Dzięki modelowi Favorit Skoda, która w 1987 roku była jeszcze niezależna od Volkswagena (stało się to w 1991 r.), wprowadziła na rynek nowocześnie wyglądający mały samochód, który mógł nawiązać walkę, przynajmniej na rynkach wschodnich z zachodnimi pojazdami pod względem użyteczności i właściwości jezdnych. Favorit hatchback był napędzany 1,3-litrowym czterocylindrowym silnikiem benzynowym o mocy do 68 KM. Później pojawiła się wersja kombi pod nazwą Forman. W 1994 roku Favorit został zastąpiony przez Felicię.
Nowa interpretacja Skody Favorit
Czytaj więcej
Skoda powiększa rodzinę Elroq o topowy model RS. Kompaktowy SUV z napędem elektrycznym o mocy 340...
Dzięki nowemu Favoritowi projektant Skody Ljudmil Slavov chce ponownie oddać hołd oryginalnemu modelowi. Skoa Favorit, którą Slavov opracował w wolnym czasie, jest zgodna z obecnym projektem Modern Solid czeskiej firmy. Szkice projektowe pokazują czyste, proste nawozie kompaktowego i praktycznego auta. Chociaż zachowano kultowe elementy oryginalnego modelu, nowoczesny Favorit nie wygląda na retro. Slavov otrzymał wsparcie dla projektu Favorit od projektanta zewnętrznego Davida Stingla, który był głównie odpowiedzialny za modelowanie 3D.
Nowa interpretacja Skody Favorit