Jenson Button został mistrzem świata Formuły 1 w 2009 roku. Po odejściu z F1 Brytyjczyk około trzy lata temu wraz z trzema kolegami, projektantem Markiem Stubbsem, prezenterem radiowym i telewizyjnym i specjalistą od silników Antem Ansteadem oraz konsultantem biznesowym i prawnikiem Rogerem Behle wskrzesił markę Radford. Ta marka jako do 1975 roku tworzyła specjalne nadwozia dla luksusowych modeli Rolls-Royce, Bentley'a i Astona Martina. Aktualny Radford skupił się na marce Lotus i stworzył nową edycję legendarnego Lotus Type 62.
Radford Lotus 62-2
Czytaj więcej
„Sedan”, „elektryczny” i „z fabryki w Chinach”. Te hasła jeszcze niedawno nie kojarzyły się z marką Lotus. Teraz wszystko się zmienia.
Teraz odrodzona firma może ponownie znaleźć się na skraju upadku, ponieważ marka Radford ogłosiła upadłość. Konkretnie jest to postępowanie tzw. „Rozdziału 11” oparte na prawie amerykańskim (złożono je w stanie Delaware) przez spółkę-matkę Finest Coachbuilding Group LLC, z którą spółka chce dokonać redystrybucji swoich długów. - Restrukturyzacja zadłużenia pozwala nam przystąpić do zmiany właściciela w sposób pozwalający nam kontynuować naszą codzienną działalność – twierdzi Dan Bednarski, dyrektor finansowy Finest Coachbuilding. Jednak z doniesień medialnych wynika, że Bednarskiemu i współwłaścicielowi grożą procesy cywilne m.in. za złe zarządzanie, oszustwa i sprzeniewierzenie kapitału spółki. Według relacji Bednarskiego sędziowie wielokrotnie stwierdzali, że nie ma wystarczających dowodów na poparcie tej tezy. Dan Bednarski chce dla marki Radford w toku postępowania upadłościowego pozyskać nowe fundusze, aby móc kontynuować produkcję sportowych Lotosów.
Radford Lotus 62-2