szczególności na przestronne, wielofunkcyjne pojazdy z wyższym wejściem i maksymalnie siedmioma miejscami siedzącymi.
Czytaj więcej
Niemiecki gigant motoryzacji od 1 lutego 2022 nazywa się oficjalnie Mercedes-Benz Group AG. Jego prezes Ola Källenius ma nadzieję, że zwiększy to wartość rynkową firmy mocnej w segmencie premium.
Wygląda jednak na to, że Mercedes nie wycofa się całkowicie z biznesu taksówkowego. Nowy Mercedes Klasy T i jego elektryczna wersja, EQT mają by dostępne jako wersja taksówki. Prawdopodobnie w ofercie pojawią się również inne modele elektryczne w kolorze puddingu jak np EQE.