Ferrari nie zna pojęcia kryzys. Rekordowe zyski włoskiej marki

Włoski producent luksusowych aut sportowych zarobił w 2022 r. 1,77 mld euro ze sprzedaży 13 221 aut. W tym roku zamierza wypuścić cztery nowe modele oprócz nowej SUV-a Purosangue za 390 tys. euro z dostawą od II kwartału. Tegoroczny bilans ma być jeszcze lepszy.

Publikacja: 27.02.2023 09:20

Ferrari Purosangue

Ferrari Purosangue

Foto: mat. prasowe

Firma z Maranello w 2022 r. zwiększyła o 16 proc. zysk operacyjny do 1,77 mld euro, zysk netto o 12,7 proc. do 939 mln euro i obroty o 19,3 proc. do 5,09 mld dzięki przekazaniu klientom 13 221 samochodów, o 18,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Wszystkie te dane były rekordowe, według Benedetto Vigna, prezesa Ferrari „są podstawy do jeszcze lepszego roku 2023, zasilanego w dalszym ciągu dużym popytem na nasze wyroby na całym świecie. Portfel zamówień jest solidny, dotyczy całego roku i jest dobrym początkiem następnego. Zamówienia na Purosangue były nadzwyczaj wysokie, znacznie ponad nasze oczekiwania”. Ferrari przestało przyjmować zamówienia na ten model, a czas oczekiwania i tak wynosi 2 lata.

Ferrari Purosangue

Ferrari Purosangue

mat. prasowe

Czytaj więcej

Maserati GranTurismo: Definicja GT

Sukces finansowy zapewniły modele Portofino i rodzina SF90, a także 296 GTB i 812 Competizione. Głównym rynkiem włoskiej firmy była Europa, Bliski Wschód i Afryka - 5958 aut (+8,5 proc.). Dostawy do Chin, Hongkongu i na Tajwan skoczyły o 72,6 proc. do 1552 egzemlparzy, do pozostałych krajów Azji-Pacyfiku wysłano 2264 auta (+13,4 proc.), do obu Ameryk 3447 (+21,8 proc.). Prezes poinformował, że w tym roku pojawią się cztery nowe modele. Dostawy Purosangue ruszą w II kwartale. Ferrari pracuje też nad nowym coupé z 12-cylindrowym silnikiem umieszczonym z przodu. Ma to być następca modelu 812. Premiera jest spodziewana pod koniec roku albo na początku 2024 r.

Ferrari SF90 Stradale

Ferrari SF90 Stradale

mat. prasowe

Pracownicy Ferrari otrzymają roczną premię do 13 500 euro, rok temu dostali po 12 tys. euro. Informacja o wynikach w 2022 r. zapewniła spółce notowanej w Mediolanie skok akcji o 7,3 proc. Pewne jest, że Purosangue zwiększy w tym roku grono klientów Ferrari. Ponadto Ferrari pracuje zgodnie z harmonogramem nad planami elektryfikacji napędu. Pierwszy zelektryfikowany model pojawi się w 2025 r. W strategicznym planie przedstawionym w czerwcu 2022 Ferrari założyło wypuszczenie 15 nowych modeli. Auta elektryczne i hybrydowe będą stanowić w 2026 r. 60 proc. produkcji, a do 2030 r. - 80 procent. W 2023 r. zysk operacyjny (EBITDA) ma wzrosnąc do 2,13-2,18 mld euro, a obroty do 5,7 mld euro.

Ferrari 812 GTS

Ferrari 812 GTS

mat. prasowe

Czytaj więcej

Ferrari SP51: Stworzone w jednym egzemplarzu dla kolekcjonera z Tajwanu

Firma z Maranello w 2022 r. zwiększyła o 16 proc. zysk operacyjny do 1,77 mld euro, zysk netto o 12,7 proc. do 939 mln euro i obroty o 19,3 proc. do 5,09 mld dzięki przekazaniu klientom 13 221 samochodów, o 18,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Wszystkie te dane były rekordowe, według Benedetto Vigna, prezesa Ferrari „są podstawy do jeszcze lepszego roku 2023, zasilanego w dalszym ciągu dużym popytem na nasze wyroby na całym świecie. Portfel zamówień jest solidny, dotyczy całego roku i jest dobrym początkiem następnego. Zamówienia na Purosangue były nadzwyczaj wysokie, znacznie ponad nasze oczekiwania”. Ferrari przestało przyjmować zamówienia na ten model, a czas oczekiwania i tak wynosi 2 lata.

Producenci
To nie koniec hiszpańskiej marki. Seat z rekordowymi zyskami i ofensywą modelową
Producenci
Volkswagen ma problem z popytem na modele elektryczne. Produkcja wstrzymana
Producenci
W zarządzie tej firmy motoryzacyjnej zasiadają wyłącznie kobiety
Producenci
Volvo poszło na rekord. Kolejne już niebawem
Producenci
Najszybsza sanacja w przemyśle moto. Francuska marka z rekordowymi wynikami