Firma z Maranello w 2022 r. zwiększyła o 16 proc. zysk operacyjny do 1,77 mld euro, zysk netto o 12,7 proc. do 939 mln euro i obroty o 19,3 proc. do 5,09 mld dzięki przekazaniu klientom 13 221 samochodów, o 18,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Wszystkie te dane były rekordowe, według Benedetto Vigna, prezesa Ferrari „są podstawy do jeszcze lepszego roku 2023, zasilanego w dalszym ciągu dużym popytem na nasze wyroby na całym świecie. Portfel zamówień jest solidny, dotyczy całego roku i jest dobrym początkiem następnego. Zamówienia na Purosangue były nadzwyczaj wysokie, znacznie ponad nasze oczekiwania”. Ferrari przestało przyjmować zamówienia na ten model, a czas oczekiwania i tak wynosi 2 lata.
Ferrari Purosangue
Czytaj więcej
Jest wytworne, komfortowe, dostarcza wysublimowanych emocji podczas prowadzenia i nadaje się świetnie do zwiedzania Europy. Najnowsza generacja Maserati GranTurismo potrafi połączyć te cechy w proporcjach, które czynią z niego najlepsze GT na świecie.
Sukces finansowy zapewniły modele Portofino i rodzina SF90, a także 296 GTB i 812 Competizione. Głównym rynkiem włoskiej firmy była Europa, Bliski Wschód i Afryka - 5958 aut (+8,5 proc.). Dostawy do Chin, Hongkongu i na Tajwan skoczyły o 72,6 proc. do 1552 egzemlparzy, do pozostałych krajów Azji-Pacyfiku wysłano 2264 auta (+13,4 proc.), do obu Ameryk 3447 (+21,8 proc.). Prezes poinformował, że w tym roku pojawią się cztery nowe modele. Dostawy Purosangue ruszą w II kwartale. Ferrari pracuje też nad nowym coupé z 12-cylindrowym silnikiem umieszczonym z przodu. Ma to być następca modelu 812. Premiera jest spodziewana pod koniec roku albo na początku 2024 r.
Ferrari SF90 Stradale
Pracownicy Ferrari otrzymają roczną premię do 13 500 euro, rok temu dostali po 12 tys. euro. Informacja o wynikach w 2022 r. zapewniła spółce notowanej w Mediolanie skok akcji o 7,3 proc. Pewne jest, że Purosangue zwiększy w tym roku grono klientów Ferrari. Ponadto Ferrari pracuje zgodnie z harmonogramem nad planami elektryfikacji napędu. Pierwszy zelektryfikowany model pojawi się w 2025 r. W strategicznym planie przedstawionym w czerwcu 2022 Ferrari założyło wypuszczenie 15 nowych modeli. Auta elektryczne i hybrydowe będą stanowić w 2026 r. 60 proc. produkcji, a do 2030 r. - 80 procent. W 2023 r. zysk operacyjny (EBITDA) ma wzrosnąc do 2,13-2,18 mld euro, a obroty do 5,7 mld euro.
Ferrari 812 GTS
Czytaj więcej
Jeśli masz wystarczająco dużo pieniędzy, to Ferrari z przyjemnością zbuduje twój wymarzony samochód. Teraz taki wyjątkowy roadster został zbudowany dla klienta na bazie modelu 812 GTS.