Kia wchodzi na rynek w nowy segment. Powalczy o klienta samochodów użytkowych

Kia po raz pierwszy wzięła udział w targach pojazdów użytkowych IAA w Hanowerze. Tam miała miejsce premiera lekkich pojazdów użytkowych. Były to modele koncepcyjne, ale wersje seryjne, które na rynek trafią w połowie 2025 roku są obecnie poddawane testom.

Publikacja: 26.09.2024 09:22

Jest duża szansa, że seryjna Kia PV5 nie będzie dużo różnić się od modelu koncepcyjnego

Jest duża szansa, że seryjna Kia PV5 nie będzie dużo różnić się od modelu koncepcyjnego

Foto: Albert Warner

W sieci pojawiły się pierwsze zdjęcia mocno zakamuflowanej Kii PV5. To jedna z furgonetek, które były zaprezentowane na targach w Hanowerze w formie modeli koncepcyjnych. Wygląda na to, że koreański producent może zaszokować segment swoim atrakcyjnym wyglądem. Kształt nadwozia będzie w formie pudełka, ale detale jak np. światła LED mogą mieć niecodzienne jak na tą klasę aut kształty. Zresztą Kia znana jest z tego, że ich koncepcyjne modele są zbliżone do wersji produkcyjnych.

Kia PV5

Kia PV5

Albert Warner

Czytaj więcej

Kia EV6 przeszła modernizację. Czy Tesla Model 3 ma się czego obawiać?

Różne modele PV5 są przeznaczone do różnych celów. Pierwszy wariant PV5 jest specjalnie przeznaczony do transportu osób i będzie oferować wnętrze, w którym ludzie mogą również stać. Wersja z wysokim dachem to natomiast typowy transporter z przejściem do przestrzeni ładunkowej. PV5 ma około 4,7 m długości, wersja do przewozu osób i furgonetka mają wysokość 1,9 m. Auta będą w pełni elektryczne, z architekturę 400 V i będą produkowane w Korei. Kia PV5 będzie musiała stawić czoła takim konkurentom jak Ford E-Transit, Mercedes E-Vito i Volkswagen ID.Buzz Cargo.

Kia PV5

Kia PV5

Albert Warner

Kia wchodzi w segment elektrycznych aut dostawczych

Realizacja projektu będzie przebiegać w trzech fazach: Faza 1 rozpoczyna się wprowadzeniem Kia PV5 jako wszechstronnego pojazdu elektrycznego dostosowanego do potrzeb klienta. W fazie 2, obejmującej lata 2027–2032, Kia zamierza uzupełnić gamę modeli PBV i opracować platformy oparte na sztucznej inteligencji. Faza 3 – od 2032 roku ma pojawić się samochód, który ma umożliwić swobodne dostosowywanie do życzeń klienta. Pojazdy będą miały także funkcję V2X, która umożliwia ładowanie dwukierunkowe. Platform Beyond Vehicle (PBV). To pomysł Koreańczyków na zrewolucjonizowanie rynku lekkich pojazdów użytkowych. Kia w koncepcyjnych modelach prezentuje niecodzienną w tej klasie aut stylistykę, napęd elektryczny i siedem lat lub 150 000 km gwarancji.

Kia PV5

Kia PV5

Albert Warner

Kia PV5

Kia PV5

Albert Warner

Czytaj więcej

Kia EV9: Rodzinny, elektryczny gigant

W sieci pojawiły się pierwsze zdjęcia mocno zakamuflowanej Kii PV5. To jedna z furgonetek, które były zaprezentowane na targach w Hanowerze w formie modeli koncepcyjnych. Wygląda na to, że koreański producent może zaszokować segment swoim atrakcyjnym wyglądem. Kształt nadwozia będzie w formie pudełka, ale detale jak np. światła LED mogą mieć niecodzienne jak na tą klasę aut kształty. Zresztą Kia znana jest z tego, że ich koncepcyjne modele są zbliżone do wersji produkcyjnych.

Samochód Jutra
Restomod Renault R17: Coupe w stylu retro z szansą na seryjną produkcję
Samochód Jutra
Tak będzie wyglądała nowa Skoda. Elektryczny kompaktowy SUV zadebiutuje niebawem
Samochód Jutra
Wnętrze nowej Skody będzie zbudowane z używanej odzieży i sieci rybackich
Samochód Jutra
Na następną dekadę Porsche planuje Cayenne z trzema rodzajami napędu
Samochód Jutra
Honda Prelude powraca. Także do Europy. I nie będzie SUV-em