Dzięki 16 cylindrom i czterem turbosprężarkom Bugatti W16 zdominował erę supersportowych samochodów. Teraz W16 jest historią. Mate Rimac, dyrektor generalny Bugatti przedstawił nowy wolnossący silnik V16 o pojemności 8,3 litra, opracowany wspólnie z firmą Cosworth. Nie ma Żadnych turbosprężarek za to ogranicznik na 9 tys. obrotów i dźwięk, przed którym fani będą klękać.
Silnik V16 nowego modelu Bugatti
Czytaj więcej
Kiedy pary małżeńskie spełniają wspólne życzenie wręcz na pewno nie myślą o takim. W tym przypadku podwójne marzenie było takie samo: Bugatti Chiron Super Sport.
Dwa gigantyczne, długie na metr, ośmiocylindrowe rzędy silnika V16 są rozstawione pod kątem 90 stopni. Nad głowicami cylindrów umieszczono 16 grubych i długich na ramię kominów wlotowych wykonanych z karbonu. Podobnie jak w Chironie, silnik w jego następcy – Bugatti nie ujawnił jeszcze nazwy nowego modelu – będzie umieszczony bezpośrednio za pierwszym rzędem siedzeń w ogromnym karbonowym monocoque. Wraz z umieszczoną za nią ośmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią biegów, ogromna jednostka napędowa ma dobre dwa metry długości. Wolnossący silnik o mocy 1000 KM jest wspomagany przez trzy stałe silniki elektryczne o mocy 340 KM każdy. Jeden znajduje się w skrzyni biegów przy tylnej osi, pozostałe dwa są zabudowane na przedniej osi i sprawią, że nowe Bugatti będzie miało napęd na wszystkie koła. Bugatti określa wydajność nowej jednostki napędowej na około 1800 KM.
Bugatti Chiron Super Sport