Kia EV6 przeszła modernizację. Czy Tesla Model 3 ma się czego obawiać?

Kia EV6 jest pierwszym z elektrycznych modeli marki „nowej ery”. Teraz przechodzi odświeżenie i upodabnia się do większego EV9.

Publikacja: 14.06.2024 05:17

Zmodernizowana Kia EV6

Zmodernizowana Kia EV6

Foto: mat. prasowe

Atrakcyjna, futurystyczna stylistyka. Rozsądne zasięgi i szybki czas ładowania zapewniany przez wykorzystanie architektury 800V. Dobre osiągi (zwłaszcza w wersji GT o mocy 585 KM - tam są raczej „świetne”) i konkurencyjna cena. Oto zalety Kii EV6, dzięki którym model zdobył szereg nagród - z tytułem Samochodu Roku na czele - i wywalczył sobie niezłe miejsce w statystykach sprzedaży. Ale segment modeli EV rozwija się błyskawicznie i to, co dziś jest nowoczesne, jutro może nadawać się co najwyżej do muzeum. Dlatego częste liftingi są koniecznością, a Kia o tym wie.

Kia EV6

Kia EV6

mat. prasowe

Kia EV6 po modernizacji została zaprezentowana w Korei. W Europie pojawi się za kilka miesięcy, warto jednak sprawdzić, czego możemy się spodziewać. Czy EV6 2025 będzie różnić się od znanego obecnie modelu z zewnątrz? Owszem - i to pomimo że Kia zdecydowanie nie zdążyła się jeszcze zestarzeć. Najmocniej zmieni się przód auta. Nowe lampy i zderzaki sprawią, że EV6 będzie lepiej pasować do najnowszych modeli marki, takich jak EV9 czy nadchodzący EV5. Wprowadzono także nowe wzory felg, przypominające te z największego SUV-a Kii. W gamie pojawią się również nowe odcienie lakieru.

Czytaj więcej

Nowa elektryczna Kia EV3. Może powalczyć z Volvo, ma zasięg 600 km
Kia EV6

Kia EV6

mat. prasowe

Co zmieni się we wnętrzu? Tutaj też będzie można dość szybko zauważyć zmiany. Kierownica wygląda jak ta z EV9, zmieniono również ekrany (zarówno za kierownicą, jak i ten główny), a samochód może teraz pobierać aktualizacje systemowe „z chmury”. Systemy Android Auto i Apple CarPlay będą działać bez użycia kabli. Ulepszono także wyświetlacz head-up i nawigację, a lusterko wsteczne może być cyfrowe (czyli wykorzystujące obraz z kamery). Jeśli ktoś nie lubi błyszczących plastików piano black, lifting EV6 go ucieszy. Pojawiły się matowe materiały (np. na tunelu środkowym) i stonowane kolory tapicerki.

Kia EV6

Kia EV6

mat. prasowe

Nowa Kia EV6 — większy akumulator i więcej mocy

Dużo zmieniło się także w kwestii technicznej. Akumulator 77,4 kWh ustępuje miejsca baterii o pojemności 84 kWh, co pozwoli na zwiększenie zasięgu w wersji tylnonapędowej do 494 km z 475 km (przynajmniej w Korei, na wyniki pomiarów WLTP wciąż czekamy). Parametry dotyczące ładowania nie uległy zmianie - uzupełnienie energii od 10 do 80% trwa 18 minut, a maksymalna moc do uzyskania na ładowarce to 350 kW. O ile więc osiągi w tym zakresie się nie polepszyły, EV6 może szybciej jeździć. Moc silnika odmiany RWD wzrosła ze 170 do 228 KM. Wersja AWD osiąga (bez zmian) 325 KM i 650 Nm. Nowe EV6 otrzyma amortyzatory z szerszym zakresem pracy i ze zmiennym stopniem tłumienia, reagujące automatycznie na warunki drogowe. Poza tym, nadwozie zostało usztywnione (zwłaszcza w rejonie słupków B), a w środku ma być przyjemniej, m.in. za sprawą wyciszenia silników. Cen EV6 2025 jeszcze nie znamy. Szczegóły europejskiej oferty poznamy w najbliższych tygodniach. Konkurent Tesli Model 3 obecnie kosztuje nie mniej niż 209 990 zł. Jeśli stanieje, amerykański samochód może być w tarapatach.

Kia EV6

Kia EV6

mat. prasowe

Kia EV6

Kia EV6

mat. prasowe

Kia EV6

Kia EV6

mat. prasowe

Czytaj więcej

Kia EV9: Rodzinny, elektryczny gigant

Atrakcyjna, futurystyczna stylistyka. Rozsądne zasięgi i szybki czas ładowania zapewniany przez wykorzystanie architektury 800V. Dobre osiągi (zwłaszcza w wersji GT o mocy 585 KM - tam są raczej „świetne”) i konkurencyjna cena. Oto zalety Kii EV6, dzięki którym model zdobył szereg nagród - z tytułem Samochodu Roku na czele - i wywalczył sobie niezłe miejsce w statystykach sprzedaży. Ale segment modeli EV rozwija się błyskawicznie i to, co dziś jest nowoczesne, jutro może nadawać się co najwyżej do muzeum. Dlatego częste liftingi są koniecznością, a Kia o tym wie.

Pozostało 84% artykułu
Premiery
McLaren W1: Nowy hipersamochód. Bez biegu wstecznego, ale z niską masą własną
Cykl Partnerski
Miasta w dobie zmiany klimatu
Premiery
Mazda 6 wróci do salonów. Jej pochodzenie i napęd zaskakuje
Premiery
Minivan wraca do łask. Zaskakujący powrót Chryslera Voyagera
Premiery
Nowy Volkswagen Passat limuzyna istnieje. To 5-metrowy sedan z trzema ekranami
Premiery
Volkswagen zrezygnował ze swoich konstrukcji. Oto nowy VW Transporter i Caravelle