Jenson Button został mistrzem świata Formuły 1 w 2009 roku. Po odejściu z F1 Brytyjczyk około trzy lata temu wraz z trzema kolegami, projektantem Markiem Stubbsem, prezenterem radiowym i telewizyjnym i specjalistą od silników Antem Ansteadem oraz konsultantem biznesowym i prawnikiem Rogerem Behle wskrzesił markę Radford, która do 1975 roku tworzyła specjalne nadwozia dla luksusowych modeli Rolls-Royce, Bentleya i Astona Martina. Aktualny Radford skupił się na marce Lotus i stworzył nową edycję legendarnego Lotus Type 62.
Radford Lotus 62-2
Czytaj więcej
„Sedan”, „elektryczny” i „z fabryki w Chinach”. Te hasła jeszcze niedawno nie kojarzyły się z mar...
Teraz odrodzona firma może ponownie znaleźć się na skraju upadku, ponieważ marka Radford ogłosiła upadłość. Konkretnie jest to postępowanie tzw. „Rozdziału 11” oparte na prawie amerykańskim (złożono je w stanie Delaware) przez spółkę-matkę Finest Coachbuilding Group LLC, z którą spółka chce dokonać redystrybucji swoich długów. - Restrukturyzacja zadłużenia pozwala nam przystąpić do zmiany właściciela w sposób pozwalający nam kontynuować naszą codzienną działalność – twierdzi Dan Bednarski, dyrektor finansowy Finest Coachbuilding. Jednak z doniesień medialnych wynika, że Bednarskiemu i współwłaścicielowi grożą procesy cywilne m.in. za złe zarządzanie, oszustwa i sprzeniewierzenie kapitału spółki. Według relacji Bednarskiego sędziowie wielokrotnie stwierdzali, że nie ma wystarczających dowodów na poparcie tej tezy. Dan Bednarski chce dla marki Radford w toku postępowania upadłościowego pozyskać nowe fundusze, aby móc kontynuować produkcję sportowych Lotusów.
Radford Lotus 62-2