Ferrari nie zna pojęcia kryzys. Rekordowe zyski włoskiej marki

Włoski producent luksusowych aut sportowych zarobił w 2022 r. 1,77 mld euro ze sprzedaży 13 221 aut. W tym roku zamierza wypuścić cztery nowe modele oprócz nowej SUV-a Purosangue za 390 tys. euro z dostawą od II kwartału. Tegoroczny bilans ma być jeszcze lepszy.

Publikacja: 27.02.2023 09:20

Ferrari Purosangue

Ferrari Purosangue

Foto: mat. prasowe

Firma z Maranello w 2022 r. zwiększyła o 16 proc. zysk operacyjny do 1,77 mld euro, zysk netto o 12,7 proc. do 939 mln euro i obroty o 19,3 proc. do 5,09 mld dzięki przekazaniu klientom 13 221 samochodów, o 18,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Wszystkie te dane były rekordowe, według Benedetto Vigna, prezesa Ferrari „są podstawy do jeszcze lepszego roku 2023, zasilanego w dalszym ciągu dużym popytem na nasze wyroby na całym świecie. Portfel zamówień jest solidny, dotyczy całego roku i jest dobrym początkiem następnego. Zamówienia na Purosangue były nadzwyczaj wysokie, znacznie ponad nasze oczekiwania”. Ferrari przestało przyjmować zamówienia na ten model, a czas oczekiwania i tak wynosi 2 lata.

Ferrari Purosangue

Ferrari Purosangue

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Maserati GranTurismo: Definicja GT

Sukces finansowy zapewniły modele Portofino i rodzina SF90, a także 296 GTB i 812 Competizione. Głównym rynkiem włoskiej firmy była Europa, Bliski Wschód i Afryka - 5958 aut (+8,5 proc.). Dostawy do Chin, Hongkongu i na Tajwan skoczyły o 72,6 proc. do 1552 egzemlparzy, do pozostałych krajów Azji-Pacyfiku wysłano 2264 auta (+13,4 proc.), do obu Ameryk 3447 (+21,8 proc.). Prezes poinformował, że w tym roku pojawią się cztery nowe modele. Dostawy Purosangue ruszą w II kwartale. Ferrari pracuje też nad nowym coupé z 12-cylindrowym silnikiem umieszczonym z przodu. Ma to być następca modelu 812. Premiera jest spodziewana pod koniec roku albo na początku 2024 r.

Ferrari SF90 Stradale

Ferrari SF90 Stradale

Foto: mat. prasowe

Pracownicy Ferrari otrzymają roczną premię do 13 500 euro, rok temu dostali po 12 tys. euro. Informacja o wynikach w 2022 r. zapewniła spółce notowanej w Mediolanie skok akcji o 7,3 proc. Pewne jest, że Purosangue zwiększy w tym roku grono klientów Ferrari. Ponadto Ferrari pracuje zgodnie z harmonogramem nad planami elektryfikacji napędu. Pierwszy zelektryfikowany model pojawi się w 2025 r. W strategicznym planie przedstawionym w czerwcu 2022 Ferrari założyło wypuszczenie 15 nowych modeli. Auta elektryczne i hybrydowe będą stanowić w 2026 r. 60 proc. produkcji, a do 2030 r. - 80 procent. W 2023 r. zysk operacyjny (EBITDA) ma wzrosnąc do 2,13-2,18 mld euro, a obroty do 5,7 mld euro.

Ferrari 812 GTS

Ferrari 812 GTS

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Ferrari SP51: Stworzone w jednym egzemplarzu dla kolekcjonera z Tajwanu

Firma z Maranello w 2022 r. zwiększyła o 16 proc. zysk operacyjny do 1,77 mld euro, zysk netto o 12,7 proc. do 939 mln euro i obroty o 19,3 proc. do 5,09 mld dzięki przekazaniu klientom 13 221 samochodów, o 18,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Wszystkie te dane były rekordowe, według Benedetto Vigna, prezesa Ferrari „są podstawy do jeszcze lepszego roku 2023, zasilanego w dalszym ciągu dużym popytem na nasze wyroby na całym świecie. Portfel zamówień jest solidny, dotyczy całego roku i jest dobrym początkiem następnego. Zamówienia na Purosangue były nadzwyczaj wysokie, znacznie ponad nasze oczekiwania”. Ferrari przestało przyjmować zamówienia na ten model, a czas oczekiwania i tak wynosi 2 lata.

Producenci
Volkswagen rozważa przeniesienie produkcji z Niemiec do Polski
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Producenci
Kim jest Carlos Tavares? Jedna z najbardziej kontrowersyjnych postaci na rynku moto
Producenci
Ranking największych na świecie producentów samochodów. Dominuje jedna marka
Producenci
Nowy logotyp Jaguara, o którym mówią wszyscy. I tak powinno być
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Producenci
Problemy Volkswagena pogłębiają się. Możliwe strajki załogi