Nowy model Bugatti będzie napędzany 16-cylindrową hybrydą o mocy 1800 KM

Bugatti chce wkrótce przedstawić następcę modelu Chiron. Na pierwszych zdjęciach pokazano póki co wysokoobrotowy, wolnossący silnik V16. Teraz Mate Rimac, dyrektor generalny marki zdradza kilka nowych szczegółów.

Publikacja: 27.04.2024 16:47

Silnik nowego Bugatti będzie w układzie V16

Silnik nowego Bugatti będzie w układzie V16

Foto: mat. prasowe

Dzięki 16 cylindrom i czterem turbosprężarkom Bugatti W16 zdominował erę supersportowych samochodów. Teraz W16 jest historią. Mate Rimac, dyrektor generalny Bugatti przedstawił nowy wolnossący silnik V16 o pojemności 8,3 litra, opracowany wspólnie z firmą Cosworth. Nie ma Żadnych turbosprężarek za to ogranicznik na 9 tys. obrotów i dźwięk, przed którym fani będą klękać.

Silnik V16 nowego modelu Bugatti

Silnik V16 nowego modelu Bugatti

mat. prasowe

Czytaj więcej

Para z USA zrobiła sobie prezent. Dwa nowe Bugatti Chiron za ok. 40mln zł

Dwa gigantyczne, długie na metr, ośmiocylindrowe rzędy silnika V16 są rozstawione pod kątem 90 stopni. Nad głowicami cylindrów umieszczono 16 grubych i długich na ramię kominów wlotowych wykonanych z karbonu. Podobnie jak w Chironie, silnik w jego następcy – Bugatti nie ujawnił jeszcze nazwy nowego modelu – będzie umieszczony bezpośrednio za pierwszym rzędem siedzeń w ogromnym karbonowym monocoque. Wraz z umieszczoną za nią ośmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią biegów, ogromna jednostka napędowa ma dobre dwa metry długości. Wolnossący silnik o mocy 1000 KM jest wspomagany przez trzy stałe silniki elektryczne o mocy 340 KM każdy. Jeden znajduje się w skrzyni biegów przy tylnej osi, pozostałe dwa są zabudowane na przedniej osi i sprawią, że nowe Bugatti będzie miało napęd na wszystkie koła. Bugatti określa wydajność nowej jednostki napędowej na około 1800 KM.

Bugatti Chiron Super Sport

Bugatti Chiron Super Sport

mat. prasowe

Nowy model ma być znacznie lżejszy od poprzednika i mieć masę własną poniżej 2000 kg. Dzięki akumulatorowi o pojemności 24,8 kWh powinien być w stanie przejechać około 60 km wyłącznie na napędzie elektrycznym. Akumulator chłodzony olejem znajduje się w tunelu środkowym. Przyspieszenie od 0 do 300 km/h ma zająć niecałe 10 sekund, a prędkość maksymalna określona została na 445 km/h. Rozpędzenie do 100 km/h powinno zająć około dwóch sekund, do 200 km/h można się rozpędzić w niecałe 5 sekund. Inżynierowie obliczyli nawet czas rozpędzenia się do 400 km/h, które ma zająć poniżej 25 sekund.

Następca Chirona zostanie zaprezentowany w drugiej połowie tego roku

Następca Chirona będzie miał swoją światową premierę jeszcze w tym roku. Mate Rimac planuje odsłonę nowego auta w drugiej połowie roku. Pierwszy z 250 planowanych samochodów zostanie przekazany klientom w 2026 roku – za cenę jednostkową co najmniej 3,6 mln euro.

Czytaj więcej

Jedyne takie Bugatti. Chiron Super Sport jako prezent na 70-tkę

Dzięki 16 cylindrom i czterem turbosprężarkom Bugatti W16 zdominował erę supersportowych samochodów. Teraz W16 jest historią. Mate Rimac, dyrektor generalny Bugatti przedstawił nowy wolnossący silnik V16 o pojemności 8,3 litra, opracowany wspólnie z firmą Cosworth. Nie ma Żadnych turbosprężarek za to ogranicznik na 9 tys. obrotów i dźwięk, przed którym fani będą klękać.

Dwa gigantyczne, długie na metr, ośmiocylindrowe rzędy silnika V16 są rozstawione pod kątem 90 stopni. Nad głowicami cylindrów umieszczono 16 grubych i długich na ramię kominów wlotowych wykonanych z karbonu. Podobnie jak w Chironie, silnik w jego następcy – Bugatti nie ujawnił jeszcze nazwy nowego modelu – będzie umieszczony bezpośrednio za pierwszym rzędem siedzeń w ogromnym karbonowym monocoque. Wraz z umieszczoną za nią ośmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią biegów, ogromna jednostka napędowa ma dobre dwa metry długości. Wolnossący silnik o mocy 1000 KM jest wspomagany przez trzy stałe silniki elektryczne o mocy 340 KM każdy. Jeden znajduje się w skrzyni biegów przy tylnej osi, pozostałe dwa są zabudowane na przedniej osi i sprawią, że nowe Bugatti będzie miało napęd na wszystkie koła. Bugatti określa wydajność nowej jednostki napędowej na około 1800 KM.

Samochód Jutra
Kia wchodzi na rynek w nowy segment. Powalczy o klienta samochodów użytkowych
Samochód Jutra
Restomod Renault R17: Coupe w stylu retro z szansą na seryjną produkcję
Samochód Jutra
Tak będzie wyglądała nowa Skoda. Elektryczny kompaktowy SUV zadebiutuje niebawem
Samochód Jutra
Wnętrze nowej Skody będzie zbudowane z używanej odzieży i sieci rybackich
Samochód Jutra
Na następną dekadę Porsche planuje Cayenne z trzema rodzajami napędu