Tak wygląda wnętrze nowego Porsche Panamera. Będą aż trzy ekrany

Porsche testuje obecnie trzecią generację Panamery. Przed pełnym odsłonięciem nowego modelu, które zaplanowano na listopad zaprezentowano wygląd wnętrza.

Publikacja: 19.11.2023 00:42

Nowa Panamera będzie miała na desce trzy ekrany

Nowa Panamera będzie miała na desce trzy ekrany

Foto: mat. prasowe

Porsche ma w swojej ofercie Panamerę od 2009 roku. Pierwsza generacja została po siedmiu latach zastąpiona przez drugą generację, która w 2020 r. przeszła modernizację. Teraz przyszedł czas na zupełnie nową odsłonę luksusowej limuzyny. Auto otrzyma silniki benzynowe V6 o pojemności 2,9 litra i benzynowe V8 o pojemności 4,0 litra z turbosprężarką i 48-woltową technologią miękkiej hybrydy, które zostały dostosowane do normy Euro 7. Modele plug-in 4 E-Hybrid, 4S E-Hybrid i Turbo S E-Hybrid otrzymają mocno zmieniony układ napędowy, który oprócz modyfikacji samego napędu będą miały także ulepszone silniki elektryczne i większe akumulatory o pojemności 25,9 kWh. Porsche doda do swojej oferty czwartą hybrydę plug-in. Prawdopodobnie będzie to niedawno wprowadzony w Cayenne Turbo E-Hybrid silnik o mocy 739 KM i maksymalnym momencie obrotowym 950 Nm.

Wnętrze Panamery upodobni się do tego z modelu Taycan

Wnętrze Panamery upodobni się do tego z modelu Taycan

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Porsche Reunion 7: Świat rodem z bajki

Panamera z trzema ekranami na desce rozdzielczej

Wewnątrz nowa Panamera będzie bazować na swoim elektrycznym bracie Taycanie. Na desce rozdzielczej znajdą się trzy monitory: zakrzywiony i konfigurowalny wyświetlacz informacyjny dla kierowcy o przekątnej 12,6 cala, ekran dotykowy z systemem informacyjno-rozrywkowym zabudowany centralnie i kolejny monitor po stronie pasażera. Dźwignia zmiany biegów znajduje się na kolumnie kierownicy. Dzięki temu na konsoli środkowej znalazło się miejsce, w którym oprócz cupholderów są powiększone schowki i elektrycznie regulowane nawiewy.

Czytaj więcej

Porsche ma nowy logotyp

Środek Panamery ma być wyposażony w wyższej jakości materiały i wygodniejsze siedzenia. W modelu Executive z dłuższym rozstawem osi i konsolą środkową wysuniętą do tyłu, a co za tym idzie dwoma indywidualnymi siedzeniami z tyłu, Porsche chce zapewnić wygodniejszą pozycję siedzącą. Oferowana ma być szersza gama kolorystyczna, która ma objąć wiele wariantów dwukolorowych oraz pasujących opcji dekorów. Porsche planuje także wyposażenie pozbawione skóry, łączące w sobie materiały takie jak Race-Tex i Pepita Textil.

Porsche Panamera z tyłu na zagłówkach otrzyma dodatkowe poduszki pod głowę.

Porsche Panamera z tyłu na zagłówkach otrzyma dodatkowe poduszki pod głowę.

Foto: mat. prasowe

Porsche ma w swojej ofercie Panamerę od 2009 roku. Pierwsza generacja została po siedmiu latach zastąpiona przez drugą generację, która w 2020 r. przeszła modernizację. Teraz przyszedł czas na zupełnie nową odsłonę luksusowej limuzyny. Auto otrzyma silniki benzynowe V6 o pojemności 2,9 litra i benzynowe V8 o pojemności 4,0 litra z turbosprężarką i 48-woltową technologią miękkiej hybrydy, które zostały dostosowane do normy Euro 7. Modele plug-in 4 E-Hybrid, 4S E-Hybrid i Turbo S E-Hybrid otrzymają mocno zmieniony układ napędowy, który oprócz modyfikacji samego napędu będą miały także ulepszone silniki elektryczne i większe akumulatory o pojemności 25,9 kWh. Porsche doda do swojej oferty czwartą hybrydę plug-in. Prawdopodobnie będzie to niedawno wprowadzony w Cayenne Turbo E-Hybrid silnik o mocy 739 KM i maksymalnym momencie obrotowym 950 Nm.

Samochód Jutra
Jest szansa na powrót Fiata Multipla. Nowy model na bazie Grande Panda
Samochód Jutra
Wyciekły zdjęcia nowego Jaguara. Tylko dla osób o mocnych nerwach
Samochód Jutra
Koncepcyjny DS może doczekać się produkcji. Limitowana seria z silnikiem spalinowym
Samochód Jutra
Nadchodzi nowa Mazda MX-5. To najchętniej kupowany roadster na świecie
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Samochód Jutra
Powrót legendarnej brytyjskiej marki samochodowej. Nowy model już za dwa lata
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką